Sove med puppen i munnen?

Marian87

2012❤️2016❤️2020❤️2023❤️
Aprillykke 2016
September 2012
Junilykke 2020 ♡
Antar det er flere små enn min som helst vil ha puppen til smokk og sovne/sove med den i munnen?

Lar dere de sove ved puppen eller kobles de av?

Han her kan bare sutte om han ikke vil ha mer melk, men leiter febrilsk og gaper dersom jeg kobler han av eller han mister taket. Er så usikker på om han skal få sove der eller ikke. Er jo ganske slitsomt, spesielt på natta, at han helst vil sove med puppen i munnen. Men samtidig helt naturlig kanskje?

Er nok veeeeldig normalt, men alikevel... Orker ikke bli brukt som smokk hele døgnet - så kobler henne av, da blir ho veldig ofte sinna ja :p men ho vil ikke ta smokk heller... satse på at det stabiliserer seg :p

Jentene ville det. Gutten er heldigvis glad i tutten sin. Blir ein veldig slitsom vane etter ei stund.

Samme her! Hun tar heldigvis smokk av og til slik at jeg får litt pause... Men som regel blir det ville protester når man kobler henne fra :(

Jeg lar henne sovne ved brystet, men prøver smokk de gangene hun har spist godt og likevel er våken. Så langt har ikke smokken hatt noe for seg, men slutter ikke med forsøkene.
Eldstemann tok smokk ganske fort, men hun fikk mme fra fødselen i tillegg til amming og var nok mer vant til plastikksmaken.
Er ikke så bekymret for det å sovne av seg selv, vi slet skikkelig med førstemann selv om hun fikk mme hver kveld og tok smokk. Må bare se an etterhvert tenker jeg.

Jeg er ikke helt konsekvent, noen ganger blir han liggende på puppen og sløve eller sove uten å spise, andre ganger er jeg litt mer taktisk og kobler ham av. Det sies jo at det gjelder å la baby forbinde pupp med mat og ikke søvn, men jeg praktiserer det ikke selv helt. Ser det litt an he he

Er nok veeeeldig normalt, men alikevel... Orker ikke bli brukt som smokk hele døgnet - så kobler henne av, da blir ho veldig ofte sinna ja :p men ho vil ikke ta smokk heller... satse på at det stabiliserer seg :p
Ja, sint og så våkner han og begynner å søke og smatte på nytt. :o så er det påan igjen. Men luringen biter sammen for ikke å få melk når han bare vil suge. Kjempebehagelig! :P

Han tar smokk, men jeg vil ikke gi enda for merka stor forskjell i sugeteknikken hans med en gang han hadde fått prøve smokken litt. Gikk fra å gape høyt og ikke være noe sår til "latmannsgaping" og sårhet. :confused:

Han her bruker meg som smokk hele tida. Føler han har behov for kosen. Ligger store deler av natta med puppen. Når han er mett vil han helst ligge med den på kinnet hehe:p han er bare 3 uker så avvenningen tar vi senere, det meste er lov nå syns jeg:happy:

Nå var jeg også litt i tvil ang det her med amming og soving osv, men har valgt å la han ligge litt selv om han sovner. Etterhvert når han har sovnet ordentlig, ikke bare døser av kan jeg koble han fra brystet og da blir det greit :)

Her kobles hun av å sutten puttes i munn. Fungerer fint her:)

Han her bruker meg som smokk hele tida. Føler han har behov for kosen. Ligger store deler av natta med puppen. Når han er mett vil han helst ligge med den på kinnet hehe:p han er bare 3 uker så avvenningen tar vi senere, det meste er lov nå syns jeg:happy:
Det høres akkurat ut som min tass! Forsøker jeg å legge han fra meg så blir han bare sur. Pupp er best, alt annet gir protest. :P

Nå var jeg også litt i tvil ang det her med amming og soving osv, men har valgt å la han ligge litt selv om han sovner. Etterhvert når han har sovnet ordentlig, ikke bare døser av kan jeg koble han fra brystet og da blir det greit :)
Ja hvis jeg kobler han av for fort våkner han bare og søker brystet på nytt, så må vi ha enda en runde. :P Best å bare la han ligge til han sover godt altså!

Ja hvis jeg kobler han av for fort våkner han bare og søker brystet på nytt, så må vi ha enda en runde. :P Best å bare la han ligge til han sover godt altså!

Sånn er det her også... Rører jeg litt på brystet eller i kinnet hans suger han desperat for så å døse av igjen, men får han ligge lenge nok sovner han tungt og da kan jeg legge han :)

Det høres akkurat ut som min tass! Forsøker jeg å legge han fra meg så blir han bare sur. Pupp er best, alt annet gir protest. :p
Hehe tror det er ganske vanlig ja:happy: synd at nesten hver gang jeg tror han vil sovne så buldrer det i bleia:p å da starter puppestyret igjen :p

Sånn er det her også... Rører jeg litt på brystet eller i kinnet hans suger han desperat for så å døse av igjen, men får han ligge lenge nok sovner han tungt og da kan jeg legge han :)
Jeg får bare smøre meg med tålmodighet og se mye tv. :P storesøster var fort ferdig å spise og så helt uinteressert i puppen, så det er litt nytt med en sånn som helst aldri vil slippe taket ;)

Jeg får bare smøre meg med tålmodighet og se mye tv. :P storesøster var fort ferdig å spise og så helt uinteressert i puppen, så det er litt nytt med en sånn som helst aldri vil slippe taket ;)

Jeg har tv, mobil og strikking for hånd når det drøyer :)

https://ammehjelpen.no/artikkel/100/kveldsamming-og-urolige-barn-om-kvelden Finner selv mye trøst i dette :P ikveld lå han kontinuerlig på brystet fra 20:00-01:00. Sov frem til nå nesten.. På'n igjen :) Prøvde litt smokk for første gang i dag.. Men om et blikk kunne drepe, sååååe hadde jeg ligget tynt an :dead::p Det var en veldig lite smokkevennlig gutt for å si det sånn.. Men mamma'n skal ikke gi opp:D:cool:

Prøvd å koble henne av når hun sovner, men ender bare i sint baby og mye styr. Selv om det virker som hun sover jobber hun og jeg hører hun svelger. Så da får hun vel bare ligge på :p hvertfall om kvelden og natta, hvis ikke har hun null sammenhengende søvn og skal bare tilbake på puppen :/

Back
Topp