Sover på magen om natten

snart mamma til to skatter

Andre møte med forumet
Hvilken mening har dere på at ett barn på snart 8 mndr (neste uke) sover på magen om natten?

Fant han i gårnatt på magen hele tiden. Jeg sov dårlig den natten, så gikk automatisk inn å snudde han på rygg. Jeg legger han alltid på ryggen når han skal sove, og han har alltid pleid å sove der eller på siden. Merker ikveld også at han snur seg til magen for å sove.. Han kan å snu seg begge veier og har ingen problemer med å løfte opp hodet sitt..

Mvh en bekymret mor

Skjønner du er bekymret, men hva skal du gjøre da? Han her har ligget på siden så lenge han har kunnet gjøre det selv, var vel 3-4 mnd. Kan jo ikke akkurat våke over dem natt og dag. I de alller aller fleste tilfeller går det jo bra, og jo eldre de blir jo mindre er risikoen for slikt som du tenker på

Husker jeg var MYE mer engstelig med storesøster. Sjekka at hun pustet hvert 15. minutt en periode på 6 mnd (minst). Utrolig slitsomt!

Skjønner du er bekymret, men hva skal du gjøre da? Han her har ligget på siden så lenge han har kunnet gjøre det selv, var vel 3-4 mnd. Kan jo ikke akkurat våke over dem natt og dag. I de alller aller fleste tilfeller går det jo bra, og jo eldre de blir jo mindre er risikoen for slikt som du tenker på

Husker jeg var MYE mer engstelig med storesøster. Sjekka at hun pustet hvert 15. minutt en periode på 6 mnd (minst). Utrolig slitsomt!

Dette er mitt første barn, så kanskje derfor jeg 'reagerer' med å være veldig engstelig nå.. Sjekker guttungen rimelig ofte jeg også.. Skjønner jo at jeg ikke kan fortsette med i mange år framover, men det er lille babyen min Takk for svar

Dette er mitt første barn, så kanskje derfor jeg 'reagerer' med å være veldig engstelig nå.. Sjekker guttungen rimelig ofte jeg også.. Skjønner jo at jeg ikke kan fortsette med i mange år framover, men det er lille babyen min Takk for svar

Nå ser jeg mest på det som en følge av uvirkeligheten rundt det å bli mamma. Klarte ikke å få hodet mitt helt rundt det at den lille skapningen var mitt barn, skal alltid være det og dette er det nye livet mitt. Så jeg gikk på en måte og forventet at det skulle bli tatt i fra meg. Forferdelig følelse, jeg føler virkelig med deg!

det går bra! Men jeg vet hvordan det føles akkurat nå

Når de snur seg godt begge veier og i tillegg legger seg slik selv er det ikke så mye å gjøre tenker jeg. Siden min ble mobil har han særdeles få sovestillinger som er etter boka, men om jeg skal snu ham hele natta får jo ingen sove. Vi samsover, så hører godt at han puster da :) Etter at han begynte å snu seg sover han rett og slett ikke godt på ryggen lengre, blir bare kaving. Men på sida, magen etc sover han godt :)

Her begynte hun også å snu seg og sovne på magen, samsover, så lå IG så på henne sove. Min første også, så var bekymret hver natt i en uke, til jeg falt i ro med at sånn er det. Hun bytter sovestilling ofte i løpet av en natt, så vet hun kan snu seg tilbake.

Mitt første barn også, men siden hun lærte å snu seg så har hun sovet på msgen eller siden.
Og det begynner å bli noen mnd.
Måtte vært oppe hele natta skulle jeg snudd henne, hun turner k søvne:p

Hvilken mening har dere på at ett barn på snart 8 mndr (neste uke) sover på magen om natten?

Fant han i gårnatt på magen hele tiden. Jeg sov dårlig den natten, så gikk automatisk inn å snudde han på rygg. Jeg legger han alltid på ryggen når han skal sove, og han har alltid pleid å sove der eller på siden. Merker ikveld også at han snur seg til magen for å sove.. Han kan å snu seg begge veier og har ingen problemer med å løfte opp hodet sitt..

Mvh en bekymret mor

Legen sa til meg at det egentlig ikke har noe for seg å snu de tilbake hvis de stadig snur seg selv. Hvis man er redd for at han ikke får ordentlig luft osv., må man faktisk våke over dem hvert femte minutt natten gjennom for å være sikker, og det er jo nærmest ugjennomførbart.
Hvis han snur seg rundt selv viser han jo at han kan det, så jeg tror de fikser seg litt selv når de har blitt så store jeg:)

Merker hvertfall at når jeg prøver å "rette på" sovestillingen til jenta mi, så legger hun seg bare rett tilbake i
Samme stilling.

Ikke bekymre deg for mye:)

Back
Topp