Sover på magen

millemarie

Forelsket i forumet
Baby har begynt å sove på magen, med hode ned i madrassen. Jeg syntes det er kjempe skummelt. Har våkna til at jeg har hivd hun rundt.

Hvordan unngår man dette?
Har sovepose i boden men denne snur hun seg også i. Den er for liten å festes.
 
Hvor gammel er baby? Mini her er 8 mnd og sover på magen. Skulle sjekke han igår kveld og da ble jeg gla for å oppdage at han snur på hodet hvis han ikke får nok luft. Lå med ansiktet rett ned i madrassen men snudde på det da han ikke fikk puste, heldigvis!
 
Hvis babyen klarer å snu på hode selv så er det ingen problem å sove på magen. Veldig mange liker å sove på magen akkurat som de sover på magen på mors bryst. Her har to av tre vært mage sover fra tidlig alder :)
 
Det går an å rulle sammen et teppe e.l. og legge inntil henne på begge sider så hun ikke får snudd seg, ellers så er det som de sier at når baby klarer å snu seg skal det være greitt å sove på magen.
 
Det går an å rulle sammen et teppe e.l. og legge inntil henne på begge sider så hun ikke får snudd seg, ellers så er det som de sier at når baby klarer å snu seg skal det være greitt å sove på magen.
Ja hun kan sove på siden og magen, men ikke munn og nesa ned i madrassen :/
 
Hvis babyen klarer å snu på hode selv så er det ingen problem å sove på magen. Veldig mange liker å sove på magen akkurat som de sover på magen på mors bryst. Her har to av tre vært mage sover fra tidlig alder :)
Ja hun kan sove på magen men liker ikke at hun har munn og nesa ned i madrassen :/
 
Hvor gammel er baby? Mini her er 8 mnd og sover på magen. Skulle sjekke han igår kveld og da ble jeg gla for å oppdage at han snur på hodet hvis han ikke får nok luft. Lå med ansiktet rett ned i madrassen men snudde på det da han ikke fikk puste, heldigvis!
Hadde vært roligere om jeg visste hun snudde på hode etterhvert. Er helt grusomt å våkne på natta å se hun ligger med ansiktet ned i madrassen.
 
Min eldste gjorde det, og snudde seg veldig tidlig, klatret ut av babynestet tidlig, og lå til tider med nesen ned i madrassen. Det gikk helt fint her, selv om det er stressende.Tror dessverre ikke du kan gjøre noe med det, men hos oss gikk dette veldig fint :)
 
Så lenge du ikke har andre ting enn baby i senga å den snur seg selv,så skal det være trygt.
 
Så lenge du ikke har andre ting enn baby i senga å den snur seg selv,så skal det være trygt.
Ja hun klarer å snu seg når hun er våken, da fåe jeg håpe hun klarer det om natta også. Bare en sykt merkelig sovestilling som jeg kjenner stresser meg litt :woot::happy:
 
Ja hun klarer å snu seg når hun er våken, da fåe jeg håpe hun klarer det om natta også. Bare en sykt merkelig sovestilling som jeg kjenner stresser meg litt :woot::happy:
Ja,husker godt den perioden der med begge mine.veldig ekkelt når de begynner:wacky:
 
Back
Topp