Sove rutiner på dagtid

Babyziz

Glad i forumet
Augustmødrene 2014
Her merket at soverutiner på dagtid funker ikkje for oss. Hun for første lur halv 11. Og forbikjøring sove etter 16:30
Men alt innimellom der for hun sove når hun vil og kor lenge hun vil.
Burde eg ha sove rutiner på henne ??

Sånn til vanlig, så sover hun fra ca 10:30 - 11:00 så kan hun være våken ca 30 min. Når hun sover igjen sover hun til mellom 12:30 og 13:30.
Også 2 - 2 1/2 t senere har hun seg en lur til på rundt 45 min. For ikkje henne til å sove lengre på den luren

Men med en gang helgen kommer, så finner gjerne med og sambo på noe. Reiser til familie, venner, handler, har hannes barn osv, og da funker jo ikkje rutinene i det hele tatt.

Skal nå til HS på tirsdag, og hun e veldig sånn på kordan det går med rutinene. Så lurer litt på om det e flere som har det sånn ?? At sove rutiner på dagtid varierer veldig.
 
Det varierer litt på dagtid her også, men blir som oftest 30min mellom 11 og 12 og 45min mellom 15 og 17.
 
Her skrev jeg opp dagene hans i en uke og fant fort at han har like tider til soving, så nå sover han stort sett hver dag en liten halvtime kl 9,12 og 15. Ikke soving etter 16, men jeg vekker han sjeldent hvis han sover lenger..
 
I dag hadde hun bare en ca 30 min på formiddagen og har nå snart sovet i 2 t. Så ser jo det nå at hun har en lang og en kort lur
 
Her er det soving 10.30. Er det en lenger lur er det ikke hviling før 16 igjen. Er det en kort hviler hun litt kl 13 også :) dette er noe hun har kjørt inn selv, og fungerer greit :)
 
Her sover hun som regel mellom 10 og 11 en gang. Og mellom 14 og 16. Den siste luren er ofte lengst. Men varierer veldig! Kommer an på når hun står opp på morgenen og om vi er mye rundt den dagen... Eneste er at jeg liker ikke at hun sover etter 16.30, da blir hun vanskelig å legge på kvelden (eller jeg får vel si VANSKELIGERE, da jeg nesten alltid sliter med den leggingen... Hehe) :)
 
Lille står opp kl.8. Sover 10-12 og 14:30-16:30. Legger seg 18:30-19. OBS OBS - Dette er ca.tider altså ;)
 
Syns dere er heldige som har en baby som sover på dagtid jeg. Det gjør ikke min.
 
Syns dere er heldige som har en baby som sover på dagtid jeg. Det gjør ikke min.
Vi slet i begynnelsen vi òg, men to ting som hjalp for oss var å ha kosekluten liggende halvveis over ansiktet og legge han på et separat rom hvor det er mørkt og litt kaldere enn andre rom, i tillegg til at det er roligere rundt han.

Nå tar han første luren sin ca 3 timer etter vi har stått opp og sovet alt fra 30 minutt til 1 t og 30 minutt. Så sover han igjen en gang etter 14.30, men helst ikke senere enn til 17. Men vekker han ikke før 17.30. Så legger vi han før kvelden mellom 18.30 og 19.30. Men alt dette kommer an på hva vi gjør om dagen.
 
Back
Topp