Sovedag?

Mammadrømmen

Glad i forumet
Aprilbarna`15
Æsj, jeg bekymrer meg for så mye!

Gutten min er 6 uker i dag, og han har sovet utrolig mye i dag i motsetning til tidligere dager.

Han er våken og fornøyd i forbindelse med måltid, men så sovner han ganske fort igjen. Har ikke målt tempen, men han kjennes ikke varm ut.

Er dette normalt?
Og er det slik at søvn avler søvn, eller har jeg en våkennatt i vente?

Dagene til de små er veldig forskjellige. Kanskje han bare trenger mer søvn dette døgnet? De vokser jo fort på kort tid.

Dagene til de små er veldig forskjellige. Kanskje han bare trenger mer søvn dette døgnet? De vokser jo fort på kort tid.

Det har du rett i. Hadde det vært noen andre som hadde kommet til meg med denne bekymringen ville jeg bedt vedkommende ta det med ro, men det er ikke så lett å stole på seg selv som mor for første gang :-)

Nei, det er ikke helt enkelt å være førstegangs. Ikke andregangs heller alltid. ;) Har blitt urolig selv for den samme grunnen, men helsesøster sier at så lenge det ikke er sånn i flere dager i strekk så går det nok fint.
Hvordan er han idag?

Nei, det er ikke helt enkelt å være førstegangs. Ikke andregangs heller alltid. ;) Har blitt urolig selv for den samme grunnen, men helsesøster sier at så lenge det ikke er sånn i flere dager i strekk så går det nok fint.
Hvordan er han idag?

Jeg tror han er mer våken i dag, men litt vanskelig å si da vi har vært litt på farten frem til nå, og når han sitter i bilstolen sover han likevel. Men vi skal på 6ukerskontroll etterpå, så kan høre litt med legen da :-)

Jeg tror han er mer våken i dag, men litt vanskelig å si da vi har vært litt på farten frem til nå, og når han sitter i bilstolen sover han likevel. Men vi skal på 6ukerskontroll etterpå, så kan høre litt med legen da :-)

Gjør det. :) Alt er nok bra. ;)

Sovedag,våkendag,spisedag, spise-lite-dag, dårlig dag.. Syntes det er noe forandring hele tiden jeg :p
Det er vel for babyen som for oss. Jeg har iallefall varierende aktivitetsnivå og apetitt :)

Jeg sa med forrige at det virket som jeg måtte ha noe bekymre meg for, var det ikke det ene så var det det andre ;) er nok fortsatt litt sånn, men tror kanskje jeg dveler litt mindre ved det. Sove og våkendager er normalt, det er om han virker slapp og dehydrertsn bør reagere. :)

Sovedag,våkendag,spisedag, spise-lite-dag, dårlig dag.. Syntes det er noe forandring hele tiden jeg :p
Det er vel for babyen som for oss. Jeg har iallefall varierende aktivitetsnivå og apetitt :)

Ja, du har nok rett i det, når jeg tenker tilbake ;-) Huff, føler meg hysterisk!

Jeg sa med forrige at det virket som jeg måtte ha noe bekymre meg for, var det ikke det ene så var det det andre ;) er nok fortsatt litt sånn, men tror kanskje jeg dveler litt mindre ved det. Sove og våkendager er normalt, det er om han virker slapp og dehydrertsn bør reagere. :)

Ja, bekymret vil vel en mor alltid være kan jeg forestille meg - skal jeg virkelig være det i 18 år til!? :-P

Heldigvis er han våken og blid mellom soveøktene og spiser godt, men han sover ganske mye i dag også synes jeg.

Ja, bekymret vil vel en mor alltid være kan jeg forestille meg - skal jeg virkelig være det i 18 år til!? :-P

Heldigvis er han våken og blid mellom soveøktene og spiser godt, men han sover ganske mye i dag også synes jeg.

hihi, varer nok mer enn 18år selv om de da er myndige ;) desto mer p bekymre seg over - da får de jo lappen b.l.a

He he, mange som mener at småbarnstiden er enkel i forhold til tenåringstiden!! ;)

Jeg nekter å tro det kan bli verre. :P Uff, men det blir det vel... Er enklere å kontrollere småbarn. Kan ikke plassere en sekstenåring i lekegrind slik at han ikke skal gå noe sted... :P

Æsj, jeg bekymrer meg for så mye!

Gutten min er 6 uker i dag, og han har sovet utrolig mye i dag i motsetning til tidligere dager.

Han er våken og fornøyd i forbindelse med måltid, men så sovner han ganske fort igjen. Har ikke målt tempen, men han kjennes ikke varm ut.

Er dette normalt?
Og er det slik at søvn avler søvn, eller har jeg en våkennatt i vente?

Haha, som om jeg skulle skrevet det selv. Har bekymret meg for det samme før. Snakket om det i barselgruppa i dag også. Min egen gutt var våken i nesten hele går, sov kun to timer til sammen fra 12-23! Og i dag har han så langt bare vært våken mens han har spist, og kanskje ti min ekstra. Så han tar igjen for i går. Og for to uker siden hadde han to sovedager på rad, så da ble jeg selvsagt enda mer bekymret. Men så var alt normalt igjen. Så det hender vel at de har våkendager og sovedager, og kanskje flest dager midt i.

Back
Topp