Sover barna i voksensenga?

bondekjærring

Forelsket i forumet
Denne tråden ble inspirert av noen store ulikheter hos meg og min svigerinne.

Lar dere barna sove i deres seng? Og hva mener dere om det?

Min svigerinne har strenge regler på at barna ikke får sove i deres seng, dette er uansett situasjon. Barna har alldrig sovet på samme rom som dem.
Mens vi har ikke noe regel på dette, her får de sove sammen med oss. (Legger seg i egen seng men våkner som regel om natta) Største er 8 år nå, og han har jeg begynt å legge tilbake i sengen hans om han våkner. Men det er kun for at han er så storrommet. Han har også adhd med søvnproblemer så ofte sovner han i vår seng i stede for at vi skal gi han medisin for å sovne.

Jeg synes også det er koselig når sengen er full om morgenen, for tenker at det er jo ikke så lenge de vill det. Samtidig kan jeg få meg en halvtime extra ☺

Jeg har bare en, men han sover sammen med oss hver natt. Der sover han mye bedre☺ kommer nok til å prøve å vende han til sin egen seng etterhvert, men når han blir gammel nok til å komme inn til oss kommer han til å få komme opp i sengen. Syns det er koselig å sove sammen

Her sover hun i egen seng, noe jeg prøver å være konsekvent på... Men hender seg hun havner mellom oss.. Og nå i påsken er vi hos svigers, og da ligger hun sammen med meg.. :) så ser det litt an.. Men vi sover begge best i hver vår seng..

Her sover mini hele natten babynestet i egen seng. Prøver å være konsekvent på det, da sover vi begge mye bedre. Får se hvordan det blir når hun blir eldre. Tror nok vi vil prøve å få til så hun sover meste av natten i sengen sin, så kan hun heller få ligge i vår seng for litt kos og småprat på morgenkvisten:)

Storebror legges i egen seng, men er hjertelig velkommen ila natta om han våkner :) han er 5. Lillesøster havner oppi om hun er urolig etter flaska, veldig sjeldent men. Men begge er velkomne i vår seng på natta så lenge de måtte ønske :)

Minste ligger i vår seng hver natt, storesøster våkner så og si aldri på natta og om ho våkner så ser vi det Ann, mareritt og sånn får ho seøvfølgelig komme i vår seng, men ellers gåe vi tilbake med ho.

Her ligger hun stortsett bare med oss. Vi sover godt hele gjengen, og syns det er mest praktisk i forhold til amming.
Guttungen lå i sengen vår helt til frøkna kom omtrent, og var ikke noe problem å få han på eget rom.
Viktigste er å finne ut hva som passer seg og sin familie best.

Eg har også bare 1. Hun sover best i egen seng om natta men om morningen tar vi hun bort for litt kos før vi står opp. I natt hadde hun tisset ut hele sin seng så da sov hun med oss, bare koselig det, men hun sov litt urolig med oss da :/

Jeg må ha babyen i våres seng, ellers sover hun ikke særlig godt... Har ikke tatt noen kamp om å sove for seg selv enda. Hvis hun hadde kunnet sove for seg selv fra starten av, hadde jeg nok hatt henne i egen seng, for å kunne sovet bedre selv :P Men syns det er kos å ha henne i senga og, og ser ingenting galt i det :) Største kom over titt og ofte helt til han ble 6

Her sover hun i egen seng, noe jeg prøver å være konsekvent på... Men hender seg hun havner mellom oss.. Og nå i påsken er vi hos svigers, og da ligger hun sammen med meg.. :) så ser det litt an.. Men vi sover begge best i hver vår seng..
Her sover vi egentlig best i vær vår seng, men med 6 års søvnproblemer på storebror fant vi ut at d var bedre å heller sove litt dårlig i perioder enn å stå opp opp til 3-4 ganger per natt for å legge han.
Heldigvis er det blitt bedre, og greier stort sett og sove hele natta. Men blir ofte litt kos om morgenen ☺

Her sover alle i egne senger :) største er 9 midterste 7 år .. Selfølgeli får dei komme når oppi visst dei har hatt mareritt eller er redde(som svært skjeldent skjer) men no når lillebror har komt fyller ej dei tilbake til senga deira å ligger att med dei til dei sovna.ingen protest på de

Her sover mini hele natten babynestet i egen seng. Prøver å være konsekvent på det, da sover vi begge mye bedre. Får se hvordan det blir når hun blir eldre. Tror nok vi vil prøve å få til så hun sover meste av natten i sengen sin, så kan hun heller få ligge i vår seng for litt kos og småprat på morgenkvisten:)
Er så koselig med den kosen og praten om morgenen ☺

Storebror legges i egen seng, men er hjertelig velkommen ila natta om han våkner :) han er 5. Lillesøster havner oppi om hun er urolig etter flaska, veldig sjeldent men. Men begge er velkomne i vår seng på natta så lenge de måtte ønske :)
Her greier jeg og holde minstegutt i vugga til morgen om jeg ikke bytter bleie på han. Som regel sover han til 4-5, men er det bæsjbleie og lyset kommer på er han ferdig og sove. Så da ligger han mellom oss å kakkler mens vi døser. Er det ikke bleie sovner han igjen etter litt pupp. ☺

Her ligger hun stortsett bare med oss. Vi sover godt hele gjengen, og syns det er mest praktisk i forhold til amming.
Guttungen lå i sengen vår helt til frøkna kom omtrent, og var ikke noe problem å få han på eget rom.
Viktigste er å finne ut hva som passer seg og sin familie best.
Her ammer jeg også i senga, men har vugga rett på siden. Jeg hadde alldrig orka og stå opp for og amme. :p (med mindre det er noe spesielt )

Alle sover i samme seng. Hender hun på 4 kommer inn ved mareritt eller bare at hun våknet, det er helt greit. Minsten kommer over til oss rundt 06 når han våkner og ligger til storesøster står opp rundt 07 :) men har hendt flere ganger at vi er fire i senga, eller to barn og meg hvor kællen har flytta seg til gjesterommet

Her sover vi egentlig best i vær vår seng, men med 6 års søvnproblemer på storebror fant vi ut at d var bedre å heller sove litt dårlig i perioder enn å stå opp opp til 3-4 ganger per natt for å legge han.
Heldigvis er det blitt bedre, og greier stort sett og sove hele natta. Men blir ofte litt kos om morgenen ☺

Ja, man må jo tilpasse det som blir til det beste for seg og sine :) vi bruker og å ha en stund i vår seng med litt pupp og slumring på morgenen.. :)

Frøkna her sover i egen seng på eget rom og har gjort det fra hun var 3 måneder ca. Hun sover stort sett hele natta, så alle sover best slik da jeg slipper å våkne av lydene hun lager ellers og hun slipper å våkne av alarmen til samboeren osv. Føler liksom ikke at det er helt plass i vår seng jeg, tror det hadde vært vanskelig å få henne til å roe seg der og jeg er redd for å komme borti henne når jeg sover :P

Back
Topp