Sover barnet ditt i pose med seler?

• Trådstarter Trådstarter Janet
  • Opprettet Opprettet
Nei,første sov i pose utensæler.

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Jepp. Så får vi sove godt om natta begge to ;)

Vi har hatt en lang og slitsom vei for å finne den måten jenta vår skulle finne roen på. Hun sov fint de første 6 månedene av livet sitt, sammen med oss. Så begynte uroen. Hun kunne bruke 3 timer i snitt på å klare å sovne om kvelden. Hun lå vridde og vrengte seg og gråt utrøstelig. Vi prøvde alt! sovepose har hun hatt siden hun var 6 mnd og det fordi dyna ikke var noe populær. vi holdt på frem til rett før ho ble 13 mnd. Da var jeg så nedbrutt av alt styret og følelsen av å være en udugelig mamma som ikke klarte å hjelpe barnet mitt til å sovne.

Hun sovnet veldig ofte i vogna med seler på seg og der sov hun hele natta. Og hun sovna fort! Jeg ble flere ganger rådet til å bruke seler. men jeg har hørt så mye skummelt. Vi ble også rådet til skrikekur men selv HS og lege sa seg enig i at det ikke ville fungere for vår datter. Samtidig fikk hun også astma diagnosen(etter mye om og men siden 6mnd alderen, hvor leger har nektet å gi noe diagnose og egentlig fremdeles nekter). Ikke rart hun ikke fant roen skikkelig. Men alikevel klarte hun ikke slappe av ordentlig. Så vi prøvde sele i senga. og hun sovna omtrent før vi gikk ut av rommet.
Tenkte at det bare var tilfeldig. men dette er nå 3 mnd siden og jenta sovner fremdeles like fort og sover helt utrolig godt om nettene.

Hun får rett og slett ikke til å slappe av med mindre hun har en følelse av å være lenket litt fast. Hun legges til å sove på ryggen men hun snur seg over på magen i løpet av natten. Selen er altså bare festet fast på ene siden i senga.
Hun ligger også så pass i ro nå at hun egentlig kan slutte med soveposen. Så selen har virkelig gjort underverker her. OG vi har klart å få henne til å sove et par ganger uten selen. så sakte men sikkert kan vi nok slutte med både posen og selen.

Det var ikke første valget mitt. men jeg er glad for at jeg valgte sele til min datter. for den snudde virkelig livet rundt for oss.

Sover i sovesekk (sovepose i ull) UTEN seler! :)

Hang over med halsen?? Skjønner ikke hva du mener.. Sånne seler vi har er kul umulig å få rundt halsen..
Enig, og Ja jeg brukte slike til storebror. Både for redselen rundt krybbedød(at han skulle snu seg på mage) og det at han fikk sove mye bedre da han ikke kunne sparke av seg dyna hele tiden og bli kald.

Eldste sov en periode i pose uten seler. Minste har vi måttet tjore fast ja, og jeg har verken dårlig samvittighet for det eller vært redd for at det skulle være farlig. Minsten vår er snart 3 år og har siden han var ca 10 mndr. vært et helvete å legge og han våkner fremdeles om natta. Han klatret utav grindsenga si lenge før han var to år og er generelt en ganske krevende og aktiv krabat. Følge inn på rommet og legge igjen, uten noe dikkedarier, har vi gjort i nesten 2 år. Det funket en liten stund med pose som holdt ham fast i sengen, men til slutt så reiv han i stykker hele posen. Så sånn er han. Endelig ser det ut som han har forstått at det bare er å holde seg på rommet og i senga si når han legger seg, har iallefall hatt hele 3 kvelder på rad uten å se mer til ham etter han har lagt seg. Men våkner om natta gjør han fremdeles..

Aldri brukt soveposer til mine barn... den dyna har havnet på gulvet, nederst i senga, under barnet og over hodet...

Minste er veldig på det at dyna skal helst være rundt eller over hodet, fra hun var baby, da brukte hun klut... Jeg dro jo så klart vekk fra fjeset, men hjalp ikke når hun absolutt skulle ha den over fjeset... :confused:

Jeg kjøpte det, og vi prøvde den en kveld. Han sovnet fort og rolig, men det føltes veldig feil for meg. Nå sover han i pose uten seler :)

Aldri sovet med pose verken med eller uten seler, aldri hatt behov for det :)

Back
Topp