Sovedukka

Heffan

Glad i forumet
Aprilbarna`15
Juligull2021
Vår lille tulle har lagt på seg bra, hun ligger på 200g i uka.
Men de to siste nettene har hun sovet fra 23:30 til 06:30/07:00...!
Burde jeg sette på alarm og vekke henne for å gi mat? Jeg veide sist mandag nå, og skal veie neste mandag, så spent på om hun fortsatt legger på seg lik mye som da hun spiste 1 til 2 ganger om natten :o
Og jeg vokner jo med ekstrem brystspreng, vil det at hun ikke pupper på natten minske melkproduksjonen?

Vi har hatt det samme problemet i det siste (hvis man kan kalle det det;)) Jeg synes også det er lenge og lurer på om han burde vekkes... Brystsprenget løsere seg her fordi jeg pumper, så i natt sto jeg bare opp selvom lillen sov. Deg blir veiing igjen neste uke, så spent på vekta!

Sniker fra februar ;-) Snuppa mi er nå 3 mnd og har sovet rundt (minst 6 timer, ofte bortimot 10) siden hun var en uke omtrent. HS sa til oss at så lenge hun legger godt på seg (vår var også på 200g i uka) så er det ikke noe å bekymre seg for. Det har ikke påvirket melkeproduksjonen min, men har hørt at noen opplever det, så du får bare "følge med" :-) Hvis du får sånn spreng at du våkner av det så går det an å håndmelke/pumpe ut litt. Det har jeg gjort noen ganger, men stort sett sover jeg som en stein ;-)

Vi har hatt det samme problemet i det siste (hvis man kan kalle det det;)) Jeg synes også det er lenge og lurer på om han burde vekkes... Brystsprenget løsere seg her fordi jeg pumper, så i natt sto jeg bare opp selvom lillen sov. Deg blir veiing igjen neste uke, så spent på vekta!

Ja, vi kan jo nesten ikke klage :D men man blir jo usikker med nesten alt! Jeg sover så tungt at jeg våkner ikke før kroppen føler seg sånn passe uthvilt eller at jeg våkner av henne, så når det er jeg som må vekke henne må jeg le litt :D

Dere er så heldige! Gleder meg til en hel natts søvn!! Så lenge de legger på seg ville ikke jeg vekket!

Sniker fra februar ;-) Snuppa mi er nå 3 mnd og har sovet rundt (minst 6 timer, ofte bortimot 10) siden hun var en uke omtrent. HS sa til oss at så lenge hun legger godt på seg (vår var også på 200g i uka) så er det ikke noe å bekymre seg for. Det har ikke påvirket melkeproduksjonen min, men har hørt at noen opplever det, så du får bare "følge med" :) Hvis du får sånn spreng at du våkner av det så går det an å håndmelke/pumpe ut litt. Det har jeg gjort noen ganger, men stort sett sover jeg som en stein ;-)

Så deilig!! Jeg synes jo selv det er godt med så mange timer sammenhengene søvn, spesielt når vi har en ivrig storesøster på 2,5 år som å krever sin oppmerksomhet :p HS sa å at jeg ikke trengte å vekke henne når hun var på hjemmebesøk, men da sov hun 4 timer i strekk om natten.. Så ja, veeldig spent på vekta på mandagen! Men da tenker jeg at jeg lar henne sove som hun vil om natten frem til jeg har veiet henne igjen, for å se hvordan det har gått :) kan jeg spørre hvor mange ganger du ammer ilpa en dag? Jeg føler det blir så få ganger når hun sover så mye om natten, og fra 12 til 18 må hun som regel vekkes for mat da og, er bare etter morgen og kveldsstell hun er skikkelig våken :)

Dere er så heldige! Gleder meg til en hel natts søvn!! Så lenge de legger på seg ville ikke jeg vekket!

Ja, det er jo veldig godt! Var veldig innstilt på mange mnd med nattevåk, men så kan jo dette være forbigående og, så jeg tror bare jeg skal nyte det, så får jeg se på mandag når jeg skal veie :) Man kan ikke legge skjul på at mange tim sammenhengene søvn er nødvendig, så når babyene får rutiner slik, så blir livet fort mer normalt!:)

Ja, det er jo veldig godt! Var veldig innstilt på mange mnd med nattevåk, men så kan jo dette være forbigående og, så jeg tror bare jeg skal nyte det, så får jeg se på mandag når jeg skal veie :) Man kan ikke legge skjul på at mange tim sammenhengene søvn er nødvendig, så når babyene får rutiner slik, så blir livet fort mer normalt!:)
Jepp! Ville nok gjot det samme! Har som regel en gråteøkt fra 2-4 her, så det er slitsomt! Heldigvis hjelper sambo meg selv om han må på jobb! Håper de tiltakene vi har satt igang hjelper!

