Sover du dårlig?

Happymama

Elsker forumet
*Aprilbaby 2018*
Hvordan sover du nå som du er gravid? Sovner du lett og sover tungt?
Jeg sliter skikkelig med å sovne! Er kjempe trøtt men får ikke til å sove. I starten trodde jeg det kunne være graviditeten, men nå begynner jeg å lure litt :/ når jeg endelig sovner så sover jeg lett og våkner av alt. Sliten.no [emoji20][emoji20]

Jeg sovner lett når jeg legger meg, men våkner av hver minste lyd og sliter veldig med å sovne igjen. Sånn var det sist og, veldig slitsomt!

Jeg sovner lett, men våkner ofte på natta for å gå på do eller hente 3-åringen for en dotur. Og DA sliter jeg med å sovne igjen, kan ligge våken leeenge.. :yuck:

Her varierer det litt hvor fort jeg sovner, men er alltid en del våken i løpet av natta og har vansker med å sovne igjen.. Sist gang ble det bare verre jo lenger ut i svangerskapet jeg kom..

Her sovner jeg nesten med en gang hode er på puta og sølv helt til vekkerklokken ringer og må på do med en gang for blæren gjør vond...

Last edited:
Jeg sover ikke dårlig nå. Men har hatt tendenser til å få rastløse ben på natten og da sover jeg veldig dårlig. Jeg fikk rastløse ben på slutten av forrige svangerskap, så regner med det kommer sterkere tilbake denne gangen også [emoji21]

Jeg sov dårlig forrige svangerskap, og gjør det denne gangen også. Det varierer hvor fort jeg sovner, men våkner mange ganger i løpet av natta og føler at jeg ikke har sovet i det hele tatt. I tillegg drømmer jeg intense drømmer når jeg først sover, slik at jeg nesten er sliten i hodet når jeg våkner. Akkurat som i forrige svangerskap.

Last edited:
Jeg sovner som regel veldig lett. Men våkner også lett på natten/morgen. Jeg våkner mange ganger i løpet av en natt, det er uvanlig for meg.

Jeg sover dårlig på natta, så ender med å sove litt på dagen også

Jeg sovner ganske fort, sover tungt men føler meg ikke uthvilt når morgenen kommer. Tar liksom noen timer før jeg er i gang.,.heldigvis har lillegutt begynt å sove natten igjennom så jeg slipper å opp om natta. (Bank i bordet..)

Hviler/Sover som regel en gang på dagtid når lillegutt dupper i 10tiden de fleste ukedager det hjelper på så jeg ikke er skutt når kvelden kommer. :) Sover dere noe på dagtid ?

Foreløpig så sover jeg egentlig godt, men føler meg ikke helt uthvilt på morgenen

Sovner som ein stein, men har startet med gravidedrømmene og da våkner jeg av dem.
Heldigvis sovner jeg igjen.

Jeg sover plutselig veldig lett! Før kunne jeg garantert sovet gjennom 3. Verdenskrig, nå våkner jeg bare bikkja rører seg i buret[emoji42]

Godt å lese at vi er flere, men det er utrolig slitsomt!
I natt sov jeg godt og sovnet igjen de gangene jeg våknet om natten. Deilig :) håper bare dette er for 1 trimeste, så vi kan sove bedre i 2 trimester :)

Tar noen timer før jeg sovner da kvalmen tar seg opp igjen på kvelden. Pluss at jeg tenker og bekymrer meg litt vel mye..har derimot begynt å bli utrolig trøtt på dagtid[emoji849]

(sniker fra mars)

Jeg sover dårlig om natten. Jeg bruker lang tid på å sovne. Delvis fordi kvalmen er verst på kveldstid, men også fordi hjertet slår så fort (hvilepulsen har økt med nesten 20 bpm), og det føles som jeg er stresset og oppkavet.

Om dagen sliter jeg med å holde meg våken, så det er jo kjempefint... Må ha vekkerklokke på etter middag, for å sikre at jeg ikke sover mer enn 10 min og dermed ødelegger nattesøvnen enda mer.

Sovner fort, men våkner hver natt og går på do. Ikke alltid like lett å sovne igjen, men funker bedre nå :)

Sovner ganske raskt, men sover lett. Må opp på do i løpet av natten. Hvis jeg da er kvalm, er det vanskelig å sovne igjen.

Søvnrytmen har blitt helt koko! Stuptrøtt og sovner greit til kvelds, men BÆM! Lysvåken etter en halvtime og da er jeg våken til langt på natt... Sover igjen par timer, våkner, lysvåken, og er våken til jeg får sovet på ettermiddagen igjen. Hva skjer med god, sammenhengende søvn?!? Siden jeg sover så lite, blir det flere timer i døgnet hvor jeg er våken og kjenner på kvalmen og god tid til å kaste opp - mange ganger... :shifty:

Nå må jeg bare blåse ut litt kjenner jeg. Min kjære samboer måtte opp på do kl. 03.15 i natt og jeg våknet selvfølgelig av det. Kl er nå 05.00. Han ligger å snorker og jeg er lys våken! [emoji30] dette er skikkelig irriterende. Takk for oppmerksomheten [emoji23]

Back
Topp