sove på magen???

stineliten

Glad i forumet
noen her som har babyer som sover på magen??? som snur seg på magen for å sove sånn?

mathea er 7 mnd og vil konsekvent sove påmagen. snur seg over hele tiden..... de skal jo egentlig ikke ligge på magen, men har ikke lyst til å stroppe henne fast heller..

Når hun er 7mnd og snur seg selv så kan hun sove på magen.
Det er vertfall det som har blitt sakt før.
De skal ikke legges på magen når de er små babyer, men når de snur seg selv så velger de jo selv.

Hvis hun kan snu seg tilbake igjen selv også, så hadde jeg ikke brydd meg[:)]

HS sa til meg at når de snudde seg rundt sånn selv kunne de fint ligge sånn.. Hun sa jeg kunne snu ham over på rygg før jeg selv gikk å la meg om jeg plent ville det, men at det ikke var nødvendig[;)]

Lillemann har alltid villet ligge på magen.. Men jeg (som er veldig nervøs) snudde ham over på ryggen igjen hver gang til han var over 9 mnd. Men nå har jeg blitt fortalt at fra de kan snu seg fra rygg til mage og fra mage til rygg som de selv vil, er det helt trygt for dem å sove på magen. Så nå får han sove som han vil - og han sover alltid på magen. [:)] Men at man i utgangspunktet legger de på rygg, så får de snu seg slik de vil..

bra[:)] takk for hjelpen

Jeg har 2 stykk som har sovet på magen fra dag en. jeg snakka med helsesøstrene om dette og de sa at så lenge de kunne løfte hodet og snu det så gikk det bra.noe begge mine klarte. De har hadde endel mage problemer som gjorde det veldig vanskelig og vondt å ligge på ryggen. Men klarer de ikkeå snu på hodet og løfte det fra madrassen så skal de ligge på ryggen, Så når barnet snur segselv så finner de bare ut hvordan de vil ligge. Det har visst veldig mye å si om hvor sterkt barnet er.

Back
Topp