Sove ute i bhg

Virrehøna

Forumet er livet
Desemberskatter 2016
Januar 2017
Når er det for kaldt? Bhg har ikke plass til at alle barna sover inne, og her jeg bor kan det bli ganske rått og kaldt.
Hvor kaldt synes dere det kan være før man evt holder barnet hjemme?
 
Barn kan sove ute selv om det er kaldt.. nok klær, lue votter og en god voksipose så sover barnet lunt og godt i vogna.
 
Det blir godt å lunt inni vogna, med pose, gode klær, stormtrekk og evnt regntrekk om det blåser. Her sover alle barna ute, året rundt. Bor ikke på den kaldeste plassen, men blir da kaldt her å.
 
Frøkna var 3-5 mnd sov hun ute i 12-15 minus. Som flere skriver med riktig klær, pose og evt trekk blir det lunt å godt nede i vogna :)
 
Jobber i barnehage, alle de små sover ute hele året.
 
Husker ikke hvor kaldt, men her kjørte de vognene inn i gangen om det var surt og kaldt. Hadde de sovet ute uansett hadde jeg hatt lav terskel for å holde dem hjemme, selv om det er lunere i vogna så blir det kaldt for de små, og mine har kun sovet ute om våren og sommeren hjemme.
 
Her sover de ute året rundt :happy: Så lenge de er godt kledd og har det godt og lunt i vogna, så går det veldig fint :happy:
 
På jobben min sover de inne når det er kaldere enn -10 med mindre foreldrene vil at de skal sove ute likevel.
 
Jeg er jaggu ikke sikker på hva de gjør i bhg vår, men tror de sover ute hele året :)
 
Jeg jobber på småbarnsavdeling og der sover de ute i all slags vær. Men blir det veeeldig kaldt, -10 eller mindre tar vi vognene inn
 
Jeg har hatt mine ute i 15-20 minus jeg, med termometer liggende ut mot kalesjen. Aldri blitt kaldere enn noen få minus inne i vogna nære hodet.

Og jeg regner med at vognene står i le for vind og sånt, og da bør det ikke være noe problem.
 
Barnehagen jeg var i fjor (her blir det fort -20 og kaldere) så var det kun hvis de var tette eller mye vind at de sov inne slik jeg forstod det. Gode poser, evt pledd, Ulltøy og regntrekk for å holde varmen. Kjente på barna underveis om de var usikre, og vurderte bekledning fra dag til dag.
Stod alltid en voksen ute med dem når det var sånn, ellers hadde de vindu åpent for å kunne høre dem.
Barnehagen jeg er i i år har skur med kamera og lyd, det er ikke isolert men det blir heller ikke like kaldt som ute:p
-barnehagelærerstudent
 
Pedleder og har jobbet over to over. Barna sover ute hos oss hele året. Men er det -10 eller mer tar vi vogna inni et av småbarns avdeling.
 
De tas stort sett inn ved -10, men siden vognene står i vognskur lar de ihvertfall de større barna være der i grensetilfeller :)
 
Sover ute til -10 og inne i vognskuret om kaldere. Tror det har hendt 2 ganger:hilarious: bor på Vestlandet så er ikke så veldig plaget med dobbelt minustall:D
 
Back
Topp