Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Når er det for kaldt? Bhg har ikke plass til at alle barna sover inne, og her jeg bor kan det bli ganske rått og kaldt.
Hvor kaldt synes dere det kan være før man evt holder barnet hjemme?
Det blir godt å lunt inni vogna, med pose, gode klær, stormtrekk og evnt regntrekk om det blåser. Her sover alle barna ute, året rundt. Bor ikke på den kaldeste plassen, men blir da kaldt her å.
Husker ikke hvor kaldt, men her kjørte de vognene inn i gangen om det var surt og kaldt. Hadde de sovet ute uansett hadde jeg hatt lav terskel for å holde dem hjemme, selv om det er lunere i vogna så blir det kaldt for de små, og mine har kun sovet ute om våren og sommeren hjemme.
Barnehagen jeg var i fjor (her blir det fort -20 og kaldere) så var det kun hvis de var tette eller mye vind at de sov inne slik jeg forstod det. Gode poser, evt pledd, Ulltøy og regntrekk for å holde varmen. Kjente på barna underveis om de var usikre, og vurderte bekledning fra dag til dag.
Stod alltid en voksen ute med dem når det var sånn, ellers hadde de vindu åpent for å kunne høre dem.
Barnehagen jeg er i i år har skur med kamera og lyd, det er ikke isolert men det blir heller ikke like kaldt som ute
-barnehagelærerstudent