Sover natta gjennom?

spirelitens

Februar 2014's Miss Kokk <3
Tilgangsansvarlig
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Marslykke 2016
Sover de fleste februarbarna natta gjennom nå? :)

Ikke akkurat nå nei :p

Når han er frisk og raskt sover han slik nesten gjennom.. Kan våkne hvis mister smokk eller mareritt men sovner fort igjen.. Glad han et ferdig med natt ammingen.. Er så stor forskjell :-D ble en ny gutt:)

Sånn på normalen gjør han jo det, men det har vært mange urolige kvelder og netter siden før sommeren og til nå egentlig (tenner, utvikling, barnehagestart, sykdom). Nå har vi heldigvis kun hjørnetennene igjen :p men sykdom vil det sannsynligvis være mye av dette kommende året så det er nok bare å stålsette seg. Frister ikke kjempemye med en til baby akkurat sånn som ting er nå :p

Nei. :p N kan sove natta over, men er sjelden det skjer. ;)

Stortsett. Han er plaget med nattskrekk innemellom og de periodene blir det mindre søvn på meg..

Jepp, gjort det fra hun var 6 mnd. Sover nesten enda mer og bedre når hun har vært syk nå :o

Ja, det har han vel gjort det siste året. Hender han våkner, stort sett før vi legger oss, men da er det nok med litt kos så sovner han igjen med en gang.

Som regel gjer alle tre det :) Men ingen regel uten unntak :P

Aldri gjort noe annet! Vi er bortskjemte, skikkelig sove barn.

Etter at jeg kuttet ammingen da hun rundet året, har hun sovet natten gjennom :) kan selvfølgelig drømme og våkne redd, eller våkne hvis hun er dårlig, men normalen er at hun sover rundt. Veldig deilig :)

Som regel gjør han det, bank i borde ;) hehe men er han syk å tett hender det han vokner å kommer oppi til meg, men sovner fort igjen :)

Ja, vi er bortskjemt med et sovebarn. Sov 6 timer+ i strekk fra hun var 3 uker, nå sover hun gjerne 14 dersom hun kan.

Uffda :( det er vel mulig å få medisin som hjelper mot det?

I første omgang så må bhg legge tilrette for at han får nok søvn i bhg.. Nattskrekk kan komme av at barn får forlite søvn. Hjemme sover han 3-4t på dagen, legger seg uten problemer på kvelden. I bhg sover han kun 1 - 1,5t :( En sjelden gang har han sover 2-2,5t. Vi merker stor forskjell på perioder der han er hjemme og sover det han trenger og de periodene han får for lite søvn i bhg.

Helsesøster mente også at bhg måtte tilrettelegge her for at han skulle få sove mer på dag. Det viktigste er at vi er der og passer på at han ikke skader seg. De sover i utgangspunktet og husker ikke noe av det når de våkner neste dag. Det jeg merker med min er at når han kommer ut av det, trenger han nærkontakt og da legger jeg meg i sengen sammen med han og sover til neste morgen.

Samarbeider heldigvis godt med bhg og det ser ut som vi er på rett vei mot at han skal kunne klare å sove lenge i bhg :) De tre siste dagene denne uken har han sovet litt over 2t i bhg :)

Det hender :p
Våkner en del fortsatt, men stort sett bare fordi hun mister smokken og ikke finner den igjen. Så sovner fort igjen.. Men nå i det siste har det vært litt mer grining på natten. Lurer på om det er pga drømmer.

Ho gjor det men etter barnehagestart har ho våkna 1 gang løpet av natta hylskrikende av sikkert mareritt. Men den siste natta sov ho igjenom :)

Back
Topp