Sover alle hele natta?

Hjerterdame

Glad i forumet
Har inntrykk av at alle babyene het sover hele natta,er det sånn?
Min er langt fra det,nesten flere ganger våken nå enn da han var nyfødt....
 
Gutten vår sover 6 timer får pupp og sover igjen . Så ikke hele natta her nei. Men fornøyd☺
 
Neida. Min var mye våken første måneden, så var det to gode måneder hvor han våknet to til tre ganger per natt for mat, og nå våkner han ca annenhver time for å spise (økeuke?).
 
Han er begynt å våkne på nettene, er mer aktiv så krever mer mat :)
 
Her har han sovet sånn omtrent hele natten helt fra starten. Han spiser ofte i 5-tiden og så rekker vi å sove litt til før det er morgen. Hender han vil ha mat en gang før det også, litt i perioder, nå har han noen dager spist en gang mellom 1 og 3 i tillegg.
 
Begrepet "hele natta" brukes om babyer som sover 5-6 timer sammenhengende :) min sover fra 8 til alt fra 2-5 :) får mat og sover videre.. er 3,5mnd nå.
 
Jenta vår sovner først "ordentlig" i 01-03 tida, er veldig våken frem til da. Når hun først sovner for natta sover hun gjerne 7-8 timer før det er tid for mat igjen. Jeg ammer ikke (i hvert fall ikke sånn per definisjon), men pumper og gir morsmelken på flaske. Hun får ca. 160 ml før natta :)
 
Min sover ikke hele natta heller... de siste dagene har han vært våken 2-3 timer i strekk midt på natta :(
 
Langt ifra! Mer våken nå enn for et par måneder siden. Krever mer melk nå, så gjerne våken hver 3.-4. time. Av erfaring blir det bedre når man begynner å tilføye litt velling, grøt og annen fast føde.
 
Her sovner hun 19.30/20 og har som oftest to amminger (1 og 5) før hun står opp i 8.30-tiden;) Har skjedd en gang at hun klarte seg med en amming, men det er unntaket. Skal ikke klage:p Er 12 uker;)
 
Her sovner hun 19.30/20 og har som oftest to amminger (1 og 5) før hun står opp i 8.30-tiden;) Har skjedd en gang at hun klarte seg med en amming, men det er unntaket. Skal ikke klage:p Er 12 uker;)

Nøyaktig samme her! Men det går helt greit, hun ligger inntil meg så å gi henne en tår er ingen stor operasjon.
 
Ja :) Han sover alt fra 6-10 timer sammenhengende. Så 0-1 amminger om natten. Er 11 uker :)
 
Vi legger gutten våres klokka 20.00, og da sover han til ca. 05.00. Han våkner 1-3 ganger mellom 00.00-03.00, men da putter jeg bare i smokken 2-3 ganger, og da sover han videre til 05.00 og får pupp. Legges ned igjen 05.30, og sover videre til mellom 06.30-08.00. Hvis jeg vil sove lengre, så legger jeg han sammen med meg i senga slik at han har fri tilgang til pupp. Da kan han sove/spise mens jeg sover, gjerne til 09.00-10.00 :)
 
Ikke her, legger seg mellom 18:30 og 19, og er da ofte så trøtt at han sovner på puppen, så pleier å våkne en halv til 1,5 time etterpå for påfyll. Sover så mellom 4 og 7 timer og må så ammes 1-3 ganger i løpet av natten. Synes det fungerer veldig fint. Så lenge de ikke har våkenperioder på natten og er enkle å legge, synes ikke jeg man har noe å klage på :)
 
Neida. Min var mye våken første måneden, så var det to gode måneder hvor han våknet to til tre ganger per natt for mat, og nå våkner han ca annenhver time for å spise (økeuke?).
Samme her og, hun har holdt på sånn i snart to uker nå, før det så sov hun hele natta med 1 måltid… Nå våkner hun ca annenhver time - det er visst helt normalt at de har heftige økedager rundt 3 mnd, og det stemmer iallefall på snuppa her.
Og i tillegg har det kommet 2 tenner oppdaget jeg idag, ikke rart hun våkner ofte stakkar...
 
Samme her og, hun har holdt på sånn i snart to uker nå, før det så sov hun hele natta med 1 måltid… Nå våkner hun ca annenhver time - det er visst helt normalt at de har heftige økedager rundt 3 mnd, og det stemmer iallefall på snuppa her.
Og i tillegg har det kommet 2 tenner oppdaget jeg idag, ikke rart hun våkner ofte stakkar...
Hører jeg har noe å se frem til om en ukes tid når snuppa er tre mnd:rolleyes:
 
Mi har blitt 3 mnd.. Enten hadde hun økingen før helga ellers så har vi spennende tid forran oss.. (Hun sover dårlig og våkner ofte når jeg sovner fra henne i dobbelsenga.. Og det skjedde før helga.. Da blir det hyppige måltider
 
Back
Topp