Sover de når de vil?

Major80

Flørter med forumet
Septemberlykke 2015
Snuppa sover mye i løpet av døgnet. Men ofte på kvelden så sover hun ekstra tungt. Og selvfølgelig når vi skal legge oss så blir hun lysvåken og skal ha pupp og bare styrer lenge. Har prøvd å holde henne våken til vi legger oss en stund før, det hjelper, men hun er jo så trøtt at det er vanskelig.

Hvordan er deres på kveldstid og når dere skal legge dere?

:)

Min sover når han vil - føler at dagene fortsatt er veldig ulike.
Men roter somregel en del på kveldene. Sover tungt som regel en gang på formiddag og en gang på ettermiddag- noen ganger på kvelden.

Sover når hun vil. På kveldene henger hun i puppen. Kan også kave og skrike mye, og hvis hun nekter pupp gir jeg en flaske mme når jeg legger meg. De siste to nettene har hun da sovet i 6 timer før hun våkner og vil ha pupp igjen.

Sover når hun vil. Vanskelig å holde disse små våkne og jeg føler ikke at det hjelper eller er noe poeng heller.. De styrer det selv nå i starten.

Her må hun ha mat hver 3.time, så hun blir vekket. Blir sånn de første to ukene, så kan hun styre mer selv.

Samme her... sover tungt på kvelden og våkner til når vi legger oss. Har forsøkt å legge meg til forskjellige tider, men det hjelper ikke. Når pleier dere å legge dere?

Sover når han vil. Ikke et veldig fast mønster, og varierer litt fra dag til dag. Sov tidligere lengre perioder på natt. Har nå de siste dagene sovet mye på dag, og sover mer urolig på natt. Litt feil utvikling, men tenker det går seg til.

Samme her... sover tungt på kvelden og våkner til når vi legger oss. Har forsøkt å legge meg til forskjellige tider, men det hjelper ikke. Når pleier dere å legge dere?

Vi er i seng ca rundt halv elleve, men da er det mating og kos på snuppa, så klokka bikker fort mot tolv før vi sovner!

Sover når han vil. Ene jordmoren på sykehuset sa vi måtte vekke for mating hver 3. Time. Ei annen sa vi bare måtte la han sove og la han bestemme så lenge det ble 6 måltider per dag. Vi valgte det siste og oppdaget tvert at jeg ikke ble stresset med å sove om natten og det virker som den nye sjefen er mer tilfreds når han får regulere selv. Blir ca 4-5 timer i strekk om natten så ganske fornøyd med det:)

Sover når han vil. Ene jordmoren på sykehuset sa vi måtte vekke for mating hver 3. Time. Ei annen sa vi bare måtte la han sove og la han bestemme så lenge det ble 6 måltider per dag. Vi valgte det siste og oppdaget tvert at jeg ikke ble stresset med å sove om natten og det virker som den nye sjefen er mer tilfreds når han får regulere selv. Blir ca 4-5 timer i strekk om natten så ganske fornøyd med det:)
Vi fikk også sånne motstridende råd/beskjeder. Men alle sa til meg at hun skulle spise 8-12 ganger om dagen.. det skjer ikke assa. ;)

Vi går å bader i balje ca 20.30 og da er hun våken en stund etter det. Så sover hun godt noen timer før hun har ny våken økt i 4 tiden. Hun vekkes også hver morgen seinast halv ni for stell og skifting av pysjamas til klær osv ;) er min 4 unge og har lært at rutiner tidlig funker for oss:)

Vi fikk også sånne motstridende råd/beskjeder. Men alle sa til meg at hun skulle spise 8-12 ganger om dagen.. det skjer ikke assa. ;)

Godt å høre at det ikke bare er oss!;) får som regel inn rundt 6-8 måltider, men så lenge han vokser som han skal synes jeg at vekking hver 3 time blir litt brutalt.

Godt å høre at det ikke bare er oss!;) får som regel inn rundt 6-8 måltider, men så lenge han vokser som han skal synes jeg at vekking hver 3 time blir litt brutalt.
Når jeg lå på barsel mente de at vekking hver 3.time i begynnelsen i all hovedsak er for å få melkeproduksjonen igang. Overalt står det jo at babyen skal være selvregulert - tilby pupp når baby vil ha pupp. Hos oss kan det gå alt fra 6 timer (natt) til 50 minutt mellom hver amming, jeg slenger puppen ut når hun er sulten!;)

Her må hun vekkes hver 2-2,5 time for å få mat og siden hun får pre-nan har hun slitt endel med magevondt, i natt fikk vi nesten ikke sove pga hun sleit med å få ut avføring :( Ellers så sover hun mellom hvert måltid, er litt våken på kveldstid bare.

Sover når han vil. Han sovner for natten mellom 23-24, og sover da til 4-5.
Men noen ganger vekker vi han om vi har f.eks vært ute og kjørt, også tar han utav bilstolen, da våkner han med en gang.

Her er vi utrolig heldige. Hun sover litt varierende lenge på dagtid, men så lenge hun er inntil meg sover hun som en stein temmelig lenge, 3-4 timer mellom måltidene i alle fall. Hun sover hele natten bortsett fra bleieskiftene, bare spiser i søvne innimellom. :) Står jeg opp 6 våkner hun også til da, men sover jeg til 10 gjør hun også det. :D Hun sover like bra i bæresjalet på dagtid også, tydelig at det er kroppskontakt som sender henne til drømmeland i timesvis.

Her sover hun når hun vil, men prøver å holde henne våken litt på ettermiddag/kveld slik at hun sover om natten. Skulle gjerne fått inn litt rutiner, for det er mye våkenetter. Men hun sliter sånn med magevondt at hun til tider er helt utslitt, gjerne på morgenen, og da sover hun bra.

Back
Topp