Soveromstemperatur

FruJohnsen

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Oktoberskatter 2014
Marslykke 2016
Junispirene24❤️
Vi har det ganske kaldt på soverommet vårt i grunn.. Hvilken temperatur er ideell for bebis? Hvor kaldt er for kaldt? H*n skal jo sove ute i vogn også, der er det jo rimelig kaldt, kler ungen deretter.. Vanskelig det der syns jeg.

Jordmor sa til meg sist at det er helt fint for ungen å ha vindu åpent på natta... Hun sa ikke noe om temperatur, men kanskje noen andre har noen oversikt over det :)

Jeg får ikke sove om det er varmt og dårlig luft på soverommet. Dessuten er det alltid kaldt der om vinteren fordi luftelukene er malt igjen i åpen tilstand (Gratulerer forrige huseiere) så om vi skal ha det varmt der må vi ha døra åpen. Det går selvfølgelig an det også.

Vi må og ha det kaldt på soverommet, og liker å ha vinduet åpent. Har lurt litt på dette selv, og jeg tenker så lenge det ikke er trekk i rommet eller for kaldt så går det nok fint. På de kaldeste dagene så kan man evt lufte hele kvelden, slik at det blir kaldt der, også stenge igjen vinduet på natta :)

Tja alltid hatt det kaldt på rommet og når storesøster var baby , så var det kaldt ja. Gikk fint det :) bare lot ikke henne stå i trekk ved vindu. Senga stod et stykke unna vindu :) hadde på henne pyjamas som holdt mer på varmen. :) tror de sover best når det ikke er for varmt jeg:) pluss senga var lun med sengehimmel og sengekant :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har også hørt at rundt 18 grader er anbefalt. Viktig å unngå trekk, men bedre med litt kjøligere luft enn for varmt.

Vi har også kjølig soverom. Har aldri målt temperaturen, men har alltid vindu åpent, i alle fall på dagtid. Lukker det på veldig kalde netter. Tror det beste er å følge med og kjenne på babyen om de er varme eller kalde og kle de deretter. Husker med førstemann at han sparket av seg dyna, så sånn sovepose er gjerne en god ting?

❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️

Vi har også vinduet oppe på soverommet, men kanskje vi skal vurdere å ha det igjen når babyen kommer. Senga til babyen er ikke så langt vekke fra vinduet og da kan det jo fort bli kaldt.

På sykehuset sa de til oss att det gikk fint helt ned i 15 grader :-)

Vi har 16-18 grader på soverommet, barna sover med ull og unna trekk fra vindu så går det helt fint :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Må begynne å ta tempen på soverommet nå da :P

På sykehuse sa de at d e ingen problem å ha oppe vindu så lenge babyen har tildekt hode sitt å ikke er utsatt for kulden :)

Må begynne å ta tempen på soverommet nå da :P
Vi har ikke målt temp på soverommet:P jeg tenker jeg skal opp å amme på natta, og da er det ikke godt med iskalde pupper:D:P så vi regulerer det slik at det er kjølig, men ikke for kaldt heller;)

Vi har ikke målt temp på soverommet:P jeg tenker jeg skal opp å amme på natta, og da er det ikke godt med iskalde pupper:D:P så vi regulerer det slik at det er kjølig, men ikke for kaldt heller;)
Sant nok! :D

Back
Topp