Sove?

Dragemammaen

Glad i forumet
Marsboerne2017
Uff, fikk og la meg kl 20 for var så usigelig trøtt! Våkna igjen nå nettopp, og finnes ikke trøtt et sted!!

Dette er et kjent mønster fra forrige graviditet, hadde mange våkne timer på nattestid gjennom hele graviditeten

Flere som har det sånn??

Klarer heller ikke holde meg våken på ettermiddag, og sovner som regel ikke før etter 2 om natta, dårlig opplegg altså!
Var ikke plaget med dette sist, og med førstemann sov jeg rundt fra jeg kom hjem fra jobb og til jeg sto opp å gikk på jobb dagen etterpå:p

(det var dengang jeg IKKE hadde barn når jeg gikk gravid:p)

Jeg gikk å la meg kl.23.00 i går og bråvåknet kl.04.00 i natt og var overhode ikke trøtt mer. Lå bare å vred meg og vekket samboern. Men jeg tror jeg våknet pga bena mine for jeg hadde brått kjempe ubehag i begge bena. Minner meg litt om de smertene jeg fikk på sutten av forgie svangerskap. Det var kjempe ubehgaelig.

Ingen problemer med å sove her, heller problemer med å holde meg våken! Jobber kveldsvakt denne uken så står opp med gullet i 6-7 tiden, gjør henne klar og leverer henne i barnehagen, går hjem å spiser litt i 7.30 tiden, legger meg litt og sover til jeg må stå opp og gjøre meg klar for jobb i 11-12 tiden.kommer hjem fra jobb kl 21, spise og går å legger meg, har ingen problemer med å sove til neste dag! med unntak av noen tisseturer i løpet av natta,men sovner med en gang jeg legger meg igjen,

Jeg våkner ofte midt på natten, ligger og vrir meg lenge før jeg sovner igjen og kanskje sover til 11.30 hehe.... er plaget med mye mareritt om nettene - våkner som regel helt svett av retsel off....

Er trøtt på kvelden, men vært noe bedre siste uken heldigvis. Legger meg før enn tidligere og får meg rundt en 9 timer fast så fungerer jeg ganske greit nå om dagen :) Endelig!
Sover ikke så godt på morgenen, men slitern likevel med å stå opp og komme meg ut av senga. Men skal ikke klage :) Har vært så myyyye trøttere enn jeg er nå, så er bare å satse på at det begynner å gi seg :)

Jeg er kjempetrøtt på ettermiddagen/kvelden, men har oppdaget at hvis jeg legger meg for tidlig blir jeg MYE trøttere neste dag. Mao prøver jeg å holde søvnen til 7,5-8 timer per natt, da føler jeg meg mest opplagt. Hvis jeg sover 9-10 timer slik jeg egentlig kunne tenke meg, blir jeg mye mer uopplagt og trøtt. Det virker som at jeg kan få for mye søvn også rett og slett.

Jeg sliter også med søvnen. Sover på dagtid om jeg kan - og har problemer med å sovne og sove om natten. Synes det er vanskelig å finne en komfortabel sovestilling også... Puh...

Sant at det er annerledes å gå gravid når man allerede har barn, ja! Jeg har en på 2,5 og det er lite energi til overs for å "pleie seg selv" i løpet av en dag. Men det blir forhåpentlig koselig å bli en tobarnsfamilie! Ikke minst for storesøster :)

Back
Topp