Sover pappan sammen med dere?

sukkersnusk

Fanget i babybobla:-)
VIP
Her forflyttet mannen seg over på gjesterommet når Anette var 2 uker gammel, og der ligger han enda.
Han måtte sove sammen med oss mens vi hadde besøk i jula, men det taklet han dårlig :confused:
Pia vår lager litt lyder om natta, men jeg er vant til dem og sover godt uansett.
Han blir helt utranglet om han ikke får sovet nok, så er han så sliten etter på grunn av jobben også.
Egentlig synes jeg det er like greit, enklere med amminga når jeg slipper å ta hensyn til noen andre. :rolleyes:

Pappa'n sover med oss når han er her. Siden han er borte noen uker i slengen, får han sovet ut da :p Ikke det at Asle er så bråkete på natta lenger. Det er når jeg våkner av klynkinga hans og må en tur på toalettet før jeg plukker ham opp at pappa'n våkner, for da har gjerne klynkingen eskalert litt innen jeg kommer tilbake ;) hehe Men han sovner tvert igjen i det jeg har fått lillegutt opp i sengen, så det går ganske greit likevel. :)

Ja vi sover sammen.
Men da T var liten flyttet vi han på eget rom tidlig da mannen reagerte på lyder pluss at den gode babysengen ikke fikk plass inne hos oss (han sov i vognbag i starten). Men det var tungvint å stå opp for å amme på natten og Lillebror er litt mer urolig og opptatt av mammakos på natten , så han blir ikke flyttet på en stund enda. Så det blir nok gjesteromsløsning på mannen her også, om han får behov for mer søvn.
Han ender ofte opp inne hos T da, som har dobbeltseng, og våkner litt noen netter. Trenger kos om natta de store barna og :-D

Her sover vi da virkelig sammen alle sammen! Vi er enige om at arbeidet med babyen er vårt felles ansvar, både natt og dag! Jeg ammer og pappan tar eventuelle bleieskift og bæring om hun skriker. Pappan mener at nattevåk og tretthet hører med når man har baby, og han bidrar gladelig til på natta selv om han skal på jobb dagen etter. Det er jeg utrolig glad for, greit at han skal på jobb men jeg skal jo tross alt ha energi og overskudd til å ta vare på babyen med godt humør hele dagen jeg også. Og når hun kun har korte blunder på dagen får ikke jeg hvilt noe når hun sover. Nå, når jeg ammer 4-5 ganger per natt, bytter vi plass i sengen når hun knør og sutrer etter amming, så får jeg sove 1 time til neste amming mens han styrer med henne. Det setter jeg utrolig stor pris på, eller så hadde jeg nok kasta henne ut vinduet for flere uker siden :P

Her sover vi da virkelig sammen alle sammen! Vi er enige om at arbeidet med babyen er vårt felles ansvar, både natt og dag! Jeg ammer og pappan tar eventuelle bleieskift og bæring om hun skriker. Pappan mener at nattevåk og tretthet hører med når man har baby, og han bidrar gladelig til på natta selv om han skal på jobb dagen etter. Det er jeg utrolig glad for, greit at han skal på jobb men jeg skal jo tross alt ha energi og overskudd til å ta vare på babyen med godt humør hele dagen jeg også. Og når hun kun har korte blunder på dagen får ikke jeg hvilt noe når hun sover. Nå, når jeg ammer 4-5 ganger per natt, bytter vi plass i sengen når hun knør og sutrer etter amming, så får jeg sove 1 time til neste amming mens han styrer med henne. Det setter jeg utrolig stor pris på, eller så hadde jeg nok kasta henne ut vinduet for flere uker siden :p

Det skjønner jeg godt, og jeg er helt enig med deg.
Her er det jeg som får litt fnatt om vi plutselit er fire stykker i sengen. Da Lillebror som oftest ender opp kliss inntil meg og 4-åringen er veldig kosete (og det er hyggelig, alstå, ikke misforstå), spesielt på meg, og da blir det litt mye på en gang :p
Så jeg er veldig glad for at vi investerte i familiekøye inne på hans rom, slik at det er god plass i underkøyen der også.
Men det hender vi er alle fire i sengen også, altså - det er jo veldig koselig! :D

Det skjønner jeg godt når man er 4! Sover dårlig nok jeg med snuppa klint inntil puppen hele natta o_O Vi har bedside crip, men 25cm unna mamman er tydeligvis for langt unna mener frøkena :confused: Om morran tar vi henne mellom oss i senga og da kan hun sove et par timer lengre, hun synes visst det er veldig koselig å ha både mamma og pappa nær seg :rolleyes:

Herlige disse kosetrollene!
Jeg kjenner at jeg trenger å ha kroppen min litt for meg selv innimellom.. Og tar meg selv i å "tåle" dårlig at mannen tar på meg om begge ungene har vært veldig nær meg store deler av dagen :p
VI har sprinkelsengen inntil vår slik som bedside crib og det er utrolig lettvindt da!
Vi skal til Oslo snart og da skal vi kjøpe lammeskinn på Nøstebarn, har fått penger til jul. Kjekt å bare kunne dra hele skinnet inntil ved amming, og forhåpentligvis lirke han tilbake innimellom :p

hehe, snuppa han soveskinn fra Nøstebarn i si seng så når hun kaver veldig tar jeg bare tak på hver side av skinnet og løfter hele greia med henne oppi å legger mellom oss i senga :P Men får ikke til å amme henne når hun ligger på skinnet, hun kommer 5cm høyere opp da så føler hun kommer for høyt i forhold til puppen da :confused:'
...hmmm...kanskje all babykosen som er årsaken til at behovet for "voskenskos" plutselig er redusert... o_O kanskje ikke helt heldig det heller, men ungen må jo få det hun krever!

