Sovenekt DAGTID

Veumjenta*

Betatt av forumet
Nå har det vært stille på meg her ei stund, hverdagen kom brått og tok meg...

MEN nå lurer jeg på, hvordan sover småttisene på dagtid nå? Jeg lurer nesten på om det er noe galt med lillegutt nå - for han har ikke sovet dupp på dagtid på 5 dager nå!! Han gir uttrykk for at han er trøtt, vi legger han og da skal han i hvert fall ikke sove. Bare reise seg opp, peke på alt, si dæææh dæææh dææææh og begynner å hyle når vi går ut av rommet/rugger på vogna (alt ettersom). Nytter ikke å la han skrike til han sovner av utmattelse heller - for da bare kaster han opp (han er veldig lettspydd, for å si det sånn)

SÅ det jeg lurer på er vel egentlig, er det flere som IKKE sover på dagtid? Og kan det være normalt? Eller bør det ringe noen bjeller hos meg...? (han har sovet én dupp de siste 4 ukene sånn ca, og sovet i ca. 2 timer hver dag.)

Så merkelig at han begynte så brått med sovenekt på dagtid.. Det var det første som slo meg[8|]
Men noen trenger kanskje mindre søvn? Jeg har faktisk ikke peiling[8D]

Har slitt en del med dupp nr. 2 til Malene her, og nekter ho å sove så setter ho seg virkelig på bakbeina[:-]
Skjønner åssen det er! Bare her sover ho hvertfall en[;)]

Håper noen andre kan svare[:)]

Grattis med 1 åring i hus forresten[:D]

Dytter litt for meg selv jeg...

Her sover han 1 dupp om dagen, men er ikke alltid den blir så lang, spesielt ikke i barnehagen, der han sikkert hadde trengt det mest[8D]

Har hatt barn i barnehagen som slutter å sove tidlig, men det er helst fordi de tuller om kvelden og ikke vil sove, eller våkner gry tidlige. Men de yngste har vel vært 1,5 år.

Det kan jo bare være en fase han er i, og at han blir klar igjen til å sove igjen om en stund igjen.... For syns det er litt rart at han skal slutte allerede nå!! Vil jo tro han trenger den duppen, men barn er forskjellig[;)]

hmm..syns også det var litt rart at det kom så brått..sover han greit på natta da? det er jo litt tidlig å slutte å sove på dagen da..vil jeg tro..men hvis han holder seg greit våken..så er han kanskje bare en som ikke trenger søvn på dagen..

men kanskje høre med hs hva hun tror?

Han sover hele natta nå, fra kl 19 til 07 uten å tulle i det hele tatt. MEN vi ser jo at han er trøtt innimellom i perioder på dagen, av typen at han gjesper, gnir seg i øynene og blir sutrete. MEN så går det over og han blir blid igjen... Vi skal på ettårs kontroll til onsdag, får høre med hs og lege hva de mener da - skulle jo tro han trenger LITT dagsøvn enda i hvertfall... MYE å bekymre seg for som førstegangs altså...

I dag fikk han seg tre kvarter på øyet midt på dagen da bestane var ute og trillet en tur med han, men i kveld var han et troll å legge i forhold til vanlig. RASTE i en halvtime før han endelig roet seg... Kanskje han rett og slett ikke blir sliten nok av å bare tusle her hjemme, og dermed ikke trenger å sove så mye...? Hmm...

Skal ikkee være lett detteherre for oss førstegangs[:D][:D]

Her sliter vi veldig med å få ho til å sove i det hele tatt! Nooen dager ho sover på dagen, mens andre plent nekt å sover ingenting,  og ingen tegn til trøtthet, i seng til vanlig tid 18:30! Så håper ikke hu har tenkt til å avta heelt her nå, jeg elsker den duppen hennes[8D] (blir nok noe annet når ho begynner i barnehage, daa tror jeg hu trenger den ja, hihi)

Back
Topp