Noen av dere som har begynt å bruke sovepose til den lille? Jeg har sovepose, men har ikke begynt å bruke for jeg bruker fremdeles teppe og dyne som på sykehuset
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vi begynte å bruke sånn sovepose til datteren vår da hun begynte å sparke av seg dyna. Så lenge hun lå i ro og dyna holdt seg på plass så brukte vi dyne og teppe. Husker det var på vinteren så hun var vel noen måneder gammel. Vi la dyne oppå posen på de kaldeste netteneSånn som en kler påVis vedlegget 194718
Tusen takk for svarVi begynte å bruke sånn sovepose til datteren vår da hun begynte å sparke av seg dyna. Så lenge hun lå i ro og dyna holdt seg på plass så brukte vi dyne og teppe. Husker det var på vinteren så hun var vel noen måneder gammel. Vi la dyne oppå posen på de kaldeste nettene![]()
Bare hyggeligTusen takk for svar![]()

Snart 2 åringen sover enda i nattpose.
Og Lille nå kommer til, og gjøre det samme når hun skal ligge alene. Nå samsover vi to under samme dyne.
Har egentlig next2me seng til henne, men det har bare blitt sånn. For jeg ammer henne noen ganger i løpet av natten i "søvne"![]()
Med fare for å bli litt "mammapoliti"; når det gjelder samsoving sies det at det tryggeste er at barnet har en egen lett barnedyne. Våre voksendyner blir fort for varme, og faren for overoppheting øker.
Ikke i mitt tilfelle desverre.
Da jeg automatisk breier på henne min også mens jeg sover, og det blir ALT for varmt det er derfor vi må dele
Tatt det opp med helsesøster og hun var enig der. Jeg har en ekstra stor dyne da så det blir litt som hennes bit, og min bit![]()
Ikke i mitt tilfelle desverre.
Da jeg automatisk breier på henne min også mens jeg sover, og det blir ALT for varmt det er derfor vi må dele
Tatt det opp med helsesøster og hun var enig der. Jeg har en ekstra stor dyne da så det blir litt som hennes bit, og min bit![]()
Mine foreldre mistet min bror i krybbedød så jeg synes det er bra at det finnes en "mammapoliti"Med fare for å bli litt "mammapoliti"; når det gjelder samsoving sies det at det tryggeste er at barnet har en egen lett barnedyne. Våre voksendyner blir fort for varme, og faren for overoppheting øker.
Mine foreldre mistet min bror i krybbedød så jeg synes det er bra at det finnes en "mammapoliti"Som ikke er redd, for å stikke hodet frem og si i fra!
![]()
Og herlighet så grusomt! Det må virkelig være det verst tenkelige her i livet, å miste et barn.. Jeg håper dine foreldre etterhvert fant en måte å gå videre på og klarte å kjenne på lykke igjen.
Ja man vet jo aldri helt hva enkelte kan ha gått glipp av når det kommer til informasjon, så noen ting tenker jeg at er lurt å si fra om. Så får heller kostnaden bli at jeg blir upopulær av og til. Jeg "arresterte" mannen til søstern her forleden også hehe, da de satte ettåringen sin i bilstolen og beltene på ungen var skikkelig løse. Jeg kunne typ få plass til hele knyttneven mellom ungen og belte. Jeg stupte inn i bilen og bare "Hei, det der er ALTFOR løst, beltet skal sitte helt på! Sånn!!", og strammet det til. Han syns antagelig jeg var i overkant, men når det gjelder ting som går på sikkerhet så lar jeg bare ikke det passere. Da får han heller mislike meg litt, det tåler jeg.
Må bare tilføye diskusjonen her at noe jeg irriterer meg grønn over er den eldre generasjonen som alltid skal si 'hvordan overlevde vi før i tiden'. De fnyser av amming, bakovervente barneseter og annen sikkerhet. Jo, de fleste overlevde før i tiden og. Men krybbedød har gått kraftig ned. Og nesten ingen barn dør i trafikken lenger. Så flere overlever for å si det sånn. Enkelte ting kan kanskje virke litt hysterisk. Men jeg er heller en hysterisk mamma enn å ta sjanser.
Helt sant. Man er jo trygg så lenge det ikke skjer noe. Men bilsetene reduserer skadene med opp til 80% dersom noe skulle skje. Ifølge mine foreldre så lå vi i babybag i baksetet i bilen da vi var små. Tidene har forandret seg gitt.. men de visste jo ikke bedre. Så ingen kritikk til de. Men jeg bare missliker når de kritiserer oss nå når vi faltisk vet bedre enn de gjorde.Enig! Spesielt når det kommer til bilkjøring blir jeg muggen når folk tar den "rart at vi overlevde før". Joda, klart man som regel overlevde når man satt uten bilseter. Det vil man jo overleve nå også, så sant man ikke kræsjer. Men HVIS man kræsjet, så overlevde man nødvendigvis ikke hvis man satt i bagasjerommet på stasjonsvognen. De som kræsjet greide seg jo MYE dårligere da, enn hva man gjør med riktig sikring nå. I tillegg til det faktum at trafikken har blitt tettere og raskere enn før.
Sånn som en kler påVis vedlegget 194718
Den ble kjøpt på Barnashus for en stund tilbake, men har sett dem på andre babybutikker ogHvor har du kjøpt posen?