Sover babyen igjennom natten?

Miss M

Blir kjent med forumet
Her våkner hun 2-4 ganger etter hun legger seg for å amme og må bysses i søvn igjen. Vi legger henne rundt 20:00 tiden på kvelden og står som regel opp rundt 08:00 om morgenen. Jeg fullammer henne. Savner veldig å få sove natta igjennom!!

Hva gjør deres baby?
 
Min sovner i 23 tiden og våkner i 9.30 tiden uten pupp! Kan hende han våkner til i 6 tia og vil ha litt men sovner igjen etterpå! Idag sovna han 21. Så spent på morgendagen
 
Min sov natten igjennom fra hun var tre uker til hun var tre måneder. Nå våkner hun 1-2 ganger i løpet av natten. Legger seg halv ni-ni. Ammer ikke lenger, så jeg må opp å blande flaske. Hun sov først til rundt 08, så til rundt 07, nå til 05-06. Holder på å gå på veggen. Ikke er hun sulten så tidlig på morgenen heller. Skjønner ikke hvorfor hun plutselig har bestemt seg for å sove mindre og mindre. Hun er 5 mnd 4 mars.
 
Min sov natten igjennom fra hun var tre uker til hun var tre måneder. Nå våkner hun 1-2 ganger i løpet av natten. Legger seg halv ni-ni. Ammer ikke lenger, så jeg må opp å blande flaske. Hun sov først til rundt 08, så til rundt 07, nå til 05-06. Holder på å gå på veggen. Ikke er hun sulten så tidlig på morgenen heller. Skjønner ikke hvorfor hun plutselig har bestemt seg for å sove mindre og mindre. Hun er 5 mnd 4 mars.

Høres ut som som oss. Frøkna her sov også gjennom natta, gjerne 10-12 timer i strekk fra første stund til ca 3 mnd. Nå våkner hun gjerne 1-2 ganger i løpet av natten for å få mat. Ammer henne inne på hennes eget rom og legger henne bare tilbake i senga og går inn til meg selv igjen. Praktisk sånn sett. I noen perioder nå har hun også villet stå opp i 05-tiden, men stort sett mellom 07-07.30. Når man er vant til så "snille" babyer tror jeg det er lite som skal til for å få oss til å dra oss i håret. De dagene hun vil stå opp kl 05 synes jeg er helt forferdelig. Men har man sovet fra kl 19 kvelden før, er det kanskje ikke så rart at man er klar for å møte dagen?xsmile9

Når legger di seg?
 
Jeg tenker at det kanskje kommer litt an på hvor mye de sover på dagen. Frøkna her sover 8-9 timer, tar ei flaske og sover ca 3 timer til om natta. Når hun sover på dagtid vekker jeg henne etter en times tid slik at hun ikke sover altfor mye om dagen. Jeg gjorde jo ikke det i starten, da sov hun så lenge hun ville. Men merker at det justerer seg litt ettersom hun vokser. Hvis hun begynner å bli trøtt når det nærmer seg leggetid leker vi og holder det gående litt til slik at hun er ordentlig trøtt når hun legger seg. Skal sies at det tar lang tid før hun blir survete når hun er trøtt og hun skal helst smile og leke til hue treffer puta. Legger seg ca halv 10, hun er snart 4 måneder :)
 
Høres ut som som oss. Frøkna her sov også gjennom natta, gjerne 10-12 timer i strekk fra første stund til ca 3 mnd. Nå våkner hun gjerne 1-2 ganger i løpet av natten for å få mat. Ammer henne inne på hennes eget rom og legger henne bare tilbake i senga og går inn til meg selv igjen. Praktisk sånn sett. I noen perioder nå har hun også villet stå opp i 05-tiden, men stort sett mellom 07-07.30. Når man er vant til så "snille" babyer tror jeg det er lite som skal til for å få oss til å dra oss i håret. De dagene hun vil stå opp kl 05 synes jeg er helt forferdelig. Men har man sovet fra kl 19 kvelden før, er det kanskje ikke så rart at man er klar for å møte dagen?xsmile9

Når legger di seg?

Uff, nei. Tror nok det jeg også. Det skal ikke så mye til for oss. Jeg er så avhengig av søvn, så fem-seks timer er alt for lite for meg. :p
Min legger seg halv ni-ni. Får ikke lagt henne tidligere. :)
 
Her legges hun i 20-21 tiden (er 4 mnd og en uke). Våkner gjerne i 22-23 tida og våkner hun hver time hele natta gjennom etter dette. Smokken er uaktuell, kun puppen som gjelder
 
Tror det er en 4-mnd greie, mye som skjer utviklingsmessig i denne perioden.. Er iallefall mange som opplever hyppigere amming/oppvåkninger ila natten. Her legger vi rundt kl 20. Første amming mellom 23-01 og andre 01-02. Etter det kan det fort bli hver 1-1,5 time før han er lys våken fra 05/06. Skikkelig tungt til tider å stå opp så tidlig, men jeg kan legge meg når han sovner igjen etter ca to timer. Jeg satser på at dette er en fase;-)
 
Her legger han seg mellom 18 & 19,og sover stortsett til kl.6 :) noen ganger har han sovet til rundt 9 han har vært slik hele tiden,og håper han fortsetter storesøster var også slik han blir 5mnd 2.mars.
 
Tror det er en 4-mnd greie, mye som skjer utviklingsmessig i denne perioden.. Er iallefall mange som opplever hyppigere amming/oppvåkninger ila natten. Her legger vi rundt kl 20. Første amming mellom 23-01 og andre 01-02. Etter det kan det fort bli hver 1-1,5 time før han er lys våken fra 05/06. Skikkelig tungt til tider å stå opp så tidlig, men jeg kan legge meg når han sovner igjen etter ca to timer. Jeg satser på at dette er en fase;-)

Kjenner meg igjen i det du skriver. Har blitt hyppigere natteamming her. Håper dette er kun en fase!
 
Her legger han seg mellom 18 & 19,og sover stortsett til kl.6 :) noen ganger har han sovet til rundt 9 han har vært slik hele tiden,og håper han fortsetter storesøster var også slik han blir 5mnd 2.mars.

Høres fantastisk ut! Våkner han for å amme eller sover han natta igjennom?
 
Han sov fra 8-6, mat, så til 8 ca før.
Snudde plutselig, nå sover han 7-3/4 , mat, så til 5-6.
 
Legger seg ca 20:00, våkner i 23tiden for mat, sover til 6-7 får mat og sover til 9-10.
 
Legger seg mellom 20 og 21. Oppe 2-3 ganger på natta. Står opp mellom 7.30 og 8 på morran. Heldigvis bedre enn da han var oppe 5-7 ganger! Ammer, men har begynt med grøt/velling på kvelden :)
 
Legger seg ca 20:00, våkner i 23tiden for mat, sover til 6-7 får mat og sover til 9-10.
Det hørtes fantastisk ut :) Slik ønsker jeg å ha det. Nå er det slik at jeg legger henne i mellom 22-00 og vi står opp i mellom 9-11. Ammer 2-3 ganger iløpet av den tiden, også sovner vi begge før hun er ferdig :p Skulle ønske jeg klarte å legge henne kl 20, så jeg fikk litt egentid på kvelden, men vi er vel begge for glad i å sove om morgenen..
 
Høres fantastisk ut! Våkner han for å amme eller sover han natta igjennom?
jeg ammet han om natten da han var rundt 1 mnd,kun 1 gang i løpet av natten og gjorde det kanskje i 2 uker. Ellers ingenting..han sover fra han legger seg om kvelden til han våkner om morningen
 
Back
Topp