Sover urolig normalt?

Prøverpåsøsken85

Elsker forumet
Jeg er 36 uker på vei og har hatt mye nedpress i flere uker men nå har jeg begynt å få så vondt på innsiden av lårene helt øverst. Jeg våkner så og si hver time om natta at det. Jeg har det konstant. Merker det når jeg beveger meg,reiser meg opp eller bare skal snu meg i senga så våkner jeg av smerte. Er det normalt?
Dette er mitt første barn.
 
Høres ut som symfysesmerter…? Jeg har det også, det blir mer med «for mye» aktivitet, og er mer stabilt om jeg klarer å begrense meg. Siste uka har det vært mer konstant enn tidligere (uke 39 nå).
 
Så jeg må bare gå å ha det sånn da? Blir helt utslitt jeg. Er sykmeldt. Men føler jeg ikke får nok hvile og søvn så føler meg som en zombie.
 
Ja, jeg har det på samme måte, men av ulik grunn.
Våkner gjennom natta for å snu meg (som krever mye energi nå, må ta fart haha) , eller pga smerter i hendene (carpal tunnel, gjør så vondt fra fingrene og ned til skuldrene at jeg vil kappe hendene av). Tror ikke jeg har sovet ordentlig på en måned snart :hungover: Føler meg helt zombie gjennom dagen.
 
Ser noen anbefaler silkelaken eller annet glatt stoff i senga for å gjøre det enklere å snu seg… Våkner ofte når jeg snur meg jeg også, men får heldigvis sove igjen og får nok søvn. Jeg visste ikke at jeg hadde noe som het symfyse engang før svangerskapet :p
 
Jeg sover med ei hotellpute mellom beina, ellers får jeg ikke ro til å sove særlig.
Men sover ikke godt om nettene heller. Ofte på do.
Bruker mye albuene for å snu meg, samt litt hjelp av tyngdekraften ved å ta beina utenfor senga og så vippe meg opp med albuene hehe.
Jeg er 40+2.
Anbefaler å forsøke pute mellom beina for å se om det hjelper på ubehag mellom beina
 
Jeg sover med ei hotellpute mellom beina, ellers får jeg ikke ro til å sove særlig.
Men sover ikke godt om nettene heller. Ofte på do.
Bruker mye albuene for å snu meg, samt litt hjelp av tyngdekraften ved å ta beina utenfor senga og så vippe meg opp med albuene hehe.
Jeg er 40+2.
Anbefaler å forsøke pute mellom beina for å se om det hjelper på ubehag mellom beina
Enig i at pute mellom beina hjelper. Det har jeg gjort lenge også… ☺️
 
Jeg har brukt både pølse puta og vanlig hodepute. Pølse puta ble bare i veien så fjernet den. Idag har jeg begynt å gå veldig mye på nr 2 på do.. og jeg som vanligvis går rundt 2 dager før jeg kommer meg på do.. hva kommer det av?
 
Back
Topp