Sovepose til nyfødt

Selma83

Flørter med forumet
Dere oktobermødre (eller vintermødre!), hvilken sovepose velger dere til babyen? Fra oktober kryper gradene fort ned mot null, og videre blir det noen kalde måneder. Her vi bor kan det bli minus 30. Går dere for tog 2,5, eller velger dere f. eks litt varme på rommet for å ha en tynnere sovepose? Hva med armene, en del av posene er jo uten armer. Blir ikke det for kaldt for hender/fingre på et rom med 16 grader?

Jeg har ingen erfaring og ingen kunnskap om dette, så tar gjerne imot råd.

Dere oktobermødre (eller vintermødre!), hvilken sovepose velger dere til babyen? Fra oktober kryper gradene fort ned mot null, og videre blir det noen kalde måneder. Her vi bor kan det bli minus 30. Går dere for tog 2,5, eller velger dere f. eks litt varme på rommet for å ha en tynnere sovepose? Hva med armene, en del av posene er jo uten armer. Blir ikke det for kaldt for hender/fingre på et rom med 16 grader?

Spennende!! Det er så koselig med vinterbaby! Jeg kjøpte sovepose fra Emma & Noah. De har en skala som heter TOG. Det er en varmeskala om hvor varm soveposen er og hvor mye klær baby bør ha inni sovepose og til hvilken grader. Legger ved den skalaen. Det var veldig nyttig i starten for alle har så ulik formening om hva som er varmt og kaldt eller om de fryser ikke fryser.

Vedlegg

• IMG_3052.png
    IMG_3052.png
    630,6 KB · Visninger: 82

Har bare brukt sovepose vinter nr. 2 med alle mine tre vinterbabyer. Begge fra IKEA (fått gratis på Finn.no). Brukt fordi de ligger lite stille når de er rundt ett år, så dyna faller av, men mest fordi de ikke skal klatre ut av sprinkelsengene sine. Vil derfor påstå at du med god samvittighet kan vente og se an behovet før du skaffer en sovepose.

Våre to er uten ermer. Ungene har hatt pysj under mesteparten av året. Kulde har ikke vært et problem. Soverommene har aldri lavere temperatur enn 17-19 grader som er anbefalt temperatur på soverommet. Tenker en sånn TOG-skala er nymotens og unødvendig detaljert. Prøv gjerne og tenk at du skal få baby med minst mulig utstyr. Det er svært lite som faktisk er nødvendig å ha.

Soverommet vårt har veldig forskjellig temp, men begge vinterbarna mine hadde jeg pysj og sovepose/dundyne. Har kjøpt svøpepose nå til minste for og prøve det før vanlig sovepose. Har TOG 0 til sommer og 2 til vinter.

Soverommet vårt har veldig forskjellig temp, men begge vinterbarna mine hadde jeg pysj og sovepose/dundyne. Har kjøpt svøpepose nå til minste for og prøve det før vanlig sovepose. Har TOG 0 til sommer og 2 til vinter.
Takk for svar! Jeg endte med en pose med tog 2 for vinteren. Kanskje jeg skulle prøvd en svøpepose jeg også.

Back
Topp