Vår lille tulle har lagt på seg bra, hun ligger på 200g i uka.
Men de to siste nettene har hun sovet fra 23:30 til 06:30/07:00...!
Burde jeg sette på alarm og vekke henne for å gi mat? Jeg veide sist mandag nå, og skal veie neste mandag, så spent på om hun fortsatt legger på seg lik mye som da hun spiste 1 til 2 ganger om natten :eek:
Og jeg vokner jo med ekstrem brystspreng, vil det at hun ikke pupper på natten minske melkproduksjonen?

Dere er kjempeheldige - ville ikke vekket så lenge hun fortsetter å legge fint på seg. Min jente som snart skal bli storesøster var kjempesulten og nattammet lenge tror det ble omkring 4-5 mnd med nattamming:eek:

Jepp! Ville nok gjot det samme! Har som regel en gråteøkt fra 2-4 her, så det er slitsomt! Heldigvis hjelper sambo meg selv om han må på jobb! Håper de tiltakene vi har satt igang hjelper!

Vår første hadde vondt i magen og skrek de første 7 ukene, og da hjalp å mannen mye til på natten, og det var gull verdt!!
Jeg var litt redd for at lillesøster skulle bli samme, men nå er jeg jo bekymret for at hun sover for mye :p så rar! Får håpe det løsner litt til dere snart, tiden går fort da, så om ikke lenge vil det bli bedre etter hvert, det vet jeg av erfaring!:)

Dere er kjempeheldige - ville ikke vekket så lenge hun fortsetter å legge fint på seg. Min jente som snart skal bli storesøster var kjempesulten og nattammet lenge tror det ble omkring 4-5 mnd med nattamming:eek:

Da unner jeg deg en litt mer soveglad baby denne gangen!:) Jeg kjenner det er veldig greit at hun er så rolig og tilfreds, for storesøster var stikk motsatt!

Så deilig!! Jeg synes jo selv det er godt med så mange timer sammenhengene søvn, spesielt når vi har en ivrig storesøster på 2,5 år som å krever sin oppmerksomhet :p HS sa å at jeg ikke trengte å vekke henne når hun var på hjemmebesøk, men da sov hun 4 timer i strekk om natten.. Så ja, veeldig spent på vekta på mandagen! Men da tenker jeg at jeg lar henne sove som hun vil om natten frem til jeg har veiet henne igjen, for å se hvordan det har gått :) kan jeg spørre hvor mange ganger du ammer ilpa en dag? Jeg føler det blir så få ganger når hun sover så mye om natten, og fra 12 til 18 må hun som regel vekkes for mat da og, er bare etter morgen og kveldsstell hun er skikkelig våken :)
Ja, bare la henne sove, og er vekta bra så fortsetter du slik :-) Det varierer litt hvor mange ganger om dagen jeg ammer, men kanskje 5-6 ordentlige måltider og noen "småskvetter" innimellom. Da hun var på alder med din baby var det gjerne flere ganger, særlig morgen og kveld. Hun er skrubbsulten når hun våkner og da er jo puppene veeeeldig fulle, så tenker det veier opp litt for natta.. :D Vi var på kontroll i går og hun ligger fremdeles på 200 gram i uka, nå sover hun minst 8 timer i strekk om natta - nå i natt ble det ny rekord på 11,5t :p

Nyt søvnen!! :D

Synes også dere er kjempeheldige! (så lenge vekta går opp som den skal selvfølgelig :)) Her har det vært max 2 timer sammenhengene søvn på meg og holder innimellom på å gå på veggen. Har vært litt bedre de siste to nettene så håper det fortsetter!

Synes også dere er kjempeheldige! (så lenge vekta går opp som den skal selvfølgelig :)) Her har det vært max 2 timer sammenhengene søvn på meg og holder innimellom på å gå på veggen. Har vært litt bedre de siste to nettene så håper det fortsetter!
Kjenner at lunta innimellom er litt kort på det verste på natta.. glad jeg har sambo som kan avlaste litt!

Kjenner at lunta innimellom er litt kort på det verste på natta.. glad jeg har sambo som kan avlaste litt!
Åh ja! Sambo er utrolig snill og flink til å avlaste! :) Vet ikke hva jeg hadde gjort uten han!

Her vekte jeg lillemor de første ukene hver 3-4 time, MEN det var fordi hun hadde gulsot og eneste måten å bli kvitt det på var gjennom masse drikke.

Etter det har det vært to netter hun har sove 6 timer. Hun var 6 uker i går. Jeg kommer ikke til å vekke henne, så lenge jeg vet at hun legger godt på seg:)

Back
Topp