sover alle hele natta?

Jippi

kommende tobarnsmor :)
Pleier å legge Aurora sånn i 21-22 tia da sover hun som regel til 11 eller 12. Men i løpet av de timene må jeg gi henne mat minst 2 ganger ofte også 3. Kl. 2,6 og 11. Hvordan er det hos dere kun. Jeg som fortsatt gir mat på natta?
 
Neida! Her er lillemann i seng rundt 8 og sover da stort sett til rundt 8 igjen, men i mellomtiden er det mat hver 2,5 til 4 time :) Har hatt en natt han sov 6 timer i strekk så langt. Merker jeg blir litt misunnelig når jeg leser om alle de andre babyene som sover natten igjennom stort sett hver natt, men vår gutt er så utrolig enkel og grei ellers at jeg trøster meg med det :) Han har vel grått 5-6 timer til sammen i sitt 2,5 måneder lange liv, så jeg skal ikke klage :)
 
Her varierer det veldig. Hun legger seg mellom 19-22 (ja, varierer veldig :P) og spiser enten kl. 3 og 6 eller kun kl.6. Hun sover bedre jo tidligere hun legger seg. Prøver å innføre rutine på å legge 19-20, hun er jo så vanvittig trøtt da! Men det er jammen ikke lett, skriiker av trøtthet! Så ville heller ha lagt tidlig og amma om natta enn å ha en sutreguri fra 19 til 22 som sover til 6 :-) Det er jo også veldig sunt å nattamme :)
 
Vi hadde en veldig fin rutine hvor lillegutt sov fra litt før 12 på natta, og våknet rett før kl 7..men så hadde han antageligvis noen økedager nå rett rundt 3 måneder, og da måtte han ha mat oftere om kvelden (hver 3 time ca). Etter de økedagene har han sovet litt variablet igjen, og vi har ikke noe ordentlig rutine på det. Vi har også begynt å legge han i sprinkelsenga, istedet for vognbaggen..mulig det er litt "stort" for han å sove i sprinkelsenga, så han våkner mye lettere der..I natt hadde han den lengste perioden på 5 timer, og ellers 3 timers intervall.
Syntes egentlig det ikke gjør så mye at jeg må opp om natta å amme han en gang. Jeg våknet med mye brystspreng den perioden han sov 7 timer, og måtte alltid pumpe ene siden på morgenen (han hadde bare plass til melk fra ene siden). Merker også at han er mye mer blid og rolig når han får mat med gjevne mellomrom :-)
 


Beate2012 skrev:
Neida! Her er lillemann i seng rundt 8 og sover da stort sett til rundt 8 igjen, men i mellomtiden er det mat hver 2,5 til 4 time :) Har hatt en natt han sov 6 timer i strekk så langt. Merker jeg blir litt misunnelig når jeg leser om alle de andre babyene som sover natten igjennom stort sett hver natt, men vår gutt er så utrolig enkel og grei ellers at jeg trøster meg med det :) Han har vel grått 5-6 timer til sammen i sitt 2,5 måneder lange liv, så jeg skal ikke klage :)



Varmer hjerte mitt :) barna våre er nok ganske like
 
Her legger jeg jr rundt 10-11 på kvelden, og nå i det siste har han begynt å sove i 6-8 timer sammenhengende. Så får han en flaske og så sover han rundt 2-4 timer før vi står opp:) perfekt!:)
 
Vi er heldige :)

fru Tronrud skrev:


Beate2012 skrev:
Neida! Her er lillemann i seng rundt 8 og sover da stort sett til rundt 8 igjen, men i mellomtiden er det mat hver 2,5 til 4 time :) Har hatt en natt han sov 6 timer i strekk så langt. Merker jeg blir litt misunnelig når jeg leser om alle de andre babyene som sover natten igjennom stort sett hver natt, men vår gutt er så utrolig enkel og grei ellers at jeg trøster meg med det :) Han har vel grått 5-6 timer til sammen i sitt 2,5 måneder lange liv, så jeg skal ikke klage :)



 Varmer hjerte mitt :) barna våre er nok ganske like 

 
varierer endel, men som oftes er det mat rundt 19.00 da er det natta, sover som regel da til 06, men det hender hun vkner i 03 tida og må ha flaske..
 
Varierer veldig her fortsatt, men han sovner mellom 20.00 og 23.00, nå i det siste har han stort sett sovnet før 22.00:) våkner da gjerne etter to timer for mer mat, også kan det gå tre-fire timer igjen, også rundt 6-7 igjen på morgenen.. så er mat iallefall to ganger i løpet av natta.. men han har ofte et godt sovehjerte på morran:) det er mamman veldig glad for:D 
 
Her sovner henne rundt 23 hver kveld, så sover hun i 7-9 timer i strekk, spiser og sover 2-3 timer til :)
 
Her er leggetiden ca 21-22.. :) sover til aøt mellom 06-08 på morgningen og vil ha frokost, også sover hun litt til ! :-D har faktisk bare hatt EN våkennatt.. Bare første natta hjemme hun våknet, siden har hun sovet. Er så deilig !! Blir aldri like heldig med nestemann :p
 
her legger vi henne til kl 19, og da sover hun 12 timer uten mat :D legges hun 20,våkner hun 8. veldig flink. Nettopp begynt å sove gjennom hele natta. lagt henne til 19 siste 2 mnd, og før våknet hun 1 og 5 og ville ha mat.
 


Aprilmamma86 skrev:
her legger vi henne til kl 19, og da sover hun 12 timer uten mat :D legges hun 20,våkner hun 8. veldig flink. Nettopp begynt å sove gjennom hele natta. lagt henne til 19 siste 2 mnd, og før våknet hun 1 og 5 og ville ha mat.


12 timer uten mat!! Jøsses... Her går det fortsatt i tre timers regelen :P 
 
Snuppa vår har hatt mange netter hvor hun har sovet mellom 5 og 8 timer sammenhengende, fått mat og så sovet videre igjen. Men en og annen natt ammer jeg hver 2,5-4. time (som i natt, f.eks). Tror jeg begynner så smått med litt grøt når hun runder 4 mnd hvis det fortsetter slik.
Sover hun lange økter gir jeg kun mm litt til :)
 
Her har snuppa sovi hele natta siden hu var 2 mndr... Nå legger hu seg 21, og sover til 7. Noen ganger kan hu sove helt til 8.30, men da byner jeg å lure ;-)
Snart blir nok leggetiden litt tidligere, alt etter hvor lenge hu sover om nettene..
 
Back
Topp