Sover deres barn..

lennypenny

Forumet er livet
VIP
September 2012
Natten igjennom?
Føler at det kun er Mina,som våkner 1-6 ganger fra hun er lagt ca 18.45-19.00... våkner for vann/melk...
Spiser godt. Ingenting som plager hun.
Sovner med en gang...
Sover 1-2 ganger på dagen, 30-90 min pr gang...

Hvorfor kan jeg ikke få sovebarn???

Wael sover stort sett hele natten,og det er ikke lenge siden han startet med det...

What to do?? :-)

Sent from my GT-I9300

Fie va sånn tidligar….ho våkna 4-5-6 gang løpet av ei natt, og suttra…og ho va vant med å få melk…men så slutta eg brått, ho vart tilbydd vattn, men villa ikje ha det…det tok 3-4 daga, så sjønna ho det at ho ikje fekk nåkka :P

No så våktn ho 1-2 gang mellom 19.00 - 23.00 og då e det nokk å legg ho ned å gje ho suttn :)

Så for meg så hjølpa avvenninga, men eg veit at den her type metode ikje e like attraktiv førr aill….
Fie spis og godt, og ho søv 1 gang løpet a dagen rundt ca 12.00 og i barnehagen søv ho i ca 2 tima, heime så søv ho 1-2 tima…og det e nokk :)

Veit ikje korsjn råd eg ska kom med…det må man nestn vurder sjøl, og ke man føl e best før seg sjøl og sin onge :)

Simone sover natten gjennom, men har inntrykk av at det er like vanlig at de våkner om natta. Simone har ikke vært interessert i kos om natta helt fra starten av. Hun fikk mme en gang om natta periode for å legge på seg, men da vi kutta det ut (samme metode som nevnt over), så våkna hun for vann to netter og så sov hun hele natta. Hun sov dårlig en periode etter at vi flytta inn i nye huset. Da flytta hun på eget rom, og sov godt igjen etter det. Hun må også ha det mørkt for å sove om natta. Huska jeg var litt skuffa over at hun ikke likte så godt kos på natta da hun var lita, for det var jo det jeg trodde de skulle like. Jeg har ikke amma, så kanskje det har gjort at hun ikke er så kosete av seg.

Samboeren til min bror hadde to som våkna mange ganger for melk/vann om natta. Hun drøyde flaska 30 min hver natt til de sov natta gjennom. Vet ikke om det fungerer for alle, men tenkte å nevne det :)

Ellers så er jo unger like forskjellige som oss voksne, så vanskelig å gi noe særlig med råd egentlig siden vi bare har en unge. Kanskje neste blir motsatt ;-p

Forresten så var det en periode hun våkna i 5 tida om morgenen i sommer. Da gikk vi over fra to til en dubb på dagen. Det tok ca en ukes tid, og så sov hun til 06.30/07 igjen.

Jenny sov natta gjennom allerede som liten baby. Vi har perioder der hun fjaser noe voldsomt på natta, men det er nok ikke uvanlig. :) Vi har mme som "siste utvei" dersom alle andre forsøk på å få henne til å sove igjen på natta ikke funker.
På dagtid sover hun en dubb på mellom 1-3timer. Veldig variabelt hvor lenge og når på dagen hun tar sover da, men..
Her fikk vi en bedre rytme etter at vi gjorde om på måltidene, slik at hun spiser godt til kvelds før hun får flaska med mme. (Tidligere blei det maaange småmåltider i løpet av dagen.)

Barn er jo gjerne forskjellige ifht søvn da, men jeg skjønner jo at det blir slitsomt med mange oppvåkninger hver natt.:confused:

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Fie ha heller aldri vøre en "kose" baby :( sku av og tell ha ønska at ho ha kun ha vøre dt :p

<3 Fie Elise <3

T bestemte seg for at idag, dagen før 'fridagen' min skal vi avvenne Saga. Hun våkner 23 og 03 for flaske, det har vært noen slitsomme timer...

Sent from my iPhone using Tapatalk

T bestemte seg for at idag, dagen før 'fridagen' min skal vi avvenne Saga. Hun våkner 23 og 03 for flaske, det har vært noen slitsomme timer...

Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvordan tenkte dere å gå frem?
Lykke til... er veldig slitsomt når de våkner så ofte når de ernså store :-(
W og M sover på samme rom,og hun skriker sååå høyt hvis hun ikke får flaska si (bruker ikke smokk).

Vurderer å bytte til gamle rommet hennes igjen :-(

Sent from my GT-I9300

Tusen takk for svar :-)

Ser det er ganske forskjellig om de våkner eller ikke :-)

Får håpe det går over snart,hvis ikke så får vi prøve et eller annet :-)

Sent from my GT-I9300

I natt ammet jeg kl 24 og kl 3, morgen kl 6!
Har ingen umiddelbare planer om å avvende i grunn. :)

Arian våknet stort sett 2-3 ganger hver natt, og ville ha pupp. Vi bestemte oss for at pappaen skulle ta natten fra høstferien når han hadde en uke fri fra jobb. Jeg trodde det ville bli tøft, men han begynte nærmest umiddelbart å sove natten igjennom. Var nesten så jeg angrer på at vi ikke hadde kuttet nattpuppen før, for det var så tydelig at han egentlig ikke hadde behov for den. Stort sett våknet han enda en gang eller to, men pappaen legger han bare ned igjen, og han sovner igjen med en gang. Har vært endel grytidlige morgener etter at vi stilte klokken, og noen trøblete netter ved sykdom/vondter, men stort sett går det veldig greit!

