Sove med ammebh. ......

mkrago

Elsker forumet
Lille gutt er blitt 3 mnd og jeg kjenner at jeg begynner å bli sprø av den klaustrofobiske følelsen av å sove med bh. Jeg sover i en av disse elastiske greiene som man kjøper på tvshop, di som minner om en sportsbh. Jeg har lekket melk siden jeg var 16 uker på vei og måtte begynne med ammeinnlegg om natten ved ca 20 uker. Prøvde å legge meg uten bh her en natt, la meg i armkroken til gubben for å sove. Etter noen minutter begynner han å giggle og le, jeg lurer på hva det er, han svarer at det kiler. Da sto selvfølgelig melke spruten som vanlig og madrassen har en stor våt flekk. Jeg måtte tusle på badet og finne frem bh og ammeinnlegg. I tillegg så går bh størrelsen min fra å være ca C på kvelden etter at lille gutt har spist seg mett til ca E når jeg våkner om morgenen. Den siden han ikke spiser fra da kommer nok ofte opp i en F kopp før han tar den sia. Så den bh størrelsen som passer om morgenen passer ikke når jeg legger meg, dette fører til at jeg MÅ ligge på ryggen for å sove for å unngå lekkasje, jeg HATER å sove på ryggen. Sover dere i bh eller lekker dere så lite på natta at det ikke er nødvendig. Eneste grunnen til at jeg gleder meg til å redusere på ammingen.
 
Jeg sover med bare et stort håndkle over meg , i tillegg har jeg ekstra håndkle hvis jeg trenger å bytte i løpet av natta. Hadde fått fnatt av å sove med bh.
 
Hva med ammesinglettene fra H&M? De brukte jeg mens jeg ammet. Mye mer behagelig å sove med enn en bh :)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app
 
Jeg sover med bare et stort håndkle over meg , i tillegg har jeg ekstra håndkle hvis jeg trenger å bytte i løpet av natta. Hadde fått fnatt av å sove med bh.

De få gangene jeg har prøvd dette er alt gjennom vått. Sover ikke med en vanlig bh mer som en av dise toppene vi brukte på barne/ungdomsskolen når vi begynte å få pupper. Airbra eller noe, moren min lot seg lure av tvshop, funket ikke for henne så jeg fikk de.
 
Hva med ammesinglettene fra H&M? De brukte jeg mens jeg ammet. Mye mer behagelig å sove med enn en bh :)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

De toppene jeg sover i strammer og klemmer mindre enn en singlett. Lekker så mye at jeg må sove med både engangs ammeinnlegg og ull innlegg.
 
Jeg bruker en aaaalt for stor treningsbh om natten, fra Pierre R! Beste løsningen for meg - enkel å amme fra, puppene holder seg på plass og blir ikke ubehagelig når de "fylles" :p Bruker innlegg om natten.. Kom over denne løsningen tilfeldig etter å ballet med ammebher, singletter og håndklær i 2 måneder! Fin løsning for meg iallefall :)
 
Jeg bruker en aaaalt for stor treningsbh om natten, fra Pierre R! Beste løsningen for meg - enkel å amme fra, puppene holder seg på plass og blir ikke ubehagelig når de "fylles" :p Bruker innlegg om natten.. Kom over denne løsningen tilfeldig etter å ballet med ammebher, singletter og håndklær i 2 måneder! Fin løsning for meg iallefall :)

Det blir nesten litt det samme som jeg gjør, bare at de toppene jeg bruker er litt tynnere og lettere.
 
Her brukes det amme-bh på natten også. Har du prøvd å bytte ammeinnlegg? Kanskje det hjelper? Chicco sine holder mye


Sent from my iPhone using BV Forum
 
..er litt glad for at jeg ikke har så voldsomt mye melk egentlig :)
Jeg sover med ull ammebhen fra boob. Den strammer ikke i det hele tatt! Utvider seg fint ila natta uten å bli ubehagelig :)
Verdt hver eneste krone! :)
 
Jeg sover fortsatt med ammebhen fra KappAhl. Dem er så utslitte nå at jeg nesten ikke merker dem og allikevel holder dem puppene på plass.
 
Back
Topp