sover barnet/a sammen med dere?

Lodviss

Elsker forumet
Sover barnet/a med dere i senga? Kommer de inn i løpet av natten? Hvor ofte skjer dette?
Og hva tenker du ift til det? Noe du bare synes er koselig? Eller noe du vil "jobbe bort"?

Føler du barnet/a sover bedre eller dårligere med å sove i samme seng som dere?

[:)]

Samsov ganske lenge.
Hun kommer gjerne inn til oss på morgenkvisten og legger seg midtmellom.
Sov hos oss i natt, for hun hadde veldig vondt i magen da hun skulle legge seg.

Vi er vant til at hun sover der, og hun er vant til å sove hos oss (les: klint oppi meg), så det går helt fint.

Hun er snart 3

Vår har "dessverre" begynt med det nå i den senere tid.
Han sover til morgenkvisten i sin egen seng fra han legger seg, og så kommer han med dyna over i vår seng.
Om han sover bedre, tja. Han sovner ihvertfall med én gang.
Jeg vil gjerne venne ham av med det, men samtidig vet jeg at det er en trygghet for mange barn å sove med foreldrene.
Vi plages ikke av det, så vi tar det litt etter litt.
Men jeg har måttet svelge en diger kamel, for samsove skulle IKKE jeg ihvertfall..
(Det tok dog 2 år, da)

Lille R sovner i sin egen seng, men kommer stort sett inn til oss i løpet av natten.
Jeg synes bare det er koselig. Ingenting er så herlig som en god og varm barnekropp inntil deg når du våkner.

ORIGINAL: Kickie

Lille R sovner i sin egen seng, men kommer stort sett inn til oss i løpet av natten.
Jeg synes bare det er koselig. Ingenting er så herlig som en god og varm barnekropp inntil deg når du våkner.

Eller ferdig oppvarmet seng [:D]

sov i sengen sin fra dag 1 men på vårt rom. Skiftet til eget rom da han var 3 mnd :)
Det samme gjør vi med tuppa i magen når hun kommer.
Det er sikkert koselig å ha de i sengen og alt det der. men ikke noe vi vil venne på barna!
Hva om vi skal ...dere vet..
Skal vi liksom gå på stua hver gang?
Nei, barna har sin egen seng for vår seng er ment for soving og ... =)=)

Mini har hele tiden sovet i egen seng. Har skjedd noen få ganger at han har sovet i vår seng. For oss funker det veldig greit.

ORIGINAL: Knertina og ungene

sov i sengen sin fra dag 1 men på vårt rom. Skiftet til eget rom da han var 3 mnd :)
Det samme gjør vi med tuppa i magen når hun kommer.
Det er sikkert koselig å ha de i sengen og alt det der. men ikke noe vi vil venne på barna!
Hva om vi skal ...dere vet..
Skal vi liksom gå på stua hver gang?
Nei, barna har sin egen seng for vår seng er ment for soving og ... =)=)

Får håpe jenta di ikke får korte pustestans om natta da. Eller andre plager som gjør at det kan være greit å vær helt nærme.

Verden er ikke svart/hvit [;)]

mini sover sammen med oss, Sover godt begge to[:D]

ORIGINAL: merete_80

Mini har hele tiden sovet i egen seng. Har skjedd noen få ganger at han har sovet i vår seng. For oss funker det veldig greit.

her har begge våres vært sånn... hvis de skal ligge oss hos da er det putekrig og abre leking å det er nei,..
så de sover best i sin egen seng... men komme rinn når de våkner og amsse kos da...

Her legger seg minsten i egen seng og kommer ofte oppi vår seng iløpet av natten.
Dette vil vi aldri venne henne fra!!
Finnes ikke noe skjønnere enn når hun roper forsiktig fra rommet sitt om å få sove sammen med oss

Her sover unga i vår seng når de vil og så lenge de vil!

ORIGINAL: hissigproppen
Får håpe jenta di ikke får korte pustestans om natta da. Eller andre plager som gjør at det kan være greit å vær helt nærme.

Hva er det for noe å si?

Bare sagt for at vi som ikke har barna sovende hos oss skal føle oss dårlige? Er ikke alle som har muligheten, vet du. Verden er, som du sier, ikke svart/hvit.

Dette bestemmer selvsagt barna helt selv. Så lenge de vil, sover de med oss. Og det er selvsagt ikke noe vane vi "vil bli kvitt" fordi vi vil jo ikke avvenne barna fra sine naturlige behov. 

Godt å høre at andre også sover sammen med barna sine [8D] her sover hun gjerne i vår seng, vi har en seng som er 180 brei, så alle sover godt selv om det er en person ekstra i senga [:)] hun er snart 3

Hva er det for noe å si?

Bare sagt for at vi som ikke har barna sovende hos oss skal føle oss dårlige? Er ikke alle som har muligheten, vet du. Verden er, som du sier, ikke svart/hvit.

Nei, ikk for dårlig samvittighet...
Men alle gjør det ikke kun for kos eller latskap eller liknende...

Kunne skrevet krafitg kolikk, eller andre ting. Men korte pustestans var det som gjaldt for oss.

Hva er det for noe å si?

Kunne skrevet krafitg kolikk, eller andre ting. Men korte pustestans var det som gjaldt for oss.

Da er jeg med [;)] 

Eldste sluttet å komme inn til meg i oktober i fjor[:)] mellomste har ikke sovet i samme seng som meg siden hun var 1 og en halv mnd. Minste sover med meg hver natt[:D]

hun har aldri gjort det....hun sover best i sin seng.
Hender jeg tar henne oppi til meg om natten om hun våkner,men da ligger hun bare å tuller,så etter 5-10min med litt kos,godtar hun å legge seg i sin seng[:)]sovner ganske kjapt igjen...

Hva er det for noe å si?

Da er jeg med [;)] 

Fikk plutselig litt dårlig samvittigher, for jeg ser nå at det kanskje ser litt krasst ut.

Jeg sa selv at "barnet skal ut av rommet sånn og sånn og bladi bla", men det ble jo ikke aktuelt. Klart, hun var jo syk og hadde problemer med væske i mellomøret. Måtte stortsett ammes flere ganger om natten for å få ut propper i ørene/få mat, og om jeg skulle være menneske så måtte det skje mens vi begge sov.

Kameler smaker av og til godt [:D]

her sover de egentlig i egen seng, men tulla har plutselig begynt å komme over i vår seng i løpet av natta, uten at vi mærker det:S og lillegutt mater vi i senga når han våkner om natta.. og da har han en tendens til å bli værende i senga til vi står opp[8D]

Back
Topp