Ungen må klart få det den trenger =)
Og det burde jo egentlig være rom for mere kos på oss voksne også, men innimellom må jeg bare være litt meg selv uten noen klengende på meg :p (mannen klenger ikke da, haha!)
Ja, kanskje det ikke er så lett å amme med ungen på skinnet, det hadde jeg ikke tenkt på.
Nå har jeg lært meg å kunne gi han på begge bryst uten å måtte snu oss da, det gjør det litt enklere og han våkner ikke så mye til når han heller ikke trenger å skiftes på på natten!

Spent på natten som kommer. :confused3 Vi har skrudd sammen sprinkelsengen, kjøpt ny og større dyne og er klar til å sette bort vuggen. Litt spent på hva denne natten bringer :) Lille gutten min har blitt så stor at han ikke får plass i vuggen sin lenger. :binkybaby Kjenner det er litt vemodig å pakke bort den lille dynen hans og det minste sengetøyet. :(

Hehe, ja det skjønner jeg er vemodig.
Vi har en trevugge i stuen, fra mannens familie. Spent på hvor lenge i kan bruke den, for det er ganske lave kanter på den...

Nei, her sover jeg og Emmeth alene i senga. Blir for trangt m 3 og Sambo snorker. Orker jeg ikke og høre på:p

Mannen min sover godt i senga med meg. Han våkner ikke om natten med mindre det er total hylgråt fra Daniel, så jeg må fortelle han om antall amminger osv for det har ikke han fått med seg

Når mannen skal tidlig på jobb sover han på gjesterommet. Jeg har jo permisjon, så syns ærlig talt det er mitt ansvar å styre med lille frøkna på natten. Det gagner jo ingen og ha to utslitte foreldre. Ikke at hu er så mye våken altså :) når han skal ha pappaperm så er det hans tur. I helgene sover han sammen med oss...

Storebolla des 2010 og Lillebollerina okt 2012 <3

Vi sover i samme seng ja.. Han våkner ikke av Mina. Fordi jeg hører hun med en gang når hun begynner å bli sulten :) Han jobber ikke når han er her i Norge,og syntes ikke han skal få sove BEDRE enn meg haha... Jeg har jo ikke sovet bra siden før storebror kom. Og jeg er jo ikke alene om å bli forelder og trøtt,og bli vekket noen ganger mange ganger i løpet av en natt.... :)

Vi sover i samme seng ja.. Han våkner ikke av Mina. Fordi jeg hører hun med en gang når hun begynner å bli sulten :) Han jobber ikke når han er her i Norge,og syntes ikke han skal få sove BEDRE enn meg haha... Jeg har jo ikke sovet bra siden før storebror kom. Og jeg er jo ikke alene om å bli forelder og trøtt,og bli vekket noen ganger mange ganger i løpet av en natt.... :)

Samme her, at mannen ikke våkner med mindre det er hylgråt! Han aner som regel ikke hvor mange ganger jeg har amma på natta, med mindre hun gråter etter amminga så sover han seg gjennom alt! Nå er jeg syk så da har han ligget inntil babysenga og passet på henne, og så har jeg fått henne til hver amming. Idag var han skikkelig trøtt og skjønte ikke at jeg får sove når jeg ligger inntil henne på natta :P

Sent from my ST25i using BV Forum

Samme her, at mannen ikke våkner med mindre det er hylgråt! Han aner som regel ikke hvor mange ganger jeg har amma på natta, med mindre hun gråter etter amminga så sover han seg gjennom alt! Nå er jeg syk så da har han ligget inntil babysenga og passet på henne, og så har jeg fått henne til hver amming. Idag var han skikkelig trøtt og skjønte ikke at jeg får sove når jeg ligger inntil henne på natta :p

Sent from my ST25i using BV Forum
Hehe,så bra han tar hun opp for deg om natten :) Hvordan syk er du?
Nei,vi sover ikke godt... Helt inntil,og kan nesten ikke bevege meg,for da våkner hun med en gang hehe-
Kjenner jeg er stiv i nakke og rygg :(
Vi er supermammaer hehe alle mann ;D

Sambo er sykemeldt pga arbeidsskade, så ikke noe synd på han i grunn. Han får sove hele natta, da jeg ammer!;)

Hehe,så bra han tar hun opp for deg om natten :) Hvordan syk er du?
Nei,vi sover ikke godt... Helt inntil,og kan nesten ikke bevege meg,for da våkner hun med en gang hehe-
Kjenner jeg er stiv i nakke og rygg :(
Vi er supermammaer hehe alle mann ;D

Har fått influensa :( Hoster og feber og verk i hele kroppen! Skikkelig tungt å være syk når man har barn kjenner jeg, må jo være opplagt for henne uansett og klare amming på natta og sånn! Nå når jeg hoster sånn så hopper hun til hver gang jeg hoster, stakkars lita. Men hun sov iallfall bedre inntill pappan sin i natt, så slapp hun å skvette sånn når jeg hosta ;)
Enhver mamma er nok en supermamma ja! ;)

Har fått influensa :( Hoster og feber og verk i hele kroppen! Skikkelig tungt å være syk når man har barn kjenner jeg, må jo være opplagt for henne uansett og klare amming på natta og sånn! Nå når jeg hoster sånn så hopper hun til hver gang jeg hoster, stakkars lita. Men hun sov iallfall bedre inntill pappan sin i natt, så slapp hun å skvette sånn når jeg hosta ;)
Enhver mamma er nok en supermamma ja! ;)

God bedring :) Hadde omgangssyke og var alene med en 1 åring og baby...Varsååååå sliten. Fikk hjelp i 3 timer,det hjalp en del... Uff,det unner jeg ikke min verste fiende en gang....:(

Back
Topp