Soveproblemer *samme som generelt

Dos ninjos

Glad i forumet
Bitteliten er vanskelig å få til å sove. Det er inn og ut for å gi smokk og om natta våkner han flere ganger og vi må igjen gi han smokken. Vurderer å ta han inn på soveromet igjen. Utrolig slitsomt å måtte stå opp flere ganger. Noen som har no råd?

ferber.... ! [;)]

men en mild versjon selvsagt!
gå inn med 3 minutters mellomrom når han skriker, sutrer han bare litt, så ikkje gå inn! om ikkje han har et kosedyr/klut, så prøv å finn en god bamse som er lett for han å holde rundt, som han kan knytte seg til, det hjalp veldig hos oss, nå koser ho med bamsen om ho mister smokken på natta!
[:)]

ORIGINAL: kasandre

ferber.... ! [;)]

gå inn med 3 minutters mellomrom når han skriker, sutrer han bare litt, så ikkje gå inn! om ikkje han har et kosedyr/klut, så prøv å finn en god bamse som er lett for han å holde rundt, som han kan knytte seg til, det hjalp veldig hos oss, nå koser ho med bamsen om ho mister smokken på natta!

Tusen takk, dette skal vi prøve[:)]

ORIGINAL: Dos ninjos

ferber.... ! [;)]

Håper det funker [:)] 
Hjelp han litt med å knytte seg til bamsen, ha den med overalt i noen dager, tilogmed når du ammer, og pass på å sprut litt melk på den (om du ammer)[;)]. Det var på den måten vi fik til et nært bånd mellom Betty-Mari og "kompis" [:)]

ferber.... ! [;)]

Hjelp han litt med å knytte seg til bamsen, ha den med overalt i noen dager, tilogmed når du ammer, og pass på å sprut litt melk på den (om du ammer)[;)]. Det var på den måten vi fik til et nært bånd mellom Betty-Mari og "kompis" [:)]

Søta[:)] Det skal vi prøve også!

ORIGINAL: Guttaogmeg

ferber.... ! [;)]

Søta[:)] Det skal vi prøve også!

Det skal jaggu vi prøve og[:)]

ORIGINAL: Bambling

Jeg leste noen som skreiv her inne at hvis du kan få han til å sovne uten smokk, så kan det være lettere om natta. Da vil han ikke "savne" smokken når han halvveis våkner, og heller ikke sutre etter den. Jeg dytter bare inn smokken hvis han er lys våken og nekter å sovne. Hvis han er tydelig trøtt prøver jeg først å stryke over panna og synge og alt annet sånn at han sovner uten.
Og siden vi flytta han over på eget rom så våkner jeg ikke av småsutringen hans hvis han våkner uten smokk. Han må faktisk begynne å grine før jeg våkner, og da finner han ofte roen selv. Han merker nok at vi ikke er i nærheten, så det er ingen vits i å sutre [:)] (Høres brutalt ut, men vi er jo på rommet ved siden av med begge dørene åpne. Og han ligger bare og ynker seg i noen minutter før han sovner igjen..)

Vet ikke om det fungerer for dere, men nettene har blitt bedre her i alle fall [;)]

Det fant jeg fort ut med Oliver, derfor så la jeg han alltid uten smokken. Ente jo opp med at han aldri fikk bruke smokk, så her har vi en smokkefri unge [:)]. Ble kun brukt ca.en uke når vi vendte av med nattmat.

Her var det noen gode tips jeg skal ta med meg hvertfall. For blant annet i natt har lillegutt våkna aaaaltfor mange ganger. Det er så slitsomt. Så i dag er jeg ikke helt med for å si den sånn. Jeg og gir han bare smokken for da sovner han igjen. Men han åler seg så ille rundt i senga så hender ofte han våkner fordi han "sitter fast" på tvers i senga. Hihihi

Vi drev med avvenning av smokk for 1 mnd siden, men her våknet han like ofte fordet... Endte med at vi fløy oppe og la han på siden istedet, så jeg syns ikke det var noen endring. (begynte med smokk igjen da han var syk, har ikke startet avvenning igjen...) Men her varierer det veldig. Han kan ha noen netter hvor han våkner ofte (hver time), og til og med må tas opp til slutt ( kan da være våken opp til en time/halvannen). Andre netter kan han plutselig sove hele natten... Men vi har prøvd oss på en Ferber- "light", går inn med smokk, går rett ut igjen og drøyer noen minutter selv om han griner. Hvis det er småsutring, går vi ikke inn, og da finner han gjerne roen selv. Noen ganger funker det, andre ganger ikke. Har vurdert å flytte han inn på vårt rom igjen, men prøver å stå imot!! Jeg og gubben prøver heller å bytte på å ta han på natten, det vil si at vi bruker et tredje soverom som en av oss kan sove på.

Lykke til, jeg har troen på at barna vil sove hele natten til slutt [:D]

Back
Topp