Sove på magen?

Kjempespennende

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2015
Høsthjerter 2017
Her har småen virkelig fått dreisen på rullingen. Stort sett har han sovnet på siden i det siste, men nå når han kommer helt rundt hender det han legger seg på magen. Om natten. Mens vi også sover. Er det fortsatt krise? Det er jo ikke alltid han klarer å snu seg tilbake, men i våken tilstand klarer han å varsle oss og få hjelp. Føler meg veldig hønemor nå, men det er jo så stort fokus på at barn SKAL sove på ryggen :/

Jenta mi snur seg også HELE tiden, er ikke aktuelt å ligge på ryggen. Men hun er fryktelig dårlig på å snu seg tilbake så jeg legger dyna sånn at den sperrer henne fra å rulle rundt i senga. Legger hun på siden, også "faller" hun tIlbake på ryggen når hun har sovnet helt.

Jenta mi snur seg også HELE tiden, er ikke aktuelt å ligge på ryggen. Men hun er fryktelig dårlig på å snu seg tilbake så jeg legger dyna sånn at den sperrer henne fra å rulle rundt i senga. Legger hun på siden, også "faller" hun tIlbake på ryggen når hun har sovnet helt.
Det høres lurt ut, men blir det ikke veldig tett da? Han her river og røsker i det han får tak i. Prøver å spise dynen sin, og drar den gjerne over hele fjeset. Er litt skummelt med sånne små altså!

Min ruller også mye, sover gjerne på magen. Men jeg har også sett at han flytter på hodet (i søvne) hvis han ikke får puste - han hadde akkurat sovnet og jeg lå ved siden og så på ; han snudde seg på magen, skulle akkurat til å snu han da han vrei snuta med i madrassen, merket det selv og snudde godt på hodet.

Snur han fremdeles tilbake på rygg når jeg merker at han er på magen, men stresser ikke like mye med det som i starten (hvis jeg gjerne våknet igjennom natten for å sjekke)

Når de kan snu seg selv, kan de sove på magen fikk jeg beskjed om :) Så jeg snur henne ikke hvis hun sover på magen.

Det høres lurt ut, men blir det ikke veldig tett da? Han her river og røsker i det han får tak i. Prøver å spise dynen sin, og drar den gjerne over hele fjeset. Er litt skummelt med sånne små altså!

Jeg legger bare dyna ved siden av bena. Da får hun ikke det ene benet over det andre og da får hun heller ikke snudd seg Også fester jeg dyna i enden ved å presse den ned mellom madrassen og sprinklene sånn at hun ikke får dratt den opp til ansiktet hvis hun prøver

Når de kan snu seg selv, kan de sove på magen fikk jeg beskjed om :) Så jeg snur henne ikke hvis hun sover på magen.
Var det hs som sa det? Høres i grunnen fornuftig ut. Utviklingen her går i et voldsomt tempo nå. Tror ikke det er lenge før han ikke trenger hjelp med å snu seg tilbake lenger :)

Var det hs som sa det? Høres i grunnen fornuftig ut. Utviklingen her går i et voldsomt tempo nå. Tror ikke det er lenge før han ikke trenger hjelp med å snu seg tilbake lenger :)
Nei, andre mødre som hadde hørt fra helsesøsteren sin :p Og hørte det også fra fam.medlemmer av meg.
Ja, det høres fornuftig ut :) !

Artig når de klarer nye ting :)

snudde tilbake til rygg i starten men han rullet stadig tilbake til magen, og har sett at det går greit og han snur på hodet om det blir for tett med madrassen. så nå lar jeg han ligge om han ligger på magen, siden han fint greier å flytte på hodet når han sover :)

Snur tilbake hvis jeg ser det:)han snur jo hodet til siden.

Back
Topp