Sover barna i egen seng?

Hemmeligfrøken

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Ja, er det bare hos oss frøkna ligger o nestet i vår seng? Jeg har drøyd å flytte denne fordi jeg hadde håpet om å fullamme og da blir det gjerne litt mer hyppig på nattestid ;) men nå når det er lagt på hylla, så tenker jeg å forsøke å flytte nestet over i senga hennes ;) men da må jeg vel forberede meg på å stå en del ved senga hennes... Ei som sovner nest når mamma sin hånd kan holdes i, eller ligger ved ansiktet hennes nemlig ;) tips??

Nei, han sover på armen min i vår seng :-P skal få montert senga hans nå en av de nærmeste dagene...se om han sover like godt der, jar nemlig en liten gutt som sover rundt (fullammes så føler jeg er heldig med den) :-)

Mini sover i sprinkelseng, uten babynest. Vi fant ut at det fungerte best for oss alle tre. Når han våkner på natta henter jeg han å gir han mat i vår seng, før han flyttes over til sprinkelsenga igjen

Mini sover i sprinkelseng, uten babynest. Vi fant ut at det fungerte best for oss alle tre. Når han våkner på natta henter jeg han å gir han mat i vår seng, før han flyttes over til sprinkelsenga igjen

Har dere ikke babynest eller velger dere bare å ikke bruke det på natta?? :)
Lille frøkna her drukner jo oppi senga si uten nestet ;) Hehe... Har ikke prøvd siden vi kom hjem fra sykehuset nå da. Men da var hun 3 kilo og forsvant nærmest oppi der :) også sover hun så godt i nestet at hun skal få ha det i senga også ;)
Mi sover på sida, så enklere å bygge rundt henne sånn at hun ikke ruller over også ;)

Både ja og nei. Legge han i senga så ofte jeg kan men ikke alltid han finner roen om natten og da gir jeg lett opp og amme han liggende i senga til han sovne. Dårlig vane da jeg ikke får sove godt og han vil ha mat oftere....

Har bedside crib, men vi ender opp med å samsove hver natt :) Ammer liggende uten helt å huske det om morgenen jeg ;)

Har dere ikke babynest eller velger dere bare å ikke bruke det på natta?? :)
Lille frøkna her drukner jo oppi senga si uten nestet ;) Hehe... Har ikke prøvd siden vi kom hjem fra sykehuset nå da. Men da var hun 3 kilo og forsvant nærmest oppi der :) også sover hun så godt i nestet at hun skal få ha det i senga også ;)
Mi sover på sida, så enklere å bygge rundt henne sånn at hun ikke ruller over også ;)

Jo, vi har babynest, men de første tre ukene var mini en nattevåkner. Gråt hele natta og hadde en helt feil døgnrytme. Vi prøvde de alt for å få han til å forstå at natt er natt og dag er dag. Det og da skille mellom at babynestet sover han i på dagen i lyst rom, og sprinkelseng på natt i mørkt rom funket tydeligvis, så da fortsetter vi bare med det :) skal sies at vi svøper han inn i et helsepledd om natta, slikt at senga ikke føles så stor for han. Men han er ganske liten i den store senga ja :p

Jo, vi har babynest, men de første tre ukene var mini en nattevåkner. Gråt hele natta og hadde en helt feil døgnrytme. Vi prøvde de alt for å få han til å forstå at natt er natt og dag er dag. Det og da skille mellom at babynestet sover han i på dagen i lyst rom, og sprinkelseng på natt i mørkt rom funket tydeligvis, så da fortsetter vi bare med det :) skal sies at vi svøper han inn i et helsepledd om natta, slikt at senga ikke føles så stor for han. Men han er ganske liten i den store senga ja :p

Ja da forstår jeg ja ;)
Frøkna her skiller utmerket godt mellom dag og natt foreløpig ;)

Hun ligger enda i babynest i senga mellom oss. Har vært en del urolig på kveld og natt. Så da deler vi litt på det. Har sprinkelseng klar, så flytter over når hun er roligere:)

Her sover hun i egen seng med nest:) fungerer helt supert. Nå kan hun sovne på egenhånd med eller uten smokk;) men hender hun sover på en av oss siste intervallen på natta:)

Kjøpt et lammeskinn som han sover på. Så ammer ham i senga på skinnet og løfter hele skinnet og baby opp i senga si. Så framt jeg klarer å holde meg våken :p

Vi prøvde å samsove med babynest, men det fungerte ikke for oss. Ingen av oss sov noe godt. Etter 4 netter flyttet vi han over i sprinkelsenga, i babynest, og her sover han godt hele natten. Jeg fullammer, så det hender jeg må vekke han pga brystspreng. Ellers så styrer han matingen selv nå.

Har prøvd å ha henne i egen seng, men hun roer seg ikke der. Så nå har vi henne i Babynest i vår seng.

Mini sover i egen seng, men sovner gjerne på puppen min eller i armene til pappa'n sin. Vi har vugge han sover i ved siden av meg, så jeg ligger ofte å vugger på den til jeg sovner :P Vil/tør ikke å la han sove sammen med oss i senga vår.

Sover i nestet mellom oss enda :) Jeg føler det er enklest når jeg fullammer og han ikke helt finner roen på egenhånd :) Har prøvd i sprinkelsenga også, men han trives ikke så godt det enda :)

Nei, hun har ikke egen seng. Hun sover midt i dobbeltsenga, og noe nest har vi heller ikke, bare iveien ved amming.

Hun sov i babynestet midt i dobbeltsengen de tre første ukene, men så flyttet jeg henne (og nestet) over i vuggen på min side av sengen.
Hun sover like godt der som i Leandervuggen på stuen og vi bruker samme babynest begge steder.

Jeg har forresten et ekstra babynest som ikke er i bruk. Jeg kjøpte det brukt fra en venninne, men hvis noen ønsker seg et men ikke har tatt seg råd til det så sender jeg det gjerne i posten mot at mottager betaler frakt :)
Kan brukes på begge sider og vaskes i maskin.

ImageUploadedByBV Forum1452351955.787322.jpg
ImageUploadedByBV Forum1452351967.917177.jpg

Vi har kjøpt vugge til henne som er på rommet vårt. Hun sover der helt fra starten. Jeg ville ikke ha henne i senga våres. :-)

Har vugge, men han sover sammen med meg. Er så koselig, så gruer meg til han skal over i egen seng/vugge.

Vi starter gjerne i senga. Legger oppi ei varmepute først så det blir varmt og godt der, ellers våkner han til igjen og finner ikke roen. Han ligger på lammeskinn og med pledd og dyne. Ganske kaldt på soverommet vårt for tida. Når han våkner for mat om natta tar jeg han over i senga med meg, og så sovner vi vanligvis slik. Da ligger han der til morgenen. Våkner jeg underveis om natta snur jeg han gjerne slik at han ligger med ryggen til meg.

Back
Topp