Sover deres små hele natten?

Beckybecks

Betatt av forumet
Novemberlykke 2015
Overskriften sier vel sitt:)

Her er det veldig opp og ned, noen netter sover hun 11 timer sammenhengende, andre kan hun våkne flere ganger og holde det gående sikkert 1 time hver gang. Da varierer det om hun er smørblid og bare babler, eller hyler så hun er nesten umulig å roe..

Vi har det helt likt, men virker som han er inni en rutine akkurat nå. Sovner 18-19 og opp 02-03 for ei flaske så våkner han mellom 05.30-06.30. Hs sa vi kunne slutte med nattflaska, men da ville han ikke sove etter han våkna på natta. Vet ikke elt hvordan vi skal løse det:p

Hun sover stort sett fra 19 til 6-6.30. Noen ganger våkner hun i løpet av natta og da varierer det veldig om det holder med litt vann eller om jeg da sitter det 1-2 timer før hun sovner igjen. Mulig det bare er psykisk men jeg syntes hun ofte tuller om natta rett før hun får til noe nytt, sist gang var natta før hun plutselig stod helt av seg selv.

Hun har noen få netter hvor hun sovner på meg, men våkner i det sekundet jeg legger hun i senga. Og jeg kan bare glemme å få hun til å sovne i senga. Da tar jeg hun bare med meg i vår seng, hun sovner med en gang og sover til morningen så jeg syntes ikke det er verdt å bruke flere timer på å få hun til å sovne så godt at jeg kan legge hun i sin egen seng.

Nei, langt ifra :p (nevnte jeg at hun er våken nå!?)

Mye tenner på gang og sånn.. OG vi har slitt med søvnen siden "den gang storesøster vekket henne på natta, da hun var midt i en sove hele natta-periode"

Her legger hun seg som regel i 19-tiden og sover i egen seng til hun våkner en gang mellom 23-04. Da tar jeg henne opp og legger henne mellom oss, så sover vi til i 7-tiden. Synes heller ikke det er verdt å styre med å få henne til å sove i egen seg når hun sovner med en gang hun får sove med oss. Det hender også at vi må gå inn til henne noen ganger i løpet av kvelden, men hun sovner ganske fort etter litt kos/vann/smokk.
Hun har sovet hele natten et par ganger den siste måneden, så det kommer seg :)

Last edited:
Ja, han sover hele natten fra mellom 18-19 til 08-10 :) føler meg ganske heldig på den fronten :)

Nei:)

Langt ifra! Fortsatt amming natta gjennom, tipper 5-10 ganger hver natt..

Mer eller mindre - legger seg en gang mellom 19-20 og sover i egen seng frem til ca 00-01. Så kommer han over i sengen vår og da sover han videre til 6/7/8 :)

Har hatt urolig sover her.. men har kommet seg veldig. Men er fortsatt ikke hele natta nei. Våkner ca 3 ganger.

Altså... Bank i bordet, men ...

Vår gutt har sovet på eget rom i 4 måneder. De første 3 månedene var det lite utvikilng: Han våknet 3-5 ganger hver natt (noen få ganger enda oftere). Stort sett trengte han bare å få puttet inn smokken, og så sov han videre. Noen få ganger måtte han opp og bysses o.l.

Så ble han syk, fikk feber, hoste o.l., som betydde at han våknet 10-20 ganger noen netter...

Etter at han ble frisk igjen, for en ukes tid siden, har han sovet fra leggetid mellom 18 og 19, og fram til kl 5-6!

Det er litt tidlig å stå opp kl 5, men stort sett kan vi putte inn smokken og så sover han litt til. Vanskelig å få ham til å sove særlig lengre enn 6, men vi synes det er OK at en av oss står opp med ham kl 6, bare han har sovet i strekk fram til dét. :)

Back
Topp