Sovemedisin

Mamma-til-to-skatter

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Desemberlykke 2018
Noen som har prøvd sovemedisin til barna? Eller det er visst en allergimedisin som man kan gi, og bivirkningne er mer søvn. Vi skal til legen imorgen å snakke med han om dette. Vi har vel prøvd det meste, me nhar en liten pjokk som nekter å sove om natten, eller noe særlig om dagen. Men jeg vet ikke hva jeg mener selv om slikt.  Det er ikke noe farlig sier de, men likevel. MEn vi er vel mer enn nok desperate nå..

Har prøvd vallergan på min.. Funka ikke her..

aner ikke.. har ikke noe erfaring med medisiner men har du prøvd akupunktur.. det funker her[;)]

Ikke kall det sovemedisin, da tar røyene her inne helt av.. Det ER allergimedisin, som i TILLEGG til å gjøre dem søvnige kan dempe ubehag i kroppen!

Jeg er skeptisk til at legene automatisk øser ut Vallergan til barn under to år når det er andre typer som er anbefalt til så små og den helst ikke skal gis til så små barn..

Og ja, et av mine barn har måttet få slik medisin.. (men ikke Vallergan)

Vet ikke.. men ville vel tro at de ikke gav det til så små barn.. Hvis det er han på 6 mnd da..

Ja, det er han på 6 mnd som sliter.. Eller vi sliter vel hele gjengen nå, men er på grunn av at minsten ikke sover. Det var nok den allergimedisinen det var snakk om. Vi ar prøvd akumpuktur, kiropraktor, allensalgs teer, osv. Så vi har prøvd det meste. Jeg er jo skeptisk jeg også siden han er så liten, men har ingen erfaring med noe slikt. Så jeg ville no høre siden legene har begynt å snakke om dette. Men vi skal tilbake igjen imorgen.

Vi bruker Melatonin.
Han tålte ikke Vallergan. Trodde ikke de skrev ut til så små. Men får håpe dere finner en løsning, lykke til [:)]

Takk takk[;)] Nå ble jeg enda mer usikker siden an er så liten. Men dette har jo vert et problem siden han rundet 3 mnd, så snart må han få sove stakkar. Er nok sikkert derfor de vil prøve dette. Men jeg måtte få tenke litt på det også. Vanskelig situasjon å være i.

Her prøvde vi Vallergan når minien var 16 mnd'r..Da hadde ikke han sovet en eneste natt siden han vart født..Lengste han hadde sovet sammenhengedes da var ca 4 timer...

Funket i 3 dager, så funket det ikke lenger...

Nå vil legen prøve melatonin på han.. Men det ser ut som sovinga begynner å gå seg til nå.. Nå våkner han kun 2-3 ganger på natta ! [:D]

Han er 21 mnd'r.

ORIGINAL: Tøsa

Jeg vil bare oppfordre deg til å ikke høre på de advarslene som kan dukke opp her.
Snakk med noen som kan det.
Her inne har man en tendens til å bli møtt med "det ville jeg aaaaldri gitt til mitt barn" eller at du bør finne andre teknikker på å få han til å sove, evt må finne deg i det når du har baby.
Håper du finner en løsning på det!

Tar imot dette råde ja[:D] Jeg vet jo at man må rekne med netter uten søvn. Har ei jente på 3,5 år og hun sov dårlig også når hun var liten. Meeeen, han her tassen sover jo ikke i det hele tatt jo. Det er snakk om kanskje 7 timer til sammen fordelt på et døgn. Og det går rett og slett ikke mere. For det plager han veldig. Han er veldig alvorlig av seg blitt også, men det skylder nok den dårlige søvnen.

vi fikk vallergan til gutten da han var 4 mnd.. Det virket her, men han fikk så voldsom hangover at han ble apatisk hele dagen av det. Så vi prøvde det ut en kort periode, og sluttet med det da vi så hvor sløv han ble på dagtid. Snakk med legen og prøv dere frem. Noen ganger trenger de bare å få det i en veldig kort periode for å komme inn i normal rytme av seg selv. Det kan være en uke er nok for å "lære" han å sovne:) Lykke til uansett valg!

Back
Topp