Soveposer

Kengu

Forumet er livet
VIP
Hvilken sovepose har barnet ditt?
Kb får sovepose av mamma til jul i år men jeg er helt ukjent i soveposeverdenen så jeg er ute etter litt tips fra dere som kan det.
Helst en helårspose

Vi eier ikke en eneste sovepose, noen av oss :p

Ikke vi heller men ser det er lurt å ha til de skal på cuper skoletur osv

Hadde sikkert ikke skadet å ha en tilgjengelig, nei. Men til nå tror jeg ikke det har skjedd at vi har tenkt at vi skulle hatt det, ikke campingtyper akkurat :D

Hadde sikkert ikke skadet å ha en tilgjengelig, nei. Men til nå tror jeg ikke det har skjedd at vi har tenkt at vi skulle hatt det, ikke campingtyper akkurat :D
He he ikke vi heller.
Men nå er min 10 år å det er bare 2 år til leirskole så greit å få på plass litt utstyr

Jeg fikk min da jeg gikk i speideren i 5. klasse, mao mitt råd, kjør likegreit en god en nå så har han den for evig. Mannen ønsker seg en til jul og jeg skal kjøpe en Helsport pose som tåler ned mot -20.

Helt forskjellige krav om det er til å sove på klasserom og om det er til å sove ute.

Mine har fått enkle inneposer med disneymotiv på, barnestørrelse. Brukes til overnatting i bhg etc

Her har eldste bergans KID junior?? og til det har for såvidt holdt til vårt sommerbruk.
Vurdere en med dun hvis det skal bli mer vinter bruk.
Jeg har en gammel ajungilak som funker fint:)

Gutten min fikk ny sovepose i fjor. Blir brukt til telting, cuper og mye mer. Jeg synes to svært viktige moment er hvor kompakt soveposen kan pakkes samt ikke minst vekt. Om barna skal ha med seg soveposen selv oppå tursekk er lav vekt et viktig moment. Hvor kompakt posen blir når den er pakket i trekket er også svært viktig slik at de faktisk klarer å få den med seg. Kjøpte en skikkelig sovepose på XXL som oppfylte disse kriteriene samt er varm. Han har i tillegg en innerpose som kan legges inni soveposen dersom det er enda kjøligere ute. Nå har ikke vi noen planer om telting ute vinterstid akkurat, så for at ikke posen skal bli ubehagelig varm vår, sommer og høst valgte jeg heller å kjøpe ekstra innerpose i reserve. Husker dessverre ikke hva posen heter, men den koster en del og vil holde i alle år fremover.

Jeg vil første og fremst anbefale juniorpose, i voksenposene blir det mye luft, som kan gjøre at kroppen ikke klarer å varme opp posen. Helsport Alta og deuter kan jeg anbefale, men det er lite helårsposer til barn

Frøkna har en mammut junior sovepose. Anbefaler å kjøpe en juniorpose, da det ikke er noe særlig å sove i for lang sovepose. Er den for stor vil det ofte kunne bli kaldt i posen.

Frøkna har en mammut junior sovepose. Anbefaler å kjøpe en juniorpose, da det ikke er noe særlig å sove i for lang sovepose. Er den for stor vil det ofte kunne bli kaldt i posen.
Mange av juniorposenr wr bare til 150 cm å det er uakttuelt å kjøpe når han er over 140

Mange av juniorposenr wr bare til 150 cm å det er uakttuelt å kjøpe når han er over 140

Ja det ser jeg :P men en voksen pose vil nok bli for lang for han, de er hvertfall alt for lange til meg på 157.. men jeg mente det var en str mellom junior og voksen, men jeg husker ikke hva pappa sa den str het...

Min gutt er ca 150 cm lang (drøyt det nå da) og kunne absolutt ikke ha juniorpose. De var altfor korte. På XXL anbefalte de pose i voksenstørrelse. De finnes faktisk i to lengder og jeg mener den han har er 197 cm lang eller noe sånt (bare et tall som slo meg, mulig jeg husker feil altså). Ikke arrestér meg om tallet jeg skriver er feil, men mange av posene finnes i hvert fall i to lengder for voksne.

Min gutt er ca 150 cm lang (drøyt det nå da) og kunne absolutt ikke ha juniorpose. De var altfor korte. På XXL anbefalte de pose i voksenstørrelse. De finnes faktisk i to lengder og jeg mener den han har er 197 cm lang eller noe sånt (bare et tall som slo meg, mulig jeg husker feil altså). Ikke arrestér meg om tallet jeg skriver er feil, men mange av posene finnes i hvert fall i to lengder for voksne.
Ja ser mange på 195 /196;
Er de jeg ser på nå hvertfall

Den siste posen er en sovepose for varmere årstider. Se på det som heter komforttemperatur. Den er på 8 grader, hvilket innebærer at den kan bli i tynneste laget f.eks. tidlig sommer/vår. Da er gjerne nettene kjølige. Ellers ser det ut som fine poser.

Den siste posen er en sovepose for varmere årstider. Se på det som heter komforttemperatur. Den er på 8 grader, hvilket innebærer at den kan bli i tynneste laget f.eks. tidlig sommer/vår. Da er gjerne nettene kjølige. Ellers ser det ut som fine poser.
Mamma kjøpte en annen bergans pose(bergans rondane summer), tenker den holder til overnatting på cup midt på sommeren ol.
Jeg kjøpte den øverste, til 240 kr på salg så tenker jeg det går an å teste

Back
Topp