Sove på eget rom.

Linnsi86

Glad i forumet
Hei jenter. Nå er vesla min snart 11 uker. Hun sover fra ca 23.30 til 06.00-07.00 hver natt. Vi er veldig heldige. Jeg og gubben har lyst å være litt fysiske med hverandre,Hehe, men vi klarer ikke få oss til å gjøre noe så lenge hun sover inne hos oss.
Jeg tenker at etter 3 mnd kontrollen og vaksinen..så kan hun få flytte på eget rom,som er vegg i vegg med oss. Hva tenker dere? Noen venter jo til de er 1 år,2år... Noen sover alene etter 1 mnd... Hva gjør dere?

Mine har blitt lagt på eget rom tidlig, da de har sovet hele natten. Har da lagt de på soverommet ved siden av vårt. Resultatet har vært bedre søvn på både baby og mor. Lille her er 13 uker, sover i egen seng på eget rom.

Gjør det som er best for dere:) Noen sover på eget rom tidlig fordi det da blir bedre søvn på både baby og foreldre, mens andre venter flere år fordi det gjør det enklest for dem - er jo så ulike behov. Førstemann flyttet på eget rom da han var 6 mnd. og jeg sov mye bedre da jeg ikke våknet for hver minste lille knirkelyd fra han. Nå med andremann tror jeg kanskje vi blir å vente lenger, fordi jeg sover godt med han ved siden av meg - han er roligere enn storebror. Og har behov for mer pupp om natta, og da synes jeg det er mer lettvint å ha han nærme. Så får vi bare se hvordan behovet hans for nattmat utvikler seg, jeg orker ikke stå opp og gå inn i et annet rom flere ganger på natta. Hadde stilt seg annerledes om han sov "rundt". Jeg er for å gjøre ting mest mulig lettvint for alle:)

Hei jenter. Nå er vesla min snart 11 uker. Hun sover fra ca 23.30 til 06.00-07.00 hver natt. Vi er veldig heldige. Jeg og gubben har lyst å være litt fysiske med hverandre,Hehe, men vi klarer ikke få oss til å gjøre noe så lenge hun sover inne hos oss.
Jeg tenker at etter 3 mnd kontrollen og vaksinen..så kan hun få flytte på eget rom,som er vegg i vegg med oss. Hva tenker dere? Noen venter jo til de er 1 år,2år... Noen sover alene etter 1 mnd... Hva gjør dere?
Legger dere henne så sent som 2330? Eller legger hun seg tidligere og våkner for mat da? Grunnen til at jeg spør er fordi lillegutten min sover fra 19-0030 nå for tiden. Jeg vurderer å vekke han når jeg legger meg selv i 22 tiden for å fylle på litt med melk og ny bleie. I håp om at han kanskje sover til litt senere på natten. Men vet ikke om det har noen hensikt :)

Legger dere henne så sent som 2330? Eller legger hun seg tidligere og våkner for mat da? Grunnen til at jeg spør er fordi lillegutten min sover fra 19-0030 nå for tiden. Jeg vurderer å vekke han når jeg legger meg selv i 22 tiden for å fylle på litt med melk og ny bleie. I håp om at han kanskje sover til litt senere på natten. Men vet ikke om det har noen hensikt :)
Lille her har gjerne sovnet i 21-tiden i stua også vekker vi han for mat når vi legger oss 22-23-tiden. De siste dagene har vi lagt han på rommet 20-21 og vekker når vi skal legge oss for en ny bleie og flaske og da sover han stort sett alltid til minst 6-tiden, så ville prøvd dette :)

Og for å ikke kuppe tråden, så har ikke vi lagt lille på eget rom enda. Men han sover kun i egen seng. Flytter han ikke enda pga vi alle sover godt, og det er lettvint.

Gjør det som er best for dere :)
Men her i hus er det uaktuelt å ha ho på eget soverom enda. Ammer om natta, så føler det er lettvint å ha ho på soverommet våres (har i tillegg bedside crib).

Storebror sov på eget rom da han var 9 mnd, da måtte han få eget rom pga han våknet hele tiden når jeg kom inn, etter det sov han natta gjennom :)

Så blir nok det samme med lillesøster også, flytter på eget rom når vi ser behovet for det :)

Lille her har gjerne sovnet i 21-tiden i stua også vekker vi han for mat når vi legger oss 22-23-tiden. De siste dagene har vi lagt han på rommet 20-21 og vekker når vi skal legge oss for en ny bleie og flaske og da sover han stort sett alltid til minst 6-tiden, så ville prøvd dette :)

Og for å ikke kuppe tråden, så har ikke vi lagt lille på eget rom enda. Men han sover kun i egen seng. Flytter han ikke enda pga vi alle sover godt, og det er lettvint.
Takk for tips :) skal prøve å vekke i kveld og se om det hjelper :)

Jenta mi spiser i 20 tiden og da sovner hun ofte i armene mine, vi har prøvd å legge henne I sin egen seng på den tiden,men da våkner hun ofte og styrer mye på, det virker som at etter 23 ca så sover hun dypere. Hun får mat og ny bleie i 23 tiden og da sover hun hele natten igjennom.
Tror det bli lettere for oss med tidligere rutiner når vi begynner med grøt osv.

Jenta mi spiser i 20 tiden og da sovner hun ofte i armene mine, vi har prøvd å legge henne I sin egen seng på den tiden,men da våkner hun ofte og styrer mye på, det virker som at etter 23 ca så sover hun dypere. Hun får mat og ny bleie i 23 tiden og da sover hun hele natten igjennom.
Tror det bli lettere for oss med tidligere rutiner når vi begynner med grøt osv.
Da skal det testes i kveld :) Det blir nok lettere når vi begynner med grøt ja. Det metter litt lenger. Og etterhvert når det går an å gi vann på natten.

Og som svar på tråden (jeg blandet meg inn med andre spørsmål) :p vi blir nok å legge lillegutt på eget rom når han sover stabilt natten igjennom. Vi har to soverom nede som barna skal ha. Vårt soverom blir oppe. Jeg kjenner at jeg orker ikke trappemaraton på nettene :p

Føles det trygt og rett så er det ingen fare. Første mann her fikk eget rom 3mnd gammel. Endte med bedre søvn på alle 3. Hadde en god stol på barnerommet som jeg satt å nattammet i.

Lykke til med det ene og det andre ;-)

Vi la han på eget rom etter 3 mnd. for da hadde han sovet hele natten i 4 dager. nå er han våken litt om nettene, men han ligger på rommet sitt fordetil. 4 mnd nå :)

Hadde aldri turt å legge på eget rom før de er godt over året. Krybbedødforeningen anbefaler at de sover på rom med foreldrene, og da gjør vi det.

Som "Lampe" over skriver krybbedødforeingen annbefaler å ha babyer på romme til de hvertfall er over året. Så lille kommer til å sove på rommet sikkert ut neste år om ingenting forandrer seg. Hun hater også å legge seg så hun sover minst like mye i vår seng som sin egen. Hun sover hele natta i egen seng og må ha pupp noen ganger i løpet av natten om hun sover i vår

Back
Topp