Sover ikke på dagtid

Tiaso

Elsker forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Lille har de siste 2-3 dagene sovet ca en halvtime tilsammen på dagtid. Hun sover greit på natten, men leggingen tar flere timer.
På dagen sovner hun kun på trilletur, sover kanskje 15 minutter før hun våkner igjen! Hjelper ikke med mer trilling. Hun virker bare så ufattelig trøtt omtrent hele tiden, og det blir en del grining, begynner snart å grine med henne.
I dag har hun sovet 15 minutter totalt siden kl 9..
 
Har du forsøkt bæresjal?
Bærer mye i sjal og det fungerer sånn halvveis, hun sover i 2 min. om gangen, krangler litt og sovner igjen. Så det blir fort veldig slitsomt. Sjal har fungert supert før, men hun vil ikke sitte i det når hun er våken og overtrøtt.
 
Hun er tilfeldigvis ikke plaget med magesmerter/luft i magen?

Skjønner at det er slitsomt når de ikke sover på dagtid. Har du forsøkt "hvit støy"?
 
Slik var det her også! Det varte en hel uke. :eek: Prøvde alt som tidligere har fungert, men klokka stoppa liksom på 15min, da var hun klar for å stå opp. Plutselig en dag var det over, og hun sov som normalt igjen. Aner ikke hva det var..
 
Utviklingssprangene kan fort gi sånne "symptomer," det samme med tenner, forandringer ellers i livet (bhg-start e.l), en forbigående infeksjon..
Bare hold ut! :)
 
Hun er tilfeldigvis ikke plaget med magesmerter/luft i magen?

Skjønner at det er slitsomt når de ikke sover på dagtid. Har du forsøkt "hvit støy"?
Har prøvd alt. Mye som funka før som ikke gjør det nå lengre. Hun hadde veldig mye luftsmerter før, men det har heldigvis gitt seg.
 
Utviklingssprangene kan fort gi sånne "symptomer," det samme med tenner, forandringer ellers i livet (bhg-start e.l), en forbigående infeksjon..
Bare hold ut! :)
Mulig utviklingssprang, selv om jeg tror hun akkurat er ferdig med et, men hun holder jo også på å få tenner.
Nå har hun vært våken i 15 timer før vi endelig fikk henne til å sove nå for 30 min siden, sov bare 20 min før hun våknet, men har utrolig nok sovnet igjen, så håper det går noen timer nå.
 
Har prøvd alt. Mye som funka før som ikke gjør det nå lengre. Hun hadde veldig mye luftsmerter før, men det har heldigvis gitt seg.
Æsj da... Men så bra at luftsmerter har blitt bedre! Det er nesten det kjipeste syns jeg!

Har du trapp hjemme? Forsøkt å få opp-ned? Knebøy? Eventuelt utfall?
 
Lille min også sliter med søvnen, men de siste to dagene har hun fått seg to gode lurer på over to timer på dagen. Men da har vi vært på farten, hun har sovnet i bilstolen og jeg har latt henne sove i den istedenfor å ta henne ut, har vogn så stolen kan klikkes på. Hvis jeg har forsøkt å legge henne i vognen funker det ikke. Hvis vi er hjemme hele dagen er det enten å sove på fanget mitt eller så våkner hun hvert tiende min. Bæresjal fungerte en periode men nå vil hun ikke sove lenge i det heller.
Så jeg må bare finne på noe og komme meg ut av huset for at hun skal få sove.
 
Du har vel kanskje prøvd det meste - men hva med å amme henne liggende i senga di? Sovner hun da? Du kan jo måtte bli liggende inntil henne en stund om hun er sånn som våkner når hun merker du ikke er der mer, men da får hun iallfall sovet litt. Da blir selvfølgelig du helt bundet, men man gjør jo gjerne hva som helst for at de skal få sove mest mulig:) Dette er jo helt sikkert bare en periode, det forandrer seg jo så fort med disse små.
 
Lille har blitt skikkelig forkjølet og i går og i dag har hun begynt å sovne under amming og kan sove på meg igjen :) mulig hun var plaget med vond hals eller noe som gjorde at hun ikke sov før..hun sover bedre på natten også nå
 
Back
Topp