Sove

2 søte små

Forumet er livet
Januarskatter 2015
Augustbarna 2021
Jeg blir gal snart. Lillebror skal så absolutt ikke sove på dagtid uansett hva jeg gjør. Jeg bysser og bærer, triller og kjører men ender alltid opp med en sutrete overtrøtt unge. Nå er jeg rådløs. Hs sier bare at ja jeg er ikke den eneste frustrerte moren som er innom. Bare gi det tid. Nå har jeg gitt han 5 mnd og han skal fortsatt ikke sove på dagtid. Han hater bil, vogn og bæresele. Så det nytter ikke. Noen tips?

Jeg hadde i hvert fall prøvd å ikke stresse så med det. Du har prøvd alt og resultatet blir det samme. Håper du tar noen pauser fra å prøve alt for det høres så slitsomt ut. Når han blir veldig overtrøtt eller før, kanskje gå og legg dere sammen i senga og hold han inntil deg, bruk ørepropper. Lukk øynene. Da får du kanskje hvile litt, og han også selv om han ikke sovner:) Godt at hs sier du ikke er den eneste:)
var vel rundt et halvt år at min eldste ble veeldig vanskelig å legge. Hverken meg, svigermor eller bhg fikk henne til å sove da hun var blitt ett. De er forskjellige, men veldig frustrerende å ikke få gjort noe og se at de har det vondt:(

Sovner han ved puppen? (Eller alternativt med flaske i armene dine, hud mot hud?)

Begynner du muligens litt sent/tidlig med å legge ham for luren?
Har du forsøkt å la ham styre når han vil sove og være våken?
Stimuleres han nok i løpet av dagen?

Sovner han ved puppen? (Eller alternativt med flaske i armene dine, hud mot hud?)

Begynner du muligens litt sent/tidlig med å legge ham for luren?
Har du forsøkt å la ham styre når han vil sove og være våken?
Stimuleres han nok i løpet av dagen?
Han kan sovne til puppen, men kan og ligge og styre der. Ligger ofte i babygymmen eller på en yogamatte vi har liggende og leker. Første luren er somregel ikke den verste å få til men fra rundt 12-1 tiden og frem til legging på kvelden er det håpløst. Han trenger somregel en lur i 2-3 tiden men kan fort gå fra 2 til 4 og vugge og bysse på han for å prøve å få han til å sovne

Han kan sovne til puppen, men kan og ligge og styre der. Ligger ofte i babygymmen eller på en yogamatte vi har liggende og leker. Første luren er somregel ikke den verste å få til men fra rundt 12-1 tiden og frem til legging på kvelden er det håpløst. Han trenger somregel en lur i 2-3 tiden men kan fort gå fra 2 til 4 og vugge og bysse på han for å prøve å få han til å sovne

Jeg er i samme situasjon som deg. Hun er nå 5 mnd men er fortsatt veldig vanskelig å legge:/ hun sover veldig dårlig på dagtid og kveld. Om natta sover hun greit, men våkner 2-3 ganger for mat og det er jo normalt, men jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre på dagtid. Hun vil hele tiden bæres, så det å spise frokost er en luksus for meg:) Når hun skal sove må jeg amme, vugge eller bysse . Prøvd å legge henne i sengen, slik at hun sover selv, men helt umulig, hun sover ikke selv.. hvis noen har tips i forhold til søvn så tar jeg også den:)

Jeg er i samme situasjon som deg. Hun er nå 5 mnd men er fortsatt veldig vanskelig å legge:/ hun sover veldig dårlig på dagtid og kveld. Om natta sover hun greit, men våkner 2-3 ganger for mat og det er jo normalt, men jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre på dagtid. Hun vil hele tiden bæres, så det å spise frokost er en luksus for meg:) Når hun skal sove må jeg amme, vugge eller bysse . Prøvd å legge henne i sengen, slik at hun sover selv, men helt umulig, hun sover ikke selv.. hvis noen har tips i forhold til søvn så tar jeg også den:)
En føler seg helt låst. Har klart 2 ganger å få lillebror til å sovne i vogn ved å gå tur men da våkner han igjen når vi stopper. I bil kan han sovne om vi drar i 8-8.30 tiden. Senere bare hyler han. Ellers så må jeg sitte med han i sofaen og la han sove til puppen om han sovner i det hele tatt. Er jeg kjapp nok klarer jeg å springe gjennom dusjen og hive i meg frokost og få i storebror frokost. Ellers går dagene i å få lillebror til å sove. Greit han vil ha nærhet og kos og alt det der men hadde også vært greit å kunne lagt han i vognen ihvertfall når han hadde sovnet. Spesielt siden jeg har en til som også vil ha kos og oppmerksomhet. Nå har jeg lillebror omsider sovende på puppen etter en hyle økt mens storebror sitter ved siden av og leker litt med julegavene.

Vi bysset og bar frem til han var 11 mnd-ish, så jeg føler med deg, men jeg kan trøste med at det blir bedre for de fleste!
Nå legger vi ham bare ned for dagluren (eller går tur/kjører bil om han ikke vil ligge med en gang), og ligger i sengen vår ved siden av hans til han sovner om kvelden. :)

Vi bysset og bar frem til han var 11 mnd-ish, så jeg føler med deg, men jeg kan trøste med at det blir bedre for de fleste!
Nå legger vi ham bare ned for dagluren (eller går tur/kjører bil om han ikke vil ligge med en gang), og ligger i sengen vår ved siden av hans til han sovner om kvelden. :)
Her er storebror snart 2 og vi sitter ennå med han for å få han til å sove på kvelden og vugger ennå på vognen på dagtid[emoji20]

Back
Topp