Storebror hadde et langt bedre sovehjerte - har det i grunn enda. Han sov natten igjennom fra han var seks måneder - uten noen oppvåkninger.

Ikke lett å vite hva som er det riktige å gjøre - dere får bare prøve dere frem!

Hermine har akkurat begynt å sove natten gjennom uten noen oppvåkninger. Hun får ennå mme i 05-tiden, men jeg regner det fortsatt for å sove natten gjennom ;) Før kunne hun våkne 6-10 ganger fra hun ble lagt til det var morgen for å få smokk, vann, bli lagt ned igjen etc. Plutselig så slutta hun med det og sover nå såå stille :D Hun sover ennå på vårt rom ;)

Såh, dette hjalp deg sikkert ikke noe særlig men poenget er: barn er forskjellige og det er slettes ikke unormalt at de sover urolig som ettåringer, de er jo ennå små og det er mye som kan plage nattesøvnen. Som for eksempel hurtig utvikling, at de drømmer mye osv. Kan jo hende hun er som broren, og plutselig finner utav det selv når hun nærmer seg to! :)

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Simone sover natten gjennom, men har inntrykk av at det er like vanlig at de våkner om natta. Simone har ikke vært interessert i kos om natta helt fra starten av. Hun fikk mme en gang om natta periode for å legge på seg, men da vi kutta det ut (samme metode som nevnt over), så våkna hun for vann to netter og så sov hun hele natta. Hun sov dårlig en periode etter at vi flytta inn i nye huset. Da flytta hun på eget rom, og sov godt igjen etter det. Hun må også ha det mørkt for å sove om natta. Huska jeg var litt skuffa over at hun ikke likte så godt kos på natta da hun var lita, for det var jo det jeg trodde de skulle like. Jeg har ikke amma, så kanskje det har gjort at hun ikke er så kosete av seg.

Samboeren til min bror hadde to som våkna mange ganger for melk/vann om natta. Hun drøyde flaska 30 min hver natt til de sov natta gjennom. Vet ikke om det fungerer for alle, men tenkte å nevne det :)

Ellers så er jo unger like forskjellige som oss voksne, så vanskelig å gi noe særlig med råd egentlig siden vi bare har en unge. Kanskje neste blir motsatt ;-p

Jeg tror ikke det var på grunn av at du ikke har ammet, nasse har aldri vært kosen hun heller, og hun ble jo ammet:p Hun sluttet å våkne på natta etter rundt 6 mnd, da fikk hun jo kveldsgrøt fast.
Nasse er fremdeles ikke noen kosepie:)

Nasse våknet som oftest ikke på natta mer, da er det så fall noe som plager henne. Men hun har begynt å våkne mye tidligere, mellom 5-6.

Jeg tror ikke det var på grunn av at du ikke har ammet, nasse har aldri vært kosen hun heller, og hun ble jo ammet:p Hun sluttet å våkne på natta etter rundt 6 mnd, da fikk hun jo kveldsgrøt fast.
Nasse er fremdeles ikke noen kosepie:)
hehe, dette med koseunger: Hermine har i grunnen alltid vært en koseunge, men nå i det siste har hun blitt mer bevisst på å komme bort å gi suss og kos, og siden hun nå går kommer hun stabbende og tar tak rundt låret mitt sier "aaaa", susser meg på låret og går videre :P :rolleyes:

hehe, dette med koseunger: Hermine har i grunnen alltid vært en koseunge, men nå i det siste har hun blitt mer bevisst på å komme bort å gi suss og kos, og siden hun nå går kommer hun stabbende og tar tak rundt låret mitt sier "aaaa", susser meg på låret og går videre :p :rolleyes:

Hehe så koselig, jeg tror av og til nasse vil gi en suss når hun gaper over kinnet mitt hehe, ikke sikker:D

Hehe så koselig, jeg tror av og til nasse vil gi en suss når hun gaper over kinnet mitt hehe, ikke sikker:D
haha, ja, det er iallfall sånn Hermine susser :P Ser også hun blir myyye mer kosete når hun ser at jeg og mannen susser og klemmer på hverandre, så nå gjør vi mye mer av det bare for å få kos fra Hermine :P Vinn-vinn situasjon ;)

haha, ja, det er iallfall sånn Hermine susser :p Ser også hun blir myyye mer kosete når hun ser at jeg og mannen susser og klemmer på hverandre, så nå gjør vi mye mer av det bare for å få kos fra Hermine :p Vinn-vinn situasjon ;)

Hehe, det var lurt ja, ikke merket noen effekt av det her, men hun gliser en hel del når jeg kysser mannen:D

Her er hun våken minst tre-fire ganger pr natt,oftest mer.Hun gråter sårt og så lei seg...sånn har hun holdt på siden påske,før det sov hun godt,og våknet kun for amming to-tre ganger. I det siste har hun også begynt å si "auauau",så ett eller annet plager henne,men vi aner ikke hva. Har vært hos osteopat som sa hun hadde tette galleganger,men han skal angivelig ha fikset dette...Vi venter også på time hos en barnelege som er spesialist på astma/allergier. Er utrolig tungt å ha det sånn,så vi håper vi snart finner en løsning på dette!!

Vet ikke om hun alltid våkner fordi hun har vondt,men det virker sånn,for hun våkner med et hyl hver gang,og så har vi det gående... :-(

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Back
Topp