Sovemedisin under graviditet

Deez

Glad i forumet
Jeg har de siste ukene slitt ganske mye med å få sove å har begynnt å føle meg kraftig deprinert av den grunn. Jeg er irritabel å begynner å gråte lett som bare det. [:(]
Noen som vet om leger skriver ut sovemedisiner til gravide? Noen her som har brukt det selv?

uff da [&o]

det er dessverre ikke lov å bruke sovemedisiner i sv.skapet, etter det jeg har lest.
hva er grunnen til at du ikke får sove da?

selv så får jeg aldri sove mer enn 5-6 timer pga rastløse ben and what not.

ORIGINAL: EdonaLarsen

uff da [&o]

det er dessverre ikke lov å bruke sovemedisiner i sv.skapet, etter det jeg har lest.

Jeg sovner kort tid etter jeg legger meg, men så våkner jeg etter 1-2 timer av kløe og er lys våken. Jeg ligger her nå å slosst mot tårene.  Føler meg så forferdelig deprimert.[:(] Har ikke opplevd lignende under graviditeten. Å det at jeg ikke får sove gjør det nok ikke bedre..

ORIGINAL: EdonaLarsen

uff da [&o]

Jeg sovner kort tid etter jeg legger meg, men så våkner jeg etter 1-2 timer av kløe og er lys våken. Jeg ligger her nå å slosst mot tårene.  Føler meg så forferdelig deprimert.[:(] Har ikke opplevd lignende under graviditeten. Å det at jeg ikke får sove gjør det nok ikke bedre..

Høres akkurat ut som meg i det siste, men jeg klør ikke, jeg bare våkner et par timer etter jeg har sovna. Holdt på sånn i et par mndr nå. [&o] Er forferdelig slitsomt for jeg får hodepine/migrene av lite søvn. Siste uka har jeg knapt vært utenfor døra pga det, vært og henta mini i barnehagen 2 ganger og på kino en kveld jeg var i form til det. Ellers ligger jeg på sofaen og orker knapt å gå på do... [X(] Vet ikke hva jeg skal gjøre om det ikke går over snart, kan da ikke holde på sånn helt til august når treminen er, da kommer jeg til å være totalt ødelagt. Har fått de fæle mørke ringene under øynene så ser jo ikke ut. [X(]

lurer på om jeg ikke har hørt at noen har brukt vallergan på slutten av svangerskap, hvertfall!
det er jo ikke sovemedisin, men allergimedisin...
ring legen din og hør, du!!

ORIGINAL: solstråla

lurer på om jeg ikke har hørt at noen har brukt vallergan på slutten av svangerskap, hvertfall!
det er jo ikke sovemedisin, men allergimedisin...
ring legen din og hør, du!!

Har time til kontroll i dag. Da skal jeg nevne hvor deprimert jeg føler meg. Vallergan har heg brukt før, men har aldri hatt effekt av det [&:]

opp

Det er jo helt normalt mot slutten av svangerskapet, og kroppens måte å forberede deg til nattevåk på. [;)] Du får nok ingen sovemedisin, nei.. 

veit korleis du har det.. var ganske fælt å sovne 2 timar før vekkerklokka ringte fordi eg måtte på jobb.. fekk berre ikkje sove..
men som Sicily seier, så trur eg og det er kroppen som venner seg til å våkne på natta, lite søvn osv

ORIGINAL: sorciere_

veit korleis du har det.. var ganske fælt å sovne 2 timar før vekkerklokka ringte fordi eg måtte på jobb.. fekk berre ikkje sove..
men som Sicily seier, så trur eg og det er kroppen som venner seg til å våkne på natta, lite søvn osv

Mer gråting og depresjonsfølelse er også normalt på slutten. Bare hormonene som spiller deg et puss. [;)]

ORIGINAL: Sicily

Det er jo helt normalt mot slutten av svangerskapet, og kroppens måte å forberede deg til nattevåk på. [;)] Du får nok ingen sovemedisin, nei.. 

Jeg har vært sånn siden begynnelsen av svangerskapet, var ikke sånn i hele tatt forrige gang, ikke mot slutten en gang. [:'(] Har for øvrig hørt de bruker et middel som heter Nozinan på enkelte fødeavdelinger, men man må slutte med det et par uker før fødselen for at ikke ungen skal være påvirket under fødselen.

Signerer Sicily på denne, jeg. Normalt med både nattevåkning og mye tårer og hormonelle reaksjoner på slutten. Særlig hvis man går på overtid [;)]

Jeg fikk Vallgergan mot kvalme, men den skulle man ikke ta etter 7 mnd[;)]

På slutten er det så og si ingen som får noe særlig søvn, det er veldig normalt selv om det er slitsomt..

ORIGINAL: Azoria

Signerer Sicily på denne, jeg. Normalt med både nattevåkning og mye tårer og hormonelle reaksjoner på slutten. Særlig hvis man går på overtid [;)]

Jeg fikk et eller annet å sove på da jeg lå på sykehuset før fødselen, men jeg husker ikke hva det var. Dessuten fikk jeg det jo fordi jeg var veldig syk i tillegg, og ikke hadde sovet på noen døgn.

jeg fikk sovemedisin..som kunne gi med hallusinasjoner.
jeg fikk sovemedisin pga masse kynnere, å at dem ville jeg skulle være uthvilt til fødselen

Back
Topp