Soverutiner på dag

En tråd i 'Mai 2012' startet av Onyxia, 8 Sep 2012.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Muffin Forelsket i forumet

Noen av dere som har fått inn soverutiner på dagtid? Mi sover igrunn bare powernaps på dagtid nå og det varierer når, så hun er så kveldstrett at jeg får ikke alltid så mye mat i henne fordi hun holder på å sovne. Det gjorde at hun begynte å våkne på natta så derfor så har hun begynt å få grøt, og nå sover hun bedre om natta igjen. Nå sovner hun som regel mellom 18 og 18 30 om kvelden.

2. Lollimoi Betatt av forumet

Her har det egentlig gått helt av seg selv...har egentlig aldri hatt rutiner på soving på dagtid før nå den siste uka:-) Så nå har han en times soving rundt kl 9-10. Og så et par/tre timer , der han sovner mellom 12 og 14 når han er trøtt:-) Og sover hele natten gjennom.

3. Sylvanas Forumet er livet Himmelbarn Sommerfuglene 2017

Har ikke rutiner med tanke på når hun sover på dagen, men etter at hun bikket 3 måneder kunne hun helt plutselig sove for seg selv i en periode. Begynte da å legge henne i vognen i gangen, og det går mye bedre enn å sove i voggen vi egentlig skulle bruke. Hun har og begynt å bli sur og grinete om hun ikke har sovet nok, så jeg tror nok vi er på veg inn i en soverutine på dagtid også :)

4. Fitness Forelsket i forumet

Ja vi har hatt rutiner på det en stund nå. Vi står som regel opp rundt 6.30 - 7.00. Så har hun en liten lur rundt kl 9, alt fra 30 min til 1 time. Deretter har hun en lang lur fra ca kl 12. Den varierer mellom 2 og 3 timer. Har som regel en liten bikk ut på aftenen også, rundt 30 min. Hun har som regel sovnet for kvelden rundt kl 19.

Endelig har jeg en baby som sover sammenhengende på dagtid, hurraaaaaa! :-) Med nr 2 var det kun powenaps, og jeg fikk ikke gjort annet enn å trille turer, bysse og vugge.

5. muffinsdronningen Glad i forumet

er er det halvtime soving en time etter han har våknet. så må vi ut å trille en tur, og så en liten lur igjen i 3 tiden. han må trilles eller bæres når han sover på dagen...

6. LadyOnHeels Elsker forumet

sover to gode økter på dagen og noen små.. 

7. Ket Forelsket i forumet

Her sover han ca 40 min en time etter at vi har stått opp. Er så trøtt igjen etter ca to timer våken, men må da trilles i søvn. Sover da ca 40-50 min. Så tar han et par powernaps frem til det er leggetid i 19/20-tiden... Da kan han enten sovne med en gang, eller vi bruker en time+ på å roe han hvis han ikke har hatt lange nok powernaps...
    Med andre ord, så sliter vi litt med å få passet inn en siste dupp før leggetid som er lang nok til at han ikke er overtrøtt til leggetid, men som heller ikke er for lang og for nærmt leggetid..

Del denne siden