Sover du godt?

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Ja, sover du godt for tiden?

Eller våkner du mange ganger?
Av bekken? Fordi du må på do? Leggkrampe? Andre ting?
Sovner du greit igjen, eller blir du liggende lenge våken?


Jeg er alltid våken i løpet av natta, men faktisk ikke begynt med å gå på do (gjorde jo det i starten, men ikke begynt igjen enda)
Bekkenet er trolig noe av det som vekker meg, pluss ungenes doturer. men stort sett sovner jeg greit igjen. Sist uke ble jeg liggende våken to timer fra ca halv fire, det var veldig ødeleggende for dagen etterpå... Men i helga har jeg sovet godt igjen, så jeg håper det holder seg.

(Uthvilt er jeg uansett ikke da, kjempetrøtt og sliten!)
 
Sover godt fram til 5-6 tiden, da begynner jeg å føle ubehag. Går å tisser, føler meg bedre og da pleier som regel babyen å sparke i ca 2 timer så blir jeg trøtt igjen og sover litt videre :p
 
Jupp...
Har vært oppe ca 2-3 ganger hver natt. Startet ganske tidlig, sikkert pga hormonene, og etterhvert plassmangel! ;-)
Var slik med de andre to også!
Men etter at jeg begynte med akupunktur, så sover jeg mye bedre, og er kanskje bare oppe 1 gang! Anbefales på det sterkeste! :)
 
Veldig varierende. Noen netter sover jeg rundt uten problemer, mens andre netter våkner jeg av doturer eller bekkenvondt. Heldigvis er det ikke hver natt, for jeg får ikke sove igjen med det første.
 
Her er det både og. Sover som regel greit fram til i 4-tiden, da våkner jeg av at jeg enten har vondt i bekkenet, eller at jeg må på do. Sovner som regel fort igjen dersom jeg er oppe på natta, og det er godt:) Men veldig sjelden uthvilt når jeg står opp.. Må som regel stå opp seinest i 7-8-tiden, for da vil ikke bekkenet ligge lenger...
 
Våkner 5-6 ganger hver natt. Vondt i symfysen, ille halsbrann, kynnere, meget aktiv baby som sparker /romsterer så hardt at jeg blir uvel, dobesøk, vondt i skuldrene (av alle ting)- er de typiske tingene

Ja.. Sover generelt ikke særlig godt lenger .
 
Er på do 1-2 ganger HVER natt, vært slik heele svangerskapet.. Litt slitsomt, men men.. Holder på å få leggkrampe på morgen, men klarer akkurat avverge det hver gang☺️
 
Sove veldig dårlig, har gjort det i mongen månedar nå. I forrige uka hadde eg to netter eg sov godt og det trengte eg virkelig! Vett ikkje heilt ka det skyldes, men eg komme liksom aldri i dyp søvn, akkurat så eg bare ligge der me øynene igjen uten å sova. Veldig fortvilandes for eg har aldri slete me søvnen. Våkne minst ein gong for dobesøk, men det gjør eg ofta te vanlig o, så det overlevere eg foreløpig :p
 
Sover tungt når jeg sover, men to dobesøk hver natt forstyrrer jo søvnen endel. Er egentlig stuptrøtt nesten hele tiden jeg, men det kan kanskje også være pga. lav blodprosent..
 
Jeg sover generelt veldig dårlig, også når jeg ikke er gravid. Våkner alt fra 3-10 ganger hver natt pga vondt i kroppen, det verker både her og der og enda mer nå enn til vanlig. Er vant til det, men er mer slitsomt nå pga svangerskapet og at energi nivået da blir lavere i tillegg til lite, dårlig og oppstykket søvn
 
Sover ikke veldig godt nei.. Er oppe minst en gang på do, også drømmer jeg noe helt vanvittig! Blir liksom aldri uthvilt..
Også kan du jo banne på at om jeg faktisk ikke må på do eller drømmer ei natt, så driver vesla å tuller :p
 
Varierer veldig. Noen netter er jeg våken hver time og må på do, noen netter er bekkenet skikkelig vondt og det er umulig å finne en god stilling og andre netter er jeg i skikkelig koma og vet knapt hvor jeg er når gubben rister liv i meg om morgenen.
 
Sover egentlig godt. Men når bekkenet verker så
Våkner jeg hver gang jeg må snu meg. Men det tåler jeg så lenge jeg slipper nattlige turer på do :p
 
Er heldig så langt, sover godt :) Gjorde igrunnen det forrige svangerskap og. Men nå skal det legges til at det er utrolig hvor mye man glemmer da :p Så langt sover jeg ihvertfall greit gjennom nettene og er så sliten at jeg sovner raskt. Våkner tidlig av små barn, babybevegelser og full blære, men det kan jeg leve med :)
 
Jeg har vel egentlig et ganske godt sovehjerte. Men kan forstyrres av både tissing, romstrering i magen og di andre barna som har sine runder med drømmer, misting av sutt osv. Jeg sovner som regel kjapt igjen. Også har jeg en mann som tar seg mye av natt runder med di andre barna når jeg er gravid eller har baby. På dagen kan jeg ta meg en dupp på gulvet mens barna leker rundt meg, og gjerne klatrer på meg.. :sleep011
 
Har sovet godt fram til nå, men nå våkner jeg pga ligger vondt/babyen sparker som om han danser riverdance, ellers så har jeg en sinnsyk halsbrann! :(
 
Vondt i skuldrene av å ligge på siden, halsbrann, vondt i symfysen og utallige toalett turer gjør at jeg sover dårlig. Så jeg begynner å bli litt lei..
 
Litt enten eller. I natt sov jeg ikke godt, men der var fordi jeg grudde meg til jobb. Noen netter sover jeg rundt, men som oftest våkner jeg 2-3 ganger for å gå på do. Det gjorde jeg før jeg ble gravid også, men nå har jeg problemer med å sovne igjen pga. Bekken. Prøver å unngå drikke etter klokken 19-20.
 
Jeg sover ganske dårlig.. Jeg er så kvalm og svimmel på nettene at det er umulig for meg å sove godt. Dupper flere ganger i løpet av natten, men sover ikke flere timer i strekk. Heldigvis er jeg sykemeldt, så jeg trenger ikke å tenke på å måtte være oppegående på jobb!
 
Back
Topp