Sove-tråd

ORIGINAL: ingvil_

ORIGINAL: Irene30

ORIGINAL: ingvil_

Må skryte litt!! [:D]Her sov Nora fra midnatt til 06:30, fikk mat og sov i 3 timer til. Er så flink om natta! Sovner med en gang hun har fått mat!

Hvordan er hun på dagtid ihht mat og soving? Fullammer du?

Sover mye på dagen! Mat ca. hver 3.-4. time. Hun er våken noen få timer på kvelden før jeg legger henne i senga som regel. Ja, jeg fullammer og hun får gjerne litt påfyll før jeg legger henne! Da sover hun ekstra godt! Så har jeg funnet ut at å ta henne opp av senga med en gang hun grynter (ja, hun grynter![;)]) om natta er unødvendig! Venter og ser om hun bare snakker litt i søvne eller om hun faktisk er våken![:)]I natt laget hun litt lyder kl. 02:30 og jeg trodde det var mattid, men hun sovnet igjen og sov som sagt til halv 7![:)] Er også litt flinke på det at natt er natt. Ikke noe prating, har det mørkt osv!

Samme her. Prater bare det nødvendigste, varsler ham om at nå skal han rapes og sier natta når jeg legger han ned, men ikke mer enn det. Ser ham heller ikke inn i øynene for det stimulerer bare til at han våkner mer. Og mater ham i mørket, skifter også bleie i mørket hvis den må skiftes. Ser ut til at det funker bra her i huset ihvertfall for da sover han godt etterpå.

Prøver på å la natt være natt her også, men det ser ikke til å gi ham mindre matlyst. i natt har det vært èn time amming/stell igjen og èn time søvn.. så på'n igjen! Er Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzå utslitt!
Var på helsestasjonen og veide og snakka med helsesøster. Han veier nå 3640 gram og er 52 cm.. Gått opp 525 gram på 11 dager, så mat i puppen hadde jeg definitivt sa helsesøster.
Men hun anbefalte å la pappan gi ham tillegg èn gang om natta slik at jeg fikk sove over ei amming, men han kan ikke hjelpe til om natta for han trenger søvn når han jobber, så jeg får heller gi ham før jeg legger meg og håpe på at det vil roe ham litt lengre enn èn time!

Tuva har fått den vanen at hun våkner på kvelden rundt 21-22. Da er hun mye våken og litt grinete og skal ofte ha mat. Sånn holder hun det gående til 01-02. Vi prøver også å la natt være natt, slukker lyset og alt, men hun ligger der lys våken. Slitsomt å aldri få sovne før kl. 2.... Men til gjengjeld sover hun 5 - 6 timer når hun først sovner da. Så det kunne jo vært mye verre. Men må virkelig prøve å snu om på døgnet hennes....

ORIGINAL: tingeling1

Tuva har fått den vanen at hun våkner på kvelden rundt 21-22. Da er hun mye våken og litt grinete og skal ofte ha mat. Sånn holder hun det gående til 01-02. Vi prøver også å la natt være natt, slukker lyset og alt, men hun ligger der lys våken. Slitsomt å aldri få sovne før kl. 2.... Men til gjengjeld sover hun 5 - 6 timer når hun først sovner da. Så det kunne jo vært mye verre. Men må virkelig prøve å snu om på døgnet hennes....

Hvordan skal man gjøre det......?

Arrgghh... jeg må så slutte å skryte!!!

I natt var Linea helt pyton. Var våken engang i timen[:'(]
Men hun er litt tilgitt også da, siden hun er blitt sørpe forkjøla-stakkars liten[X(]

Dere er så heldige... jeg sliter virkelig med å få ham til å sove om natta. Han vil ha mat hele tiden.....
I dag har han vært flink og sovet en del, men har klynka, pressa og styra litt i søvne. Fått mat 0930-1230-1530-1830. Skal kose litt nå før han får kveldsbad. Håper han fortsetter dagens trend i natt..... Kryss fingrene!

Ja, det har vært godt. Prødve å sove litt selv innimellom, men var for urolig.
Han har sovet ute i vogn, så det bedret det litt... men er redd for at han bare begynner å styre igjen i natt.
Nå ligger han lys våken i fanget mitt og følger nøye med.[:D]

Takk for det Minimeg!
Deilig med rutine da!
Er hun mye våken før og etter? Jeg er redd for at Benjamin kanskje snur døgnet når jeg legger ham så tidlig som 20-21 tiden... Men jeg gjør jo et forsøk ihvertfall!

Tuva er fortsatt våken til langt på natt.... Natta som var holdt hun det gående til 03.30! Da var vi slitne da! Hun skal ha mat hele tiden, så jeg blir jo helt sår....

Nora fikk mat 23.00 og sov til 04! Da fikk hun mat. Vokna litt da pappan kom hjem fra jobb kl. 05:30, men fikk ut en promp og sov til 09:00![:)] Deilig å slippe opp i 6-7 tiden!!

alida sover fra 20.00 til 24.00 -mat- sover videre til 09.00-mat-sover videre til 13.00..helt siden vi kom fra sykehuset..  kryss i taket for at dette varer leeenge...hihi

mariell sovnet rundt ett i natt, sov t fire, mat å sov t ni. ho søv så my på dagan at d bli så seint hver kveld, prøve å snu litt men e ikke så enkelt...

I natt sov vi hele natta

i går så fikk sara mat rett før jeg la meg kl 23.30. hun sover enda. herregud skulle trodd jeg hadde sove medesin i melken. nei tror jeg får vekke henne[8|]

Nora sov hele kvelden, men voknet rundt midnatt i går. Da fikk hun mat og sovnet ca. kl 01.. Sov til 5, fikk mat og sov til 9![:)]

At det skal være så stor forskjell på gull-ungene våre... *sukk*

Back
Topp