Sover barna lenger i ferien?

For første gang legger de seg en time senere i ferien enn vanlige hverdager, prøvde i fjor også, men da endte vi opp med stuptrøtte barn som våknet like tidlig som de pleier selv om de la seg senere. De får se på nettbrettene sine om morgenene i helgene og feriene, i helgene får de ikke bruke dem før 7, nå i ferien er grensa 8 så da sover de faktisk lenger. De er 6 og 8 år.
 
Ja de sover til 9-10 tiden. Deilig men de er såpass store at de pleier ikke å komme å vekke meg grytidlig selvom de står opp uansett. Dem tar seg litt frokostblanding og ser på TV
 
Ja, begge sover lenger, og også legger seg litt senere enn vanlig :)
 
Treåringen våknet nå. Tiåringen tror jeg også er våken. Åtteåringen vet jeg ikke.

Ferie ja
 
Eldste står opp når hu blir vekket, minste som vanligvis ligger på 16 timer i døgnet med søvn ligger nå på 12 timer så han sover ikke noe særlig lenger... brudd på de faste rutinene gjør at han ikke klarer å finne søvnen og nå er han så utslitt og trøtt at han sover ennå dårligere. Heldigvis er vi tilbake til normale rutiner neste uke. Da er eldste hos faren og da sover hu gjerne til kl 13-14...
 
Hun våkner tidligere enn hun pleier, til mammaen og pappaens store frustrasjon. Prøver seg gjerne fra 3.30 tida på natta:banghead: legges innenfor 30 min av vanlig leggetid, hun takler dårlig forskyvning på søvn.
 
Nei, toåringen er morgenfugl som alltid :)
 
Nei, her er det legging og våkning samme tidsrom hver dag :) skulle ønske han sov litt lenger på morgenen, men våkner som regel mellom 6 og 7.
 
Oppe lenge og sover lenge . Baby legger seg tidlig og sover lenge.
 
Eldste ja, de minste, nei. De er oppe mellom 6-7 , uansett når de legger seg .

Så her holdes leggetiden også, vi har prøvd å la de være lengre våken, da våknet de kl 5 istedenfor!
 
Eldste kan sove til 11-12:00, mellomste er gjerne oppe før 06:00. Bittelille sover som en baby gjør -i korte intervaller. Zzz
 
2,5-åring her, og nei, sover ikke noe særlig lenger. Men skal ikke klage, for han sover til 7-tida (i motsetning til 5-tida i fjor...).
Å legge senere virker bare mot sin hensikt hvertfall! La en time senere her om dagen, og han våkna halv seks :p
 
Back
Topp