Sover dårlig på natta

Bkno1653182

Andre møte med forumet
Trenger litt råd. Sønnen min på 6 mnd har sove bra gjennom natten helt fra begynnelsen. Med kun 2 ammingen på natt. Men fra han ble 4,5 mnd endret alt seg. Han begynte da å få 2 tenner. Sover ikke leger en 2 timer i gangen. Vanskelig for å sovne inn ingen. Helsesøster foreslo grøt formiddag og kveld. Det har vi innført uten at det hjelper på natten. Det går lang tid mellom hver gang han får til å bæsje, og griner sikkelig når han får til. Bynt med malt i grøten etter råd fra helsesøster. Nu den siste uken er alt blitt enda verre. Han våkner så ofte på natten. Og sover korte intervaller på natten, alt fra 40 min til 2 timer.. så er det å prøve å få han til å sovne igjen. Sånn holder jeg på hele natten.. noen som har gode råd? Begynner å bli veldig sliten no..
 
Trenger litt råd. Sønnen min på 6 mnd har sove bra gjennom natten helt fra begynnelsen. Med kun 2 ammingen på natt. Men fra han ble 4,5 mnd endret alt seg. Han begynte da å få 2 tenner. Sover ikke leger en 2 timer i gangen. Vanskelig for å sovne inn ingen. Helsesøster foreslo grøt formiddag og kveld. Det har vi innført uten at det hjelper på natten. Det går lang tid mellom hver gang han får til å bæsje, og griner sikkelig når han får til. Bynt med malt i grøten etter råd fra helsesøster. Nu den siste uken er alt blitt enda verre. Han våkner så ofte på natten. Og sover korte intervaller på natten, alt fra 40 min til 2 timer.. så er det å prøve å få han til å sovne igjen. Sånn holder jeg på hele natten.. noen som har gode råd? Begynner å bli veldig sliten no..
Huff høres slitsomt ut! Ganske likt som her, sov fint med 1-2 matingen frem til 4,5 mnd så plutselig våknet han etter Max to timer hele natta.. Begynte og med grøt som ikke har hjulpet så mye, så har egentlig ingen råd bare håper der snart går over :) roet seg pittelitt nå, nå kan jeg legge han i senga igjen etter amming frem til ca 05, da må han opp i senga vår
 
Huff høres slitsomt ut! Ganske likt som her, sov fint med 1-2 matingen frem til 4,5 mnd så plutselig våknet han etter Max to timer hele natta.. Begynte og med grøt som ikke har hjulpet så mye, så har egentlig ingen råd bare håper der snart går over :) roet seg pittelitt nå, nå kan jeg legge han i senga igjen etter amming frem til ca 05, da må han opp i senga vår

Okei, så kanskje det roer seg etter hvert. Krysser fingrene! Når bruker du å legge lille for kvelden? Og hvor mange lurer på dagen sover han?
 
Okei, så kanskje det roer seg etter hvert. Krysser fingrene! Når bruker du å legge lille for kvelden? Og hvor mange lurer på dagen sover han?
På dagtid sover han 1,5 timer som regel delt på to lurer og legger han for kvelden mellom 19 og 21. Vi står opp ca 10 :)
 
Her ble natten skikkelig dritt etter ca 4mnd, og har nettopp, for kanskje maks en uke siden begynt å snu! Nå kan han sove nærmere 4t av gangen. 6.5mnd igår [emoji4] men da har vi de siste fire ukene stått opp til samme tidspunkt hver dag, og han spiser en hel porsjon grøt hver kveld. Håper det varer![emoji4]
 
Anbefaler deg å prøve avena sativa dråper blandet i melk/vann, og eller lavendeldråper på hodeputen eller lakenet. Det har gjort underverker her [emoji4] kjøpes i helsekost butikker, står at det ikke skal brukes til barn under 2-3 år, men jeg forhørte meg med helsesøster og leste i flere forum på nettet om dette.. små små mengder går bra
 
Søk opp 4months sleep regression. Det skjer mye i livet til en baby og ved den alderen endres søvnmønsteret bla. Så de går fra kun dyp søvn til varierende slik som oss. Men de er ikke vant med å sovne selv igjen om de våkner (vi snur oss gjerne bare og husker ikke at vi var våkne).

Her ble det å holde ut en liten stund med nattevåkninger og prøve å roe han så han klarer å finne søvnen selv. Har ikke noen gode tips egentlig men er lettere å holde ut når man vet hvorfor det skjer. Fikk nemlig også beskjed av hs om å gi grøt til eldste. Det hjalp ikke for det var ikke sult han skulle ha puppen for, men for å sovne. Så kam evt gi ungen andre søvnassosiasjoner, feks koseklut eller smokk.

Ang bæsjing: har du prøvd å holde over potte/do? Mye lettere å bæsje sittende enn liggende og i bleien. Nå er jo lille her vant til EC og virker som han foretrekker det, for han makker seg noe sykt de gangene han må bæsje på natten og eg er for trøtt til å se signalene (og viljen til å stå opp er ikkr helt tilstede kl 02..)
 
Back
Topp