Sove på eget rom

La de på eget rom når de var ca 6 mnd. De våknet når vi tok i dørhåndtaket og beveget oss. Kunne ikke kviskre eller noe. Fant da ut at det var på tide for dires eget besta å flytta de på eget rom. Jeg var absolutt ikke klar for det, men gjorde det for dires del.

Sent from my GT-P5110 using BV Forum mobile app

Men sluttet dere å amme om natta når de flyttet på eget rom?

28.12.14 <3

Flyttet jenten min på eget rom når hun var 21 mnd. Hun sov mye bedre etter det :)

Men sluttet dere å amme om natta når de flyttet på eget rom?

28.12.14 <3
Jeg sluttet vel i grunnen med nattamming før han flyttet. Jeg har dårlig produksjon med melk på kvelden, slik at han ble hysterisk etter amming før leggetid, det kom så lite, vi supplerte med flaske og da sov han betydelig mye bedre, som regel fra 22-05/06. Tok han da inn til meg og han spiste før vi gjerne sov et par timer til. :) så det var ikke noe problem for oss, men ser jo helt klart den at hvis man må opp flere ganger på natten å gi mat, at det er mest logisk å ha baby rett ved siden av seg :p

Sent from my iPad using BV Forum

Lillemann flyttet da han var 2,5 år. Det ble en naturlig slutt på nattammingen også. ;)

Her fikk han eget rom da han var rundt 11 måneder - da flyttet vi inn i ny leilighet. Hadde to soverom i gammelleiligheten også, men så alltid for meg å flytte han over rundt 1-årsdagen. Nattamming sluttet naturlig lenge før han fikk eget rom (husker ikke helt når, men siden hele ammeprosjektet tok slutt da han var 6 måneder hadde vi ammefrie netter i minst 5 måneder før rombyttet). Han våknet verken mer eller mindre om natten da han fikk eget rom, hadde en slags radar for når vi gikk og la oss, så da våknet han uansett. Og sovnet igjen så fort han fikk drukket litt vann.

Jenta vår sov på samme rom som oss til hun var 2,5 år.

Sent from my Nexus 5 using BV Forum mobile app

Vi flytta fra toroms (med ett soverom) og kjøpte fireroms (med tre soverom) nettopp med tanke på å være forberedt på det meste. Om vi får et kolikkbarn eller lignende, kan den av oss som skal på jobb dagen etter gå og legge seg på et annet rom, og dessuten kan vi bruke barnerommet som lager for barneklær osv, og flytte inn babyen når hun er klar til å ligge på eget rom. Deilig å ha mulighet til å velge. All respekt til de som kun har ett soverom, en kollega av meg bor i toromsleilighet med en halvannet år gammel sønn, og han og kona har nesten ikke sovet siden ungen ble født.

Hos oss kommer babyen til å bo på eget rom fra starten av. Vi har ikke den største leiligheten, og ikke så stort soverom selv, så det blir nok det beste. Men vi kan se rett inn på barnerommet fra vårt rom, så med åpne dører blir det nesten som ett rom

Så fort som mulig egentlig:p noen tar fra med en gang og andre venter en stund ser jeg .. Hvorfor velger dere å ha baby på rommet med dere?:) er veldig usikker selv, da babyrommet er innenfor vårt rom så er jo ikke akkurat så langt:p

<3 VinterPrinsesse <3

Så fort som mulig egentlig:p noen tar fra med en gang og andre venter en stund ser jeg .. Hvorfor velger dere å ha baby på rommet med dere?:) er veldig usikker selv, da babyrommet er innenfor vårt rom så er jo ikke akkurat så langt:p

<3 VinterPrinsesse <3
For meg var det helt uaktuelt å ha babyen på et annet rom i starten.Det beste var å ha babysenga tett inntil min side av foreldresenga, sånn at jeg bare kunne vippe lille over til meg når det var tid for amming...som det gjerne var ca annenhver time i starten... Å skulle stå opp hver eneste gang ble veldig stress.

For meg var det helt uaktuelt å ha babyen på et annet rom i starten.Det beste var å ha babysenga tett inntil min side av foreldresenga, sånn at jeg bare kunne vippe lille over til meg når det var tid for amming...som det gjerne var ca annenhver time i starten... Å skulle stå opp hver eneste gang ble veldig stress.
Ah, ja det er jeg enig i .. Er såå usikker på hva jeg skal gjøre .. virker som kanskje sambo vil ha hu på rommet vårt, men får ikke hatt hu helt ved siden av meg uansett så for min del blir det like langt å gå om hu ligger på sitt eget rom eller senga står i bunn av våres:p

<3 VinterPrinsesse <3

Ah, ja det er jeg enig i .. Er såå usikker på hva jeg skal gjøre .. virker som kanskje sambo vil ha hu på rommet vårt, men får ikke hatt hu helt ved siden av meg uansett så for min del blir det like langt å gå om hu ligger på sitt eget rom eller senga står i bunn av våres:p

<3 VinterPrinsesse <3[/quote
Det er jo ikke sikkert du skal amme annenhver time om natta - får håpe du slipper det:-):-) Men babyer er jo så forskjellige, og man kan aldri vite... Dd fleste finner en løsning som fungerer for seg etterhvert, og om det man har forberedt før fødselen ikke fungerer, kan man alltids ommøblerer ETTER fødselen også:-)

De
Siterte jeg visst inni ditt innlegg...vet ikke helt hvordan jeg greide det:-)

Back
Topp