Sove natta snart?

Minimarmor

Forelsket i forumet
Snøfnuggene 2025 ❄️
Lurer på hvilke erfaringer andre småbarnsmødre har når det gjelder å få barna til å sove gjennom natta?
Holder man igjen på maten slik at d bare er mattid hver 3-4 time på dagen og et mellomrom på 6 timer om natten? eller gir man barnet mat når h*n selv vil ha, og lar barnet selv finne ut når h*n vil sove natta?.

Og hvor gamle var deres barn når dem begynte å sove natta?

fra første dag

Her fikk han regulere det selv, men han begynte å sove natta gjennom når han var 6 uker da...[8D] Så tells vel kanskje ikke[;)]

det kommer an på hvor mye barnet spiser i løpet av dagen. vår spiste godt om dagen, og da holdt vi litt mer igjen på natten. hadde han spist under normalt ville jeg vulgt opp om natten også. han sov fra han var 8 uker, fra 18-06 ca. det med søvn er ikke lett, men husk å ha faste rutiner fra dag en, både med stell og leggetid, og hold på det HELE tiden, selvom dere er på besøk. la barnet sove i vogna eller noe.

ORIGINAL: Labambie

Jenta mi er snart 2 år og sover fremdeles ikke hele natta. Noe som er helt normalt, det også. [;)]

spørs vel hvor gammel barnet er da? mini fikk mat når han selv ville ha. både dag å natt. jeg ammet han i søvn til han var ca 14 mnd. å ammet han 1-2 ganger om natten til han var 16 mnd. nå er han 18 mnd å sover hele natten. fra 19.00- 07.00

gutten min er bare 25 dager gammel... han kan noen ganger be om mat hver time, annen hver time, og/ eller hver 3 time.. Så lurer på om jeg bare skal trøste, så det kan gå hvertfall 2 timer mellom måltidene?
Om natta går d alltid 3 timer mellom hvert måltid, men dagen kan d gå fra halvtime til 3 timer..

Har ikke sovet en hel natt de siste fire årene, jeg [:)]

Selv når barna er borte våkner jeg på natten og må tisse, dumme rutine...[8D]

ORIGINAL: litaa

gutten min er bare 25 dager gammel... han kan noen ganger be om mat hver time, annen hver time, og/ eller hver 3 time.. Så lurer på om jeg bare skal trøste, så det kan gå hvertfall 2 timer mellom måltidene?
Om natta går d alltid 3 timer mellom hvert måltid, men dagen kan d gå fra halvtime til 3 timer..

mini ville ha mat hver 1t den første mnd. andre mnd kunne det gå nesten 2t mellom hver gang han ville ha mat. jeg lot barnet bestemme selv.

Min lillegutt har sovet 8,5 time hver eneste natt siden han var tre uker gammel.. Han er no 8 uker og sover like godt fortsatt. (Veldig deilig, klager ikke...) Sier ikked dette for å skryte eller noe, men er nesten sånn at jeg begynner å lure på om det er normalt [:D] Er jo det, men jeg får nyte det så lenge det varer... [8D]

Da hun var 14 måneder... Var våken 2-5 timer sammenhengende hver natt før det. Var grusomt!

Gutten min spiser ca 60 ml hvert måltid, litt lite, men spiser jo ofte, så legger bra på seg. Noen tanker om når han evt spiser mer, og sjeldnere. det skl vel hjelpe litt på nattesøven..
Og dere som har brukt lang til på å få barna til å sove natta gjennom, hvor lenge sov de av ganger?

Back
Topp