sover 10 timer i strekk

RosaPanteren

Andre møte med forumet
Sønnen min har vært mye plaget med kolikksmerter (og er det enda), og har kunnet vært våken 12 timer i strekk på dagtid, og våknet hver tredje time for mat på nattestid. Men for ca 2 uker siden begynte han plutselig å sove lengre på natten, og nå kan han sove 10 timer i strekk. Jeg er helt i sjokk!! Blir litt bekymret for melkeproduksjonen også. Har ikke fått snakket med helsestasjonen da de har hatt sommerstengt. Nå er jo dette kanskje i grunnen et luksusproblem, men er det vanlig at en 12 uker liten baby sover så lenge? Bør jeg vekke han en gang om natten? Jeg regner med at han har det bra så lenge han ikke sier ifra, og det ser ut som at han legger bra på seg. Han er ca 6kg.
 
jeg fikk beskjed at viss hun sov om natten så skulle jeg ikke vekke hun for hun våknet når hun ble sulten :) nå sover hun ikke så lenge is trekk da, men hørtes jo ut som om gutten din har litt på kroppen også i forhold til min som veier 4.7kg.. så vil jo tro at det skal gå bra! har ikke helsestasjonen noe åpent? 
 
HS sa til meg på 3-mndkontrollen at man bør amme på natta når man fullammer for å opprettholde produksjonen. Virker jo som at ingen helsesøstre sier det samme da men.. Jeg kommer nok til å amme om natta ei stund til (sikkert lenge kjenner jeg snuppa rett :P )
 
Jeg ville ha pumpet meg om natten istedet for å vekke han. Men du skal jo ha din søvn du og, så det kommer jo an på når han sovner i forhold til deg og.
 
Her sover frøkna fra 21-22 tida og til rundt 7-8. Prøvde ett par netter uten å vekke henne eller pumpe, men våknet da med vanvittig spreng. Så nå står jeg opp og pumper en gang i løpet av natta og det gjør stor forskjell. 

Hun regulerer mangelen på mat i løpet av natta med å spise oftere på dagene istedet. Så så lenge ho spiser godt og legger på seg lar jeg henne sove natten gjennom :)
 
Min såver 9 timer i strekk. da jeg hadde melk sto jeg opp når jeg våknet av spreng og pumpet meg ;)
 

Takk for svar :)

Ja det virker som at forskjellige helsesøstre gir forskjellige svar, så man må kanskje bare prøve seg frem å gjøre det man selv mener er riktig. Jeg har fått beskjed om å ikke mate lillegutt oftere enn hver 3. time på dagen siden han har vært mye plaget med magen, men jeg gir han oftere enn det hvis han er sulten siden han sover så lenge. Slik jeg har forstått det så skal de jo regulere dette selv med økedager og våkne når de er sultne osv. Hvis jeg merker det blir for lite melk får jeg begynne å vekke han eller pumpe meg i stedet. Helsestasjonen har hatt stengt i noen uker og nå skal jeg være hjemme der jeg kommer fra i noen uker (bor 50 mil unna) så jeg har ikke fått snakket med helsesøster. Men det er snart tre måneders kontroll (måtte utsette den pga hjemreisen), så da får jeg ta det opp hvis han fortsatt sover like lenge.

 
Back
Topp