Sover de hele natten??

Nei han våkner x antall ganger, men roer seg som regel med engang.

nei, hun legger seg ca 18.30, får pupp en gang før vi går til sengs , og så et par ganger i løpet av nattan. Men hun kaver ikke og styrer om nattan, hun våkner, gråter, får pupp liggende i vår seng, hun spiser godt og vi sover videre. Hadde egentlig planer om å kutte ned på et nattmåltid, men har funnet ut at det ikke er noe hast, det plager ikke meg at hun spiser om natten, hun er en stor jente på 9.2kg og trenger nok den energien det gir. Dessuten vil det skape mer urolig nattesøvn for meg å nekte henne denne maten, jeg føler at hun spiser godt når hun våkner og at det ikke bare er for "kosen".

Men det er sikkertt mange meninger om dette. jeg føler at holdningen rundt omkring er litt for "opphengt" i at de små skal sove rundt og nektes nattmat nærmest for enhver pris. Når hun begynner å få mer etablert måltidsrytme på dagen hvor hun spiser godt, bør jeg nok begynne å se på om hun virkelig har behov for mat om natten, men vi er ikke der helt enda...

Men det må være utrolig slitsomt når de styrer og kaver og ikke noe hjelper, hverken pupp, smokk, melk, vann..Har desverre ingen gode tips, men kanskje eget rom er verdt et forsøk?

ORIGINAL: GreteRenate88

ORIGINAL: aina_josefine

ORIGINAL: bennylure

Off, orker ikke utdype en gang, men det er et hat[&o]
Er så super lei og sliten, får noen timer med søvn om natta thats it:(

samme som her det... ingen ting som hjelper, ikke skal hun ha mat, ikke hjelper det med smokk, ikke hjelper det  med smokk.. Holder på å gå på veggen her... hun er bare lys våken...

sover hun masse på dagen da? vi hadde en periode da Mikael var mindre, rundt 5mnd kanskje. da hadde han våken periode på natten der han kun var lys våken. lå å bablet og ropet og sånn...ganske så frustrerende[&:] han fant heldigvis ut av seg selv at han skulle sove hele natten. Eller vi tror kanskje at det hjalp på at han begynte å sove på eget rom da. sover di si på eget rom?

Synes selv hun ikke sover så lenge på dagen. har som regel tre lurer: en på 20min, en på 2timer og til slutt en på ca 30min... har prøvet å nekte henne å sove siste luren som er i fire-fem tiden, men hun sover like dårlig på natten... hmmm...

Har ikke prøvd å legge henne på egent rom enda, siden det mangler isolasjon der, så det er iiiiiiskaldt der... men hun havner nok der så fort det blir mildere...

Vesla sover fra 1730 til mellom 0600 og 0630 på morran. Eneste jeg har gjort er at hun fra 1 dag lå i egen seng på eget rom og at jeg har holdt rutinene fra startet av. Lagt henne for kvelden når hun har den lengste blunden. Resten har hun gjort selv [:)] Eldstemann var også like flink da han var liten. sov mellom 12-14timer.

isje i det sista.. men hu har vert syke då..

ellers pleie hu våkne rundt mellom 5 og 7 og spise og sove videre til ca 9, 9.30[:D]

Svarte nei.

Men hun får ikke mat.  Hun bare våkner mellom 4-1 gang iløpet av natten...  varierende hvor lenge hun er våken..  fra 1 minutt til 45 minutter..  men blir oftere og oftere nå at hun bare er våken noen minutter...

Har ikke noen ideer til tips for dere..    Her bare føler jeg meg heldig de nettene hun sover mye og er sjelden våken.. har ikke klart å finne noe løsning på hvorfor enda..

Huff.. håper dere får sove mer snart altså!!  Stor klem

ORIGINAL: GreteRenate88

ORIGINAL: bennylure

Off, orker ikke utdype en gang, men det er et hat[&o]
Er så super lei og sliten, får noen timer med søvn om natta thats it:(

samme som her det... ingen ting som hjelper, ikke skal hun ha mat, ikke hjelper det med smokk, ikke hjelper det  med smokk.. Holder på å gå på veggen her... hun er bare lys våken...

sover hun masse på dagen da? vi hadde en periode da Mikael var mindre, rundt 5mnd kanskje. da hadde han våken periode på natten der han kun var lys våken. lå å bablet og ropet og sånn...ganske så frustrerende[&:] han fant heldigvis ut av seg selv at han skulle sove hele natten. Eller vi tror kanskje at det hjalp på at han begynte å sove på eget rom da. sover di si på eget rom?

Synes selv hun ikke sover så lenge på dagen. har som regel tre lurer: en på 20min, en på 2timer og til slutt en på ca 30min... har prøvet å nekte henne å sove siste luren som er i fire-fem tiden, men hun sover like dårlig på natten... hmmm...

Har ikke prøvd å legge henne på egent rom enda, siden det mangler isolasjon der, så det er iiiiiiskaldt der... men hun havner nok der så fort det blir mildere...

Synes ikke frøkna de sover mye på dag tid, men mulig hun roer seg på eget rom:)

Brage sover på eget rom, gjort det i flere mnd uten at det har noe å si.
Han sover veldig forskjellig på dag tid, alt fra 30 min til omtrent det samme som frøkna di Aina....det har lite å si hvor mye eller lite han sover uansett[&o]

Vi hadde 4 netter som var nydelige, han våknet tok pupp og sovnet igjen....det var himmel[:D].....men så var det samme regla igjen[:'(]
Vi har prøvd det meste, men tror kanskje han våkner pga skinna som henger seg fast, ubehaglig ligge stilling grunnet skinna ol.....men det får vi jo gjort så lite med:(

nei. men han får ikke mat heller, får vann, smokk, byssing. han sov godt fra 2,5 mnd til 6 mnd, men så ble han innlagt top uker på sykehus som ødela hele døgnrytmen med sykdom og medisiner i hytt og pine hele døgnet.. urolige netter hele tiden! 

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa[:D]

Her har det gått av seg selv med begge barna, men ikke før jeg begynte å gi ekstra mat på kvelden.
Guttebassen her har sovet rundt fra han var 4 mnd.
Han sover nå fra kl 20 til 08, og mor er veldig fornøyd[:D]

Back
Topp