sover dårlig

nordlands pia

Glad i forumet
om natta nå jeg. finner ingen behagelige stillinger å ligg i da jeg har vondt i bekkenet uansett hvoran jeg ligger. å snu seg er jo reine torturen. da knekker og smeller det i symfyse beinet. så når jeg endelig sover våkner jeg av at jeg må på do dette skjer ca 4 ganger for natta, så når mårran kommer er jeg heilt utslitt men klarer ikke ligge pga bekkenet. noen andre som har det slik`????

Jepp... Bare at jeg er enda flere ganger på do.. 6-8...
Og det finnes ingen greie stillinger å sove i!!
Er konstant trøtt! Holder på å bli smårar[&:]

Våkner heldigvis ikke så ofte for å gå på do da, men våkner av at jeg har fått vondt av å ligge i samme stilling. Er et kav å få snudd seg... Er våken hvertfall 3 ganger hver natt bare for å komme meg over på den andre siden.
Også har jeg fått noe i hoftene som gjør at jeg bruker 10 minutter bare på å komme meg ut av senga...Så det er godt jeg har gooood tid og ikke trenger å stresse.

Jeg sliter med akkurat det samme. Fram til nå har bekkensmertene sittet på hver side av korsryggen og i hotfene, men nå de siste dagene har det kommet mer og mer fremme på symfysen. [:@]
Det er fryktelig vondt å ligge for lenge på en side, så jeg snur meg omtrent hver halvtime.....[&:] 

Det eneste som er litt behagelig er å ha en ganske tykk pute mellom beina når jeg ligger på siden. Føles som om symfysen får litt avlastning da. Men det er like forbasket vondt å snu seg alikevel da..... [8|]

ORIGINAL: Beijbi

Våkner heldigvis ikke så ofte for å gå på do da, men våkner av at jeg har fått vondt av å ligge i samme stilling. Er et kav å få snudd seg... Er våken hvertfall 3 ganger hver natt bare for å komme meg over på den andre siden.
Også har jeg fått noe i hoftene som gjør at jeg bruker 10 minutter bare på å komme meg ut av senga...Så det er godt jeg har gooood tid og ikke trenger å stresse.

Den sprenginga nedover i hoftene er helt forferdelig! [:(] [&:]

I alle mine tidligere svangerskap har jeg "bare" hatt vondt over symfysen og bittelitt nedover i låra. Men denne gangen har det satt seg i absolutt ALLE ledd.....

Ja, fytti. Det er helt forferdelig. Føler meg som en gammal dame som har problemer med å gå. Å så sinnsykt vondt det gjør også... Uansett hvordan jeg står eller sitter eller går, så gjør det vondt! Men hos meg går det heldigvis over utover dagen etter jeg har fått bevega meg litt.

Ja, fytti. Det er helt forferdelig. Føler meg som en gammal dame som har problemer med å gå. Å så sinnsykt vondt det gjør også... Uansett hvordan jeg står eller sitter eller går, så gjør det vondt! Men hos meg går det heldigvis over utover dagen etter jeg har fått bevega meg litt.

Det er sånn for meg også.... Det er ganske bra litt utover formiddagen. jeg merker det VELDIG godt!! Men det er ikke sånn at jeg blir handicappa, liksom.... Også er jeg så dum å gjøre masse teite ting fordi det kjennes LITT greit ut, også sitter jeg der å har kjempevondt på kvelden.... [&:] 

ORIGINAL: BlåBobler

Det er sånn for meg også.... Det er ganske bra litt utover formiddagen. jeg merker det VELDIG godt!! Men det er ikke sånn at jeg blir handicappa, liksom.... Også er jeg så dum å gjøre masse teite ting fordi det kjennes LITT greit ut, også sitter jeg der å har kjempevondt på kvelden.... [&:] 

Den kjenner jeg igjen du. Føler at ' Nå er det bra'! Også er jeg flink å gjør masse, og neste dag får jeg ikke gjort noe. Da har det satt seg skikkelig.

