Sovemønster...

FruEriksen

Betatt av forumet
Nå er lillesøster blitt 1 mnd. Når er det vanlig at de små sovner for natta i den alderen? Hun startet med å sovne mellom kl 23 og 24, så har det vært 22.30 i ei uke, men i kveld sovnet hun rundt kl 20. Kjenner jeg blir litt bekymret. Er det normalt å sovne for natta så tidlig? Eller er hun unormalt slapp?

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app

Her finnes ingen rutine, varierer når hun sovner, når og hvor mye hun spiser. Regner med det blir sånn i noen mnd, sånn var det med storebror iallefall.

Sent from my iPhone using BV Forum

Min sover hele tiden når han ikke spiser omtrent :p våken litt på morgen/formiddag, ellers er det pupp og soving.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Min var opp hver annen time for amming. Sov ikke gjennom hele natten fra hun var 1 mnd. Kan være individuelt, men rådfør deg med HS. Min HS var satt ut over hvor mange foreldre som lar barna sove uten å vekke dem for mat, så hvis din baby ikke trenger mat om natten skal det gå helt fint. Du skriver ikke når baby står opp, men jeg hadde ikke latt min baby på 1 mnd sove fra 20.00-06.00 uten mat, men gjerne fra 23.00 eller 00.00 til 06.00

Her har natten vart ca 10 timer, var ca det med eldstemann også. Så da kommer det an på når du legger deg.

Pga magevondt her så har det noen kvelder blitt sent, men ellers så er det ca 21-22. Jeg synes 21 er pass mtp når jeg legger eldstemann og når jeg legger meg selv. Det begynner å se ut som det snart kan bli litt faste tider om ikke så alt for lenge.

Min var opp hver annen time for amming. Sov ikke gjennom hele natten fra hun var 1 mnd. Kan være individuelt, men rådfør deg med HS. Min HS var satt ut over hvor mange foreldre som lar barna sove uten å vekke dem for mat, så hvis din baby ikke trenger mat om natten skal det gå helt fint. Du skriver ikke når baby står opp, men jeg hadde ikke latt min baby på 1 mnd sove fra 20.00-06.00 uten mat, men gjerne fra 23.00 eller 00.00 til 06.00

Leste en artikkel om fransk barneoppdragelse og der sover barna "gjennom natten" fra de er et par måneder gamle. Og metoder for å få babyer/småbarn til å sove gjennom natten er blitt overført til Norge uten at det blir tatt med at det for franskmenn betyr ca 6 timer. Altså en "voksennatt".

Vesla våkner mellom7-8 er våken 2-3 timer deretter sover hun hele dagen med pauser for puppen hverannen time. Hun er våken fra ca 17-20.30 og da dier hun ofte og er urolig :( hun våkner rund midnatt og ca kl 3 for amming :) det eneste problemet er luft i magen om natta og urolighet om kvelden :( men ellers er hun flink jente :)

Her sover hun ganske godt. Starter kvelden i 8-9tiden, da hun ammer og sover og bæsjer litt om hverandre. Når klokka blir rundt 10-11 ammer hun lenge før hun sovner. Da sover hun til kl 5 og vi skifter bleie og ammer til hun sovner igjen. Når klokka blir 8-9 står vi opp. Ellers er hun våken ca 30 min - 1 time mellom hver gang hun sover. Hun sover ca 2 timer i slengen. Blir litt lengre når vi triller tur.

Her har vi ikke noe spesielt sovemønster på dagen, pga mageluft problemer. Men lillemann sover fra ca 22-04. :) håper lillemor begynner å gjøre det samme snart!!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Her sover snuppa når hun er trøtt, så leker vi når hun vil leke og spiser når hun er sulten.

Da er det ikke noe unormalt her. Takk for svar alle sammen :-)

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app

Back
Topp