Sove på magen

LuLu85

Forelsket i forumet
Jeg er i dag 27+1 uker på vei og finne meg selv bestandig å ha sovnet på magen om natta. Magen er stor men er tydeligvis ikke til hinder når jeg ubevisst snur meg om natta. Jeg har morkaka foran. Er det farlig? Noen som sover fortsatt på magen? :)

Eg ligger sånn halvveis over på magen så lenge eg ikkje får smerter av det. Har gjort det gjennom heile svangerskapet og har gått fint så langt. Meinar å ha lest ein plass at så lenge ein ikkje kjenner ubehag skal det gå fint. Men trur det er masse forskjellige meiningar om det :)

Det der lurer jeg også på, da det samme skjer med meg, er 29 uker..men jeg mener uten å være skråsikker at det ikke er farlig og kroppen på en måte snur seg automatiske om det skulle bli farlig om du skjønner, noen ganger våkner jeg nemlig av smerter i magen og da snur jeg meg. Har hørt flere si at så lenge du synes det er greit er det ingen fare..men... Skal jaggu høre med jordmor i morgen!

Det er nettopp det. Jeg kjenner ingen smerter men bytter stilling med det samme jeg merker jeg ligger på magen. Stakkars lille tenker jeg må jo dyttes langt bak og er ikke det ubehagelig for babisen, mon tro.

Hadde det vært så farlig så hadde dessert designet en egen seng for gravide ;-)

Tror ikke d er farlig så lenge d ikke er vondt?
Her våkner jeg ofte halvveis på magen :p da ligger resten av magen trødd til den andre siden :rolleyes:

Våkner også på magen, prøver å ha ammeputa mellom føttene og på fremsiden av magen, så jeg ikke blir liggende på magen. Men snur meg i løpet av natta, så er jo ikke den der lengre :p

Jeg ligger gjerne litt halvveis på magen. Mener også å ha hørt at det ikke gjør noe å ligge på magen så lenge du gjør det av deg selv i søvne eller det gjør vondt :)

Om jag försöker att sova på magen så säger hon ifrån att jag ska flytta på mig :p så tror inte hon gillar det :D

Sover stort sett alltid på magen, gjorde det hele veien med førstemann også. Aldri hørt noe om at det er farlig.

Det skal ikke være farlig :) Jeg husker jeg våknet av en voldsom spelling fra magen sist jeg var gravid, da hadde jeg lagt meg over på magen i søvne, kjentes ut som om babyen fikk lettere panikk [emoji14] Nå er det direkte ubehagelig å ligge å magen.

Merker att vis jeg ligger meg på siden med magen litt nedi madrassen spenner han alltid ned mot madrassen, akkurat som om han vil att jeg skal ligge meg på rygg igjen ;-)

Fikk snakket med jordmoren. Hun sa det samme som dere de fleste sier. Så lenge du ikke har vondt så skal de visst ikke re farlig og at jeg skulle nytte så lenge det varer :D

Jeg ligger veldog mye på magen, får som oftest ikke sove om jeg ikke gjør det..både halveis på magen og på hele :p har også morkaken forann. Er 26+6 idag :)

Jeg sover best når jeg kan ligge på mage. Går ikke å ligge midt på da, men litt på siden. Lå sånn med begge de to forrige også, gjennom hele svangerskapene. Blir det ubehagelig må jeg justere litt, men det er faktisk mest ubehagelig for de hovne brystene.

Fikk beskjed om at det var bra å ligge på mage etter fødselen også, for da trakk livmoren seg lettere sammen. Gode nyheter for oss mage-sovere ;)

Jeg ligger ikke direkte på magen, men nesten. Med ene kneet dratt opp mot magen/siden slik at det blir litt vinkel (elendig forklaring). Selv føler jeg at det går fint :) tror nok babyen tåler såpass

Back
Topp