Sover dere på ryggen?

Minimoni

Prøver på nr 1
Novemberlykke 2015
Har lest mye om graviditet og sånn, og det sies at man ikke skal sove på ryggen i 2. trimester pga at det blir trykk/belastning på hovedpulsåren i magen?? Jeg må av og til ligge på ryggen føler jeg, ellers får jeg rett og slett vondt bare å ligge på den ene siden... hva gjør dere?? Føler selv det er mer ubehagelig å sove på høyre siden da jeg kjenner det presser litt sånn ubehagelig i magen... så da har jeg droppa det.

Greier ikke sove på rygg pga får vondt i ryggen, kjedelig da jeg liker å sove på rygg. Tror ikke det gjør noe å ligge litt på ryggen, det viktigste er vel å få sove. :)

Jeg bytter veldig, sover så urolig. Veksler mellom rygg (ikke hørt noe om at det skal gjøre noe) og begge sidene. Må ofte opp med bena på rygg da, pga korsryggen, og det letter kanskje litt på trykket? Ikke vet jeg :p

Sover på magen fram til det er helt umulig eller begynner å bli ubehagelig! Sovner som regel på siden, så slipper å måtte tvinge meg selv til å sove på rygg :p

Jeg sover å veldig urolig så sover på side rygg og litt mage enda :)
Aldri hørt at det skal være farlig men vill tro om at det presser på pulsåren så blir det litt ubehagelig å mann vill snu seg?

Jeg får litt vondt i magen når jeg ligger på venstre siden, og vondt i høyre skulder om jeg ligger for lenge på den. Så har blir det endel variasjon iløpet av natten. ;)
Men satser på det blir bedre. Ligger med 2 ekstra puter, en mellom beina og en ved magen ;)

Jeg fikk beskjed om å sove på mage, rygg så mye jeg ville, at kroppen gir beskjed når det ikke går lengre:p
Det samme gjelder for når man snur seg i søvne, kroppen sier ifra om det blir problematisk å ligge på ryggen å man vil derfor snu seg uten å nødvendigvis gjøre det bevist.

Jeg sover på siden og på ryggen, jeg har aldri klart å sove på magen ;) Du vil fort merke hvis du ligger for lenge på ryggen! Sånn var det for meg forrige svangerskap. Det blir liksom tyngre å puste og man blir uvel, man kjenner godt at man må bytte stilling ;) Jeg kjente ikke det før ganske langt uti svangerskapet..

Ok takk for svar alle sammen :) greit å vite at kroppen gir beskjed hvis man må snu seg.. er jo det jeg trodde egentlig pgså, men greit å høre med andre som har erfaring :)

Jeg bruker en gravid pute som Gjør at jeg kan ligge på rygg/sidene/mage fordi puta støtter slik at jeg ikke ligger på noe. Helt fantastisk!

Sover på magen fram til det er helt umulig eller begynner å bli ubehagelig! Sovner som regel på siden, så slipper å måtte tvinge meg selv til å sove på rygg :p

Jeg også.

Jeg sov på rygg helt til fødsel forrige gang :) gjorde ingen ting så lenge jeg ikke ble svimmel osv sa jordmor!:)

Ligger mye på rygg fortsatt.:)
Syns jeg husker fra sist jeg var gravid at det etterhvert ble ubehagelig og at jeg bare kunne ligge halvt på siden, halvt på rygg tilslutt.

Jeg våkner hvis jeg legger meg på rygg fordi det presser på blæra, og det gjør vondt i korsryggen. Men har også lest at det kan legge press på hovedpulsåren i magen, og at det beste er å ligge på venstre side, for da sirkulerer blodet best og babyen får mest næring

Jeg leste et sted at det å ligge på rygg ikke trenger å være noe stort problem. Kroppen din merker ubehag lenge før det er fare for barnet og i søvne vil også kroppen passe på :)

Sover vell mest på rygg. Ubehagelig å ligge på mage, betennelse i begge hoftene så greier ikke å ligge så mye på sidene, så da blir d rygg. :-)

Jeg tenker at dersom noe legger trykk på hovedpulsåren vil dette utløse ubehag. Fysioterapeuten min sa nemlig til meg at jeg kunne fortsette med trenings øvelsene mine (som er på rygg) så lenge jeg ikke kjente ubehag, men at det kunne trykke på hovedpulsåra - og at dette ikke var farlig bare ubehagelig.

Så, så lenge det er behagelig å ligge på rygg skulle det vel være greit. Jeg sover i hvert fall på rygg innimellom:)

Sov alltid bare på magen før :) Men nå har jeg ikke det på leeeenge!
Nå ligger jeg bare på ryggen i farao stillingen :P Skjønner ikke hvordan det er mulig.

Back
Topp