jeg har hatt vondt i lange tider. forrige gang var det ille men denne gangen enda verre. lurer på hvordan dette skal ende.jeg er i tilleg plaget med psoriasis leddgikt. dette sitter i hofter , rygg og bekken fra før å det er ikke blitt noe bedre denne gangen. men det er smertene i symfysa som er skikkelig ille.kjennes ut som jeg har knekkt den eller ramlet på sykkelstangen.noen ganger jeg skal opp klarer jeg ikke gå. må liksom lirke det til. men nå er det jo ikke så lenge igjen før at jeg er ferdig så får bare gå på med godt mot.

Uff ja, sover dårlig selv, har vondt i bekkenet og må opp i hvert fall 6 ganger for å tisse.. Er SKIKKELIG slitsomt, føler jeg aldrig får sovnet sånn ordentlig..[&o] 

oi vi er mange som har det sånn ser jeg...........vi får telle dager til det er over[;)]

ORIGINAL: nordlands pia

jeg har hatt vondt i lange tider. forrige gang var det ille men denne gangen enda verre. lurer på hvordan dette skal ende.jeg er i tilleg plaget med psoriasis leddgikt. dette sitter i hofter , rygg og bekken fra før å det er ikke blitt noe bedre denne gangen. men det er smertene i symfysa som er skikkelig ille.kjennes ut som jeg har knekkt den eller ramlet på sykkelstangen.noen ganger jeg skal opp klarer jeg ikke gå. må liksom lirke det til. men nå er det jo ikke så lenge igjen før at jeg er ferdig så får bare gå på med godt mot.

Ja, de symfysesmertene er ille... [:(] Og det er de smertene jeg gruer meg aller mest til ved fødsel og de første dagene etterpå..... Klarer ikke helt å glemme forrige gang, hvor jeg plutselig den 4 dagen etter fødselen ikke klarte å reise meg opp... Hedda lå i baggen sin å hylskrek og jeg var fullstendig lammet! Det var en ordentlig skrekkopplevelse.... Heldigvis gikk det over...
Bekkenet mitt har aldri blitt ordentlig bra etter første svangerskap, men det blir mye bedre mellom hver gang. Jeg tror kroppen min er lykkelig over at dette blir SISTE gang.....

jeg har jo bare et barn fra før men innser at dette nok blir min siste. tror ikke kroppen min er byggd for dette, å jeg tror ikke mannen min er klar for mere. det er jo han som må ta seg av allt inklusive meg å jeg ser det sliter på han. jeg har vorre kjempe dårlig i begge svangerskapene å tror ikke det blir mere. vi får se det kan jo hende at det skjer da. man skal vel aldri si aldri.

har det HELT likt som deg, nordlandspia! det er forferdelig å snu seg, ligge på ryggen er vondt i lengda, og ligge på sidene er gruuusomt hver gang puta detter ut og sånn. lå våken flere timer i natt og bare håpte på at mannen også våknet.hehe. DET GJORDE HAN! hurra![:)][:)]

Bare lurer jeg... Dere alle som ikke får sove om natta og blir kjempe trøtt på dagen, jobber dere fortsatt eller er dere sykemeldt? Jeg sliter jeg og, får ikke sovet nok om natta. Men er fortsatt i jobb, etter kl 13 er jeg helt ferdig sovner mens jeg går. Jeg er jo ikke syk på en måte, så kanskje litt dumt å ta sykemelding, er bare trøtt.

det er ikke pga at jeg er stor over magen at det er vondt å snu seg, men pga bekkenet mitt![;)] har vært sånn siden uke 15[&:]
E.R.A.: jeg er 100% sykemeldt pga bekkenløsning med gangvansker. står i butikk til vanlig, og det tar seg ikke så bra ut med krykker. må dessuten sitte/ligge størsteparten av tiden, men noen dager er jo bedre enn andre. høres ikke noe deilig ut å ikke få sove og jobbe i tillegg!! huffe!

Back